Frossen lammekølle
Fra : Lisbeth

Dato : 03-08-05 10:28

Jeg har for en time siden hevet en lammekølle ud af fryseren og sat den
frosne kølle direkte i ovnen ved 150 grader. Kan jeg mon ikke gå ud fra, at
den ER spiselig ved 19-tiden i aften, når den får lov at stå i ovnen indtil
da?

Skal jeg skrue ned for blusset på et eller andet tidspunkt?

Mvh. Lisbeth

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-08-05 10:54

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> den ER spiselig ved 19-tiden i aften, når den får lov at stå i ovnen

Ja og den vil også få alt for meget. Benyt tiden til at købe et digitalt
stegetermometer ellers er det ret svært at vide hvornår den er færdig.

Steen.

Fra : Leo

Dato : 03-08-05 10:48

Jeg er ikke i tvivl om, at den er gennemstegt klokken 7 i aften - det tror
jeg den er længe inden da, men hvornår du evt. skal sænke temperaturen kan
jeg ikke svare på.
Knald et stegetermometer i den om nogle timer og se, hvordan den arter sig.

Du skal vel også have den krydret og evt. spækket med lidt hvidløg eller
andet.

MVH Leo

Fra : Lisbeth

Dato : 03-08-05 11:04

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Knald et stegetermometer i den om nogle timer og se, hvordan den arter
> sig.

Jeg havde da helt glemt mit stegetermometer. Det er knaldet i.

> Du skal vel også have den krydret og evt. spækket med lidt hvidløg eller
> andet.

Jeps. Men det kommer til at vente en times tid eller to til når jeg kommer
hjem fra byen med hvidløg.

Mvh Lisbeth

Fra : Lisbeth

Dato : 04-08-05 08:28

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal vel også have den krydret og evt. spækket med lidt hvidløg eller
> andet.

Jeg gik i øvrigt hjemmefra ved 12-tiden og kom på grund af indtrufne
omstændigheder ikke hjem igen før lidt over kl. 18.

Stegetermoteret viste, at køllens temperatur da var lidt over 85 grader.

Køllen blev hevet ud af ovnen, sat i en papkasse og fluks transporteret til
den anden ende af byen, hvor den blev spist straks efter.

Den var MEGET mør og helt gennemstegt. Den smagte i øvrigt fortrinligt.
Den blev spist af to voksne og en hoben børn, der var vilde med det meget
møre kød. Der var masser i overskud - og det spiser ungerne vist i dag i
pitabrød.

Mvh. Lisbeth

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-08-05 12:37

Lisbeth wrote:
> helt gennemstegt.

Det tror jeg på ;)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-08-05 12:43

Lisbeth wrote:
> Jeg har for en time siden hevet en lammekølle ud af fryseren og sat den
> frosne kølle direkte i ovnen

Det er midt sagt spild af energi...

Har du nogensinde overvejet alternative metoder. - Sikkert ikke.

Mvh. Jørgen

Fra : Lisbeth

Dato : 04-08-05 08:12

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse

> Det er midt sagt spild af energi...

Hvad er helt konkret spild af energi? At langtidsstege? Ovnens temperatur?
At have kød i fryseren? At sætte frosset kød i ovnen?

> Har du nogensinde overvejet alternative metoder. - Sikkert ikke.

Joda. Og have situationen og mulighederne været anderledes, havde jeg
handlet anderledes. Jeg gjorde det, jeg fandt mest hensigtsmæssigt i den
aktuelle situation.

Har du bud på bedre muligheder, hører jeg gerne om dem.

Mvh. Lisbeth

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 03-08-05 19:24

Lisbeth wrote:
> Jeg har for en time siden hevet en lammekølle ud af fryseren og sat
> den frosne kølle direkte i ovnen ved 150 grader.

Dyremishandling!
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]