Telia MMS problemer
Fra : Morten DH

Dato : 08-08-05 15:15

Til orientering kan jeg "glæde" Telia kunder, som har problemer med MMS med
at det er et kendt problem.

Efter ca. 20 minutters pausemusik kunne deres supporter skam fortælle mig at
det var et kendt problem (for deres supportere måske) og at de havde
eksisteret siden sidste tirsdag... Der var i øvrigt ikke noget tidshorisont
på hvornår problemet er løst; men der blev angiveligt arbejdet på det...

Hun forsikrede mig desuden om at de naturligvis ikke fakturerer MMS'er som
ikke når frem og da jeg så tillod mig at spørge om det også gælder de MMS'er
der afsendes uden fejlmeddelelse; men aldrig når frem - fik jeg skam lige
læst og påskrevet at hun UDMÆRKET godt vidste hvordan det gjorde for jeg var
jo lagt fra den eneste der ringede ind og klagede... og der blev ikke
faktureret noget der ikke kom frem (ja ja den er god med dem)

Kundeservice min bare ... øv jeg savner Orange

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-05 17:20

Morten DH skrev den 08-08-2005 16:15:
> Til orientering kan jeg "glæde" Telia kunder, som har problemer med MMS med
> at det er et kendt problem.

desværre ja.

Har du forsøgt at få gensendt dine opsætninger?

> [...]
> jo lagt fra den eneste der ringede ind og klagede... og der blev ikke
> faktureret noget der ikke kom frem (ja ja den er god med dem)

Du kan følge med i dine regninger på Telias selvbetjenings-site.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 18:17

Morten DH was thinking very hard :
> [...]
> jo lagt fra den eneste der ringede ind og klagede... og der blev ikke
> faktureret noget der ikke kom frem (ja ja den er god med dem)

Hed hun Laura Luna og afbrød dig hele tiden ? - hende har jeg også
snakket med, hun er ikke sit job værdig...

> Kundeservice min bare ... øv jeg savner Orange

Samme her - deres kundeservice kunne da tillade sig at bruge ordet
service, det kan man dårligt sige om Telias...

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-05 20:56

Henrik Stidsen skrev den 08-08-2005 19:17:

> Hed hun Laura Luna og afbrød dig hele tiden ? - hende har jeg også
> snakket med, hun er ikke sit job værdig...

Kan du uddybe lidt mere?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 21:21

Carsten Riis wrote :

> Kan du uddybe lidt mere?

Hvad er der at uddybe ? en supporter der afbryder kunden konstant er
IMHO ikke egnet som supporter.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-05 21:58

Henrik Stidsen skrev den 08-08-2005 22:20:

> Hvad er der at uddybe ? en supporter der afbryder kunden konstant er
> IMHO ikke egnet som supporter.

Det kommer vist helt an på, hvad "den anden ende" siger/gør.

Der er meget mere at uddybe.
Fx hvad var dit problem? Fik du løst det? Hvornår var du ringede?
Samtalens længde? Hvordan opførte du dig selv*?

*: Ik' at jeg siger, at du opførte dig dårlig. Af erfaring har jeg
desværre noget viden om, at det er de mest højtrående og uforskammede
som bagefter også klager deres nød over, at man bliver behandlet som man
selv behandler andre.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-05 23:40

Carsten Riis formulated the question :
> Fx hvad var dit problem? Fik du løst det? Hvornår var du ringede? Samtalens
> længde? Hvordan opførte du dig selv*?

Jeg havde siddet på vent først 20 min, var blevet smidt tilbage i køen
til endnu længere ventetid (ingen begrundelse, blev sat på hold og røg
tilbage i køen), derefter næsten 30 minutter ventetid for at snakke med
en der kunne hjælpe fordi jeg ikke kunne logge ind og se regningen.

Jeg startede med at forklare mit problem, "jeg logger ind via
mymobile..." og så kom den overbærende "talen ned til" supporter ellers
med en hel masse om at det var forkert osv.

