søgeformular på dansk?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-01 11:34

FrontPage 2000 har en mulighed for at indsætte en søgeformular på dansk -det
vil sige, næsten...
når man søger, kommer der en forklarende tekst på engelsk om, hvordan man
skal bære sig ad med at finde de pågældende opslagsord.
Er der nogen mulighed for at rette disse ord til dansk?

--
ahw

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 05-06-01 12:53

On Tue, 5 Jun 2001 12:33:37 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote:

> [...]
> skal bære sig ad med at finde de pågældende opslagsord.
> Er der nogen mulighed for at rette disse ord til dansk?

Sproget styres af FrontPage Server Extensions. dvs. du pt. kører på en engelsksproget
version af SE. Indstallér den danske sprogversion af SE, som du kan downloade her:

http://msdn.microsoft.com/workshop/languages/fp/2000/winfpse.asp

Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Always remember you are unique - just like everybody else

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-01 13:14

"Jesper West Ørngreen" <admin@orngreen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
engelsksproget
> version af SE. Indstallér den danske sprogversion af SE, som du kan

hmmm! det går vist ikke rigtig - det er udbyderens server, der huser disse
frontpage extensions - det er vel så udbyderen, der skal gøre det? Og da
udbyderen benytter en apache-server,så er det vel ikke muligt p.t. at
benytte disse extensions?

Selv benytter jeg mig p.t. af Windows ME hhv. Windows 2000.

Når jeg i øvrigt går ind på siden, nægter den at downloade -

--
ahw

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 05-06-01 13:35

On Tue, 5 Jun 2001 14:13:50 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote:

> hmmm! det går vist ikke rigtig - det er udbyderens server, der huser disse
> frontpage extensions - det er vel så udbyderen, der skal gøre det?

Ja, det er så hos udbyderen at de skal installeres - prøv at snakke med dem, selvom
de erfaringsmæssigt kan være svære at stikke i.

> udbyderen benytter en apache-server,så er det vel ikke muligt p.t. at
> benytte disse extensions?

Jo, det går skam fint - så længe de kører minimum Apache 1.3.12
Downloadsiden for 'unix-arter' er følgende
http://msdn.microsoft.com/workshop/languages/fp/2000/unixfpse.asp

> Når jeg i øvrigt går ind på siden, nægter den at downloade -

Er det siden der ikke vil downloade? eller selve SE installations-filen?
Her er i hvert fald det direkte link til SE filen (11MB)
ftp://ftp.microsoft.com/products/frontpage/fpse2k_x86_DAN.exe

Fra : Heidi Bille

Dato : 05-06-01 16:33

wrote:

> [...]
>skal bære sig ad med at finde de pågældende opslagsord.
>Er der nogen mulighed for at rette disse ord til dansk?

Er ikke sikker på om dette er en all-in-one løsning - men prøv:

Funktioner | Indstillinger for web-sted
Fanebladet Sprog
Vælg Dansk

Kryds fingre ...

Hos mig virker det

--
Life is a process - not a principle
A mystery to be lived - not at problem to be solved

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-01 19:30

"Heidi Bille" <privat@heidi-bille.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke sikker på om dette er en all-in-one løsning - men prøv:

> [...]

hmm! - under Funktioner har jeg ganske vist "indstillinger, men ikke
"indstillinger for Web-sted. Og slet ikke fanebladet "sprog" -

måske er det noget andet, der skal til ? Søgefeltet står på dansk, da FP2000
er dansk, men når "kunderne" søger, så får de et svar på engelsk om, hvordan
de skal bære sig ad, når de har fået en række links som svar på deres
søgninger.

--
ahw

Fra : Heidi Bille

Dato : 06-06-01 00:35

On Tue, 5 Jun 2001 20:29:40 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> >
>"Heidi Bille" <privat@heidi-bille.dk> skrev i en meddelelse

snipper liiige lidt

>hmm! - under Funktioner har jeg ganske vist "indstillinger, men ikke
>"indstillinger for Web-sted. Og slet ikke fanebladet "sprog" -

Du skal vælge Funktioner | ____Indstillinger for web-sted______
Der ligger fanebladet Sprog ...

Fra : Heidi Bille

Dato : 06-06-01 08:25

On Tue, 05 Jun 2001 23:34:50 GMT, privat@heidi-bille.dk (Heidi Bille)
>On Tue, 5 Jun 2001 20:29:40 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> >

snipper liiige lidt

>Du skal vælge Funktioner | ____Indstillinger for web-sted______
>Der ligger fanebladet Sprog ...

Hhhmmm tænker liiige lidt over mit svar ... Har du den funktion på
menuerne, der betyder, at de først "foldes" ud efter et par sekunder?

Jeg kan ikke huske om "Indstillinger for web-sted" "gemmer" sig inde i
én af "folderne"

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-06-01 15:22

> [...]
> menuerne, der betyder, at de først "foldes" ud efter et par sekunder?
>
> Jeg kan ikke huske om "Indstillinger for web-sted" "gemmer" sig inde i

Det gør den, men er dimmet ud - det fungerer kun,når man har det aktuelle
web-sted indlæst.
Og selvom jeg har indstillet det til dansk, så vil man stadig kun kunne
finde forklaringen på engelsk.

Jeg har lavet et testweb på www.ahw.dk - jeg har i søgefeltet skrevet: edb
og får så følgende svar:

Number of documents found: 1. Click on a document to view it, or submit
another search.

Og derpå finder jeg følgende:

Search Results Document Title Date Size Score

Interesser 05-06-2001 1KB 251

I en tekstbox. Det er disse engelske forklaringer, jeg gerne så ændret til
dansk.

--
ahw

Fra : Heidi Bille

Dato : 10-06-01 10:06

On Thu, 7 Jun 2001 16:22:28 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk>
> [...]

>web-sted indlæst.
>Og selvom jeg har indstillet det til dansk, så vil man stadig kun kunne

Sorry - så er jeg løbet tør for "undskyldninger" ...