mms, gprs og wap ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 03-08-05 17:00

er det ens hos alle selskaber ?

kan jeg sende nogle af de indstillinger fra nettet til en Telia kunde ?
- ikke via telia's egen side, da det kræver kode

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-08-05 21:05

Johnny B [2000] formulated the question :
> er det ens hos alle selskaber ?

Nej, det er i høj grad operatørspecifikt eftersom du skal angive navnet
på din operatørs MMS server og lign.

> kan jeg sende nogle af de indstillinger fra nettet til en Telia kunde ?
> - ikke via telia's egen side, da det kræver kode

Nej - brug Telias side eller find en anden Telia kunde du kan kopiere
fra. At ringe til deres kundeservice kan ikke anbefales med mindre du
er ualmindeligt tålmodig.

Fra : Morten DH

Dato : 04-08-05 10:48

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Nej - brug Telias side eller find en anden Telia kunde du kan kopiere fra.
> At ringe til deres kundeservice kan ikke anbefales med mindre du er
> ualmindeligt tålmodig.

Er der nogen der her fundet det på Telias side? Jeg får indtryk af at man
kan sende opsætningen til sin telefon fra abonnetsiderne; men derinde kan
jeg kun finde en beskrivelse af indstillingerne - ikke en "send opsætning"
funktion...

Jeg er et yderst tålmodigt menneske, så jeg valgte at vente 33 minutter på
at kundeservice tog telefonen og sendte opsætningen til mig... Det skulle jo
laves om for os tidligere Orange kunder da de, pludselig uden forudgående
orientering, valgte at udelukke os fra Oranges net...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-08-05 15:55

Morten DH used his keyboard to write :
> [...]
> sende opsætningen til sin telefon fra abonnetsiderne; men derinde kan jeg kun
> finde en beskrivelse af indstillingerne - ikke en "send opsætning"

Det er vist lidt forskelligt om man kan sende opsætningen eller skal
følge den udførlige vejledning derinde.

> [...]
> laves om for os tidligere Orange kunder da de, pludselig uden forudgående
> orientering, valgte at udelukke os fra Oranges net...

Ja det er vist lige før man skal have et nyt simkort for at få noget
som helst til at virke længere - er dybt kritisabelt som de kører deres
selskab. Jeg ville flove mig enormt hvis jeg var ansvarlig for Telias
kundeservice - eller noget som helst andet i Telia, firmaet er jo
totalt til grin.

Fra : Morten DH

Dato : 05-08-05 11:18

> [...]
> selskab. Jeg ville flove mig enormt hvis jeg var ansvarlig for Telias
> kundeservice - eller noget som helst andet i Telia, firmaet er jo totalt

Jeg skrev en email til deres kundeservice og der svarede de efter mindre end
2 dage (de lover vist max 5) - og fik kompentent svar (ville have nyt
SIMkort) - desværre krævede det nye kort at jeg skulle ringe til
kundeservice og få det aktiveret... eneste årsag til at jeg holdte ud i 33
minutter...

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-08-05 20:33

Morten DH skrev den 04-08-2005 11:48:

> [...]
> jeg kun finde en beskrivelse af indstillingerne - ikke en "send opsætning"

nope, i teliashops kan de gøre tricket med at sende til dig.

> [...]
> laves om for os tidligere Orange kunder da de, pludselig uden forudgående
> orientering, valgte at udelukke os fra Oranges net...

For langt de fleste kunder er det altså også gået smertefrit.

man kan tilsende MMS opsætningen til sig selv ved at gøre følgende

(forudsætning: du har en Nokia6230)

Send en sms med teksten MMS N6230
til nummer 667

ved andre nokia modeller kan man skifte 6230 ud med det modelnummer man har.
Jeg ved IKKE hvad forkortelsen er for SonyEricsson og de andre mærker
er. Formentlig SE for SonyEricsson M for Motorola S for Samsung.

At gennemføre dette er naturligvis på eget ansvar.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Morten DH

Dato : 05-08-05 11:17

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved IKKE hvad forkortelsen er for SonyEricsson og de andre mærker er.
> Formentlig SE for SonyEricsson M for Motorola S for Samsung.

Oki, dit indlæg er hermed gemt - takker

Nogen ide om man bliver opkrævet penge for en sms til 667?!?

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-05 10:09

Morten DH skrev den 05-08-2005 12:16:

> Oki, dit indlæg er hermed gemt - takker
>
> Nogen ide om man bliver opkrævet penge for en sms til 667?!?

såvidt jeg ved kun alm. sms-takst, men hold for en sikkerheds skyld øje
med din telefonregning.

Derudover skal man jo ikke hente mange profiler ned

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-08-05 20:37

Johnny B [2000] skrev den 03-08-2005 18:00:
> er det ens hos alle selskaber ?
>
> kan jeg sende nogle af de indstillinger fra nettet til en Telia kunde ?
> - ikke via telia's egen side, da det kræver kode

Teliakunden kan selv logge på telias hjemmeside. Eller også må du
"fjernbetjene" pålogningen ved at bede vedkommende om at fortælle dig
den kode der bliver tilsendt.
Og når du så er inde, så kan du guide vedkommende igennem manualen.