Valnødder søges
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-08-05 11:59

Hej

Er der nogen i Århus der har et valnøddetræ, som vil give mig 5 umodne
valnødder til julens valnøddesnaps?

Til gengæld er her min opskrift på snapsen.

5 valnødder skæres i kvarte og stoppes i en helflaske snaps, helst en
der er nogenlunde neutral i smagen. De trækker fra nu og til jul,
filtreres over i en anden flaske og nydes til morgenmaden juledag. Man
behøver ikke at drikke hele flasken juledag...

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Max

Dato : 03-08-05 12:22

Hej Trine

> Er der nogen i Århus der har et valnøddetræ, som vil give mig 5 umodne
> valnødder til julens valnøddesnaps?

Kik lidt rundt i byens parker og anlæg, valnød står ofte disse steder.
Jeg plejer at hente dem i haven ved vort hospital her i byen.

Mvh Max

Fra : Leo

Dato : 03-08-05 13:41

> Jeg plejer at hente dem i haven ved vort hospital her i byen.

Og du vil vel ikke løfte sløret for, hvor du bor?

Fra : Max

Dato : 03-08-05 13:55

Hej Leo

> Og du vil vel ikke løfte sløret for, hvor du bor?

Sidder i Horsens :)

Mvh Max

Fra : Simon Madsen

Dato : 04-08-05 13:04

Hej Trine.
Jeg har et valnøddetræ på Ærø...
Jeg regner med at komme til Århus/Skanderborg i weekend, så hvis du mailer
mig direkte, kan vi da se om vi kan mødes?
Jeg bruger vodka og kun nok til at dække dem, så fortynder jeg det
bagefter.
Det er en gudedrik!

Mvh. Simon

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-08-05 18:16

"Simon Madsen" <ssm70slet@get2net.dk> writes:

> [...]
> mig direkte, kan vi da se om vi kan mødes?
> Jeg bruger vodka og kun nok til at dække dem, så fortynder jeg det

Jeg skal til bryllup i den anden ende af landet, så jeg må desværre
sige nej tak, men ellers mange tak.

Mvh Trine

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-05 16:22

> 5 valnødder skæres i kvarte

Er det hele nødden inkl. skal, eller skal den afskalles først?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-08-05 18:17

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det hele nødden inkl. skal, eller skal den afskalles først?

Det er det hele, skallen er nemlig blød på denne årstid.

Mvh Trine

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-08-05 01:31

Den Thu, 04 Aug 2005 19:16:43 +0200, skrev Trine Kornum Christiansen:

>Det er det hele, skallen er nemlig blød på denne årstid.

Jeg synes nu det er en god ide at dele dem i kvarte. Måske finder
alkoholen ind i nøden alligevel, da trækketid en er lang, men
alligevel....

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Nette

Dato : 04-08-05 22:09

"Trine Kornum Christiansen" skrev

> Er der nogen i Århus der har et valnøddetræ, som vil give mig 5 umodne
> valnødder til julens valnøddesnaps?

Nu ved jeg ikke med sikkerhed om det er et valnøddetræ, vi har til at stå.
Men det ved jeg med sikkerhed senest på søndag. Og så må du hjertens gerne
få nogle af dem.

Nette

Fra : Nette

Dato : 07-08-05 22:47

"Nette" skrev

> Nu ved jeg ikke med sikkerhed om det er et valnøddetræ, vi har til at stå.

Det er det ikke. Det er hasselnød. Sorry.

Nette