Tidspunktet var fra 18:00 til 19:23 hvoraf størstedelen af tiden var
ventetid - men jeg er "velsignet" med en manglende evne til at skælde
kundeservice medarbejdere ud så nej, jeg opførte mig ikke bitchy. Jeg
har selv telefonpasser job så jeg ved godt hvordan man skal opføre sig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-08-05 16:56

Henrik Stidsen skrev den 09-08-2005 00:40:
> [...]
> mymobile..." og så kom den overbærende "talen ned til" supporter ellers
> med en hel masse om at det var forkert osv.

Problem = Årsag til opkaldet.

hvad var dit problem med mymobile?

> [...]
> kundeservice medarbejdere ud så nej, jeg opførte mig ikke bitchy. Jeg
> har selv telefonpasser job så jeg ved godt hvordan man skal opføre sig.

ok. ville bare lige sikre mig, at vi er på samme "level of communcation".

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-08-05 18:58

Carsten Riis skrev den 09-08-2005 17:56:

> Problem = Årsag til opkaldet.

sorry.... jeg trænger tilsyneladende til nye briller.

Jeg har også oplevet, at der er påloggningsproblemer med selfservice i
tiden omkring den 10. i måneden.
Jeg _tror_ at det skyldes, at alle regninger netop skal genereres.

Udemærket

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-08-05 16:11

Carsten Riis expressed precisely :

> Problem = Årsag til opkaldet.

> hvad var dit problem med mymobile?

At jeg ikke kunne se min regning derinde og at jeg ikke kunne logge ind
overhovedet fra Teliamobile.dk - der står også at tidligere Orange
kunder skal bruge mymobile.dk hvilket viser sig at være forkert.

Supporteren afbryder mig, som sagt, og siger jeg skal logge ind via
teliamobile.dk - hvis hun havde ladet mig tale færdig ville jeg have
sagt at jeg ikke kunne logge ind der fordi den meldte fejl.

Fra : Thomas M

Dato : 09-08-05 16:20

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tidshorisont
> på hvornår problemet er løst; men der blev angiveligt arbejdet på det...

Jeg ventede lidt over 25 minutter på at komme igennem til en "supporter",
fordi jeg slet ikke kunne bruge GPRS på min mobil - og det kan jeg iøvrigt
stort set stadigvæk ikke.

Kvinden fortalte mig at det var fordi de var ved at omlægge deres netværk,
at det var derfor det gik udover GPRS'en.

Hvornår det hele ville være fixet, det vidste hun ikke.

Og ja - jeg savner sgu osse Orange! Hos dem kom man hurtigt igennem på
telefonen, og de var faktisk flinke og rare at snakke med.

Det ville slet ikke undre mig, at der kommer til at gå både uger og måneder,
førend man kan bruge GPRS igen - fandme det ikke ville undre mig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-08-05 16:16

Thomas M wrote on 09-08-2005 :
> Kvinden fortalte mig at det var fordi de var ved at omlægge deres netværk,
> at det var derfor det gik udover GPRS'en.

Tjaa, Telia påstår jo glad at 99,9% af kunderne ikke har mærket noget
som helst til sammenlægningen:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=23135

"Telia Mobil har 1,1 millioner kunder, og ifølge selskabets egne
oplysninger har 99,9 pct. af kunderne ikke mærket noget til skiftet."

Det betyder altså at der max er 1100 mennesker der har oplevet
problemer.

Iøvrigt opfordrer de til at man ringer til dem hvis man har problemer
med nettet - god joke må man sige...

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-08-05 20:26

Henrik Stidsen skrev den 10-08-2005 17:15:

> Iøvrigt opfordrer de til at man ringer til dem hvis man har problemer
> med nettet - god joke må man sige...

Mon ikke man kan låne en anden telefon til at ringe til et gratis nummer

men jo jeg kan godt se humoren.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-08-05 23:15

It happens that Carsten Riis formulated :

> Mon ikke man kan låne en anden telefon til at ringe til et gratis nummer

Det var mere de 20-60 minutter ventetid jeg tænkte på...
Der er åbenbart så mange der har problemer generelt at deres ventetid
er min. 20 minutter...