Vestlige Frankrig - Loire-Atlantique
Fra : Mogens

Dato : 04-08-05 20:12

Jeg skal snart på 14-dages bilferie til dette område og søger med lys
og lygte efter noget a la "Turen går Sydfrankrig". Er der nogen, der
kan anbefale eller kender en bog eller web-side om egnen?
(på tysk, engelsk eller dansk)

Mvh
Mogens

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-08-05 20:45

On Thu, 04 Aug 2005 21:11:49 +0200, Mogens wrote:

> Jeg skal snart på 14-dages bilferie til dette område

God tur! Det er et dejligt område. Men der er langt.

> og søger med lys og lygte efter noget a la "Turen går Sydfrankrig". Er
> der nogen, der kan anbefale eller kender en bog eller web-side om egnen?
> (på tysk, engelsk eller dansk)

Nordisk Korthandel er stedet

http://www.scanmaps.dk/0241375

Hvad med denne her:

http://www.scanmaps.dk/0241375

? Departementerne syd for, Charentes-Maritimes og Vendee, er heller ikke at
foragte. Jeg har selv cyklet fra Rochefort til St. Nazaire og derefter i
Normandiet med udgangspunkt i St. Malo og Caen. En perlerække af små
badebyer - jeg faldt meget for Jard sur Mer ca. 100 km nord for la
Rochelle, men der er mange af samme skuffe.

Større byer med masser af kultur og skønhed er bl.a. La Rochelle, St. Malo
og Caen. I la Rochelle og St. Nazaire kan man se de stadig intakte tyske
ubådshangarer - men man skal lede, der reklameres ikke ligefrem med dem.
Der er heller ikke langt til Mont St. Michel.

Glem ikke østers og muslinger! Med hvidvin: Gros plant eller muscadet!
Billigt og godt. Nyd det voldsomme tidevand!

Der er masser af turister, franske og engelske, meget få tyskere og
skandinaver.

--
hilsen pl

Fra : Mogens

Dato : 04-08-05 21:50

On Thu, 4 Aug 2005 21:44:47 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>God tur!

Tak for det

>Det er et dejligt område.

Det håber vi - vi plejer at være på Cote d'Azur et par gange om året,
men denne gang gælder det som noget nyt Batz sur Mer og Fouras

>Men der er langt.

Næ, 1750 km...

>Nordisk Korthandel er stedet
>http://www.scanmaps.dk/0241375

Jeg har Michelins den gule mappe med samtlige 189 gule Maps

> [...]
>Der er heller ikke langt til Mont St. Michel.
>Glem ikke østers og muslinger! Med hvidvin: Gros plant eller muscadet!

Tak for det.
Normandiet kender vi fra en forårstur et par år tilbage. Fantastisk
tur selvom jeg ikke er krigsbarn eller lignende :)

>Nyd det voldsomme tidevand!

Det er eet af argumenterne for turen til Loire

>Der er masser af turister, franske og engelske, meget få tyskere og
>skandinaver.

Fint !

Mvh
Mogens

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-08-05 09:16

Mogens skrev:

>Jeg har Michelins den gule mappe med samtlige 189 gule Maps

Jow - men det her er en guide.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Mogens

Dato : 05-08-05 16:41

On Fri, 05 Aug 2005 10:16:00 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Jow - men det her er en guide.

Tak skal du have - dét så jeg ikke i første omgang.
Jeg har været ret mange gange i Frankrig og altid brugt andet
materiale end den grønne serie hér. Fino :)

Mvh
Mogens

Fra : Mogens

Dato : 11-08-05 18:07

On Fri, 05 Aug 2005 17:40:36 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Tak skal du have - dét så jeg ikke i første omgang.

Endnu bedre er dét faktum, at den grønne Michelin guide kunne lånes på
biblioteket :)

Mvh
Mogens