gode grønthandlere og slagtere i København~
Fra : Vibeke

Dato : 02-08-05 17:16

Jeg er nysgerrig efter hvor de bedste steder er at handle kød og grønt i
kbh.
Jeg bor nu i Vanløse. Nogen bud?

Mvh Ivan

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-08-05 18:50

Tue, 02 Aug 2005 18:15:56 +0200, Vibeke <vibeke1@hotmail.com> skrev:

> Jeg er nysgerrig efter hvor de bedste steder er at handle kød og grønt i
> kbh.
> Jeg bor nu i Vanløse. Nogen bud?

De gode og (ralativt) dyre: ISO og IRMA.

Slagtere kan jeg ikke rigtig hjælpe med, spiser ikke selv kød.

Man kan af og til finde gode ting på grøntorvet på israels plads, men jeg
har været noget skuffet de sidste gange jeg har handlet der.

En del invandrerbikse har et rigtig godt udvalg, ofte af de ting du ikke
lige kan finde i Suerbrugsen og som kogebogsforfatterne elsker.

Ole

Fra : Vibeke

Dato : 02-08-05 20:35

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> En del invandrerbikse har et rigtig godt udvalg, ofte af de ting du ikke
> lige kan finde i Suerbrugsen og som kogebogsforfatterne elsker.

Tak for input Ole :)
Jeg søger nok en grønthandler og slagter der kan give lidt medspil og infor
om hans/hendes varer.
Irma/Iso er skam fine, men (i sagens natur) metervare prægede.

Fra : Donna

Dato : 02-08-05 21:10

Mht. slagter så prøv evt. "Slagteren på Kultorvet" som sælger økologisk og
altid er glad for en sladder om kødet og serveringen :) Donna.

Fra : Padre

Dato : 02-08-05 22:15

> Jeg er nysgerrig efter hvor de bedste steder er at handle kød og grønt i
> kbh.

Hvis du med bedste mener kvalitet, så er der slagter Lund på Peter Bangs
Vej - han er vist almindeligt anerkendt som en af de bedste. Der er også en
økologisk slagter lige ved Kultorvet ( http://www.kultorvet.dk/ ), han
skulle bla. have nogle økologiske kyllinger, som er lige til at slå ihjel
for.

Der er slagter "B. Juhls eftf."på Værnedamsvej, der har jeg ikke handlet
længe´, så jeg har ikke nylige erfaringer med ham, men før i tiden var han
ikke mindre end fantastisk.

Hvis du leder efter et godt forhold mellem og pris/kvalitet er det sværere.
Selv køber jeg det meste kød i Metro, som har gode varer til fornuftige
priser. Slagter Lunds bøffer *er* fantastiske, men priserne afspejler det
også.

Fsva grønt mangler jeg selv at finde en god grønthandler, jeg pendler lidt
rundt

Padre

Fra : Vibeke

Dato : 03-08-05 16:00

"Padre" <spirito_santo@pladderballe.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også.
>
> Fsva grønt mangler jeg selv at finde en god grønthandler, jeg pendler lidt

Tak for gode 'kød tips' jeg vil smutte rundt og kigge.
Så lurer vi bare på en grønthandler

Fra : Padre

Dato : 03-08-05 18:27

> Tak for gode 'kød tips' jeg vil smutte rundt og kigge.
> Så lurer vi bare på en grønthandler

Prøv ham på hjørnet af Dalgas Boulevard og Peter Bangs Vej - der er kommet
ny ejere, men den gamle ejer var rigtig god - om den nye holder stilen vil
tiden jo vise.

Padre

Fra : Vibeke

Dato : 05-08-05 17:07

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ny ejere, men den gamle ejer var rigtig god - om den nye holder stilen vil

Hej Padre. Jeg besøgte stedet idag og var desværre ikke sønderligt
imponeret, men tak for tippet :)

Fra : cyklopaten@mailme.dk

Dato : 04-08-05 10:58

Som jeg også har skrevet i mit indlæg om blå kartofler: Oreganohuset
på Godthåbsvej 176 (lige ved Grøndal station) har rigtigt mange
specielle ting - herunder blandt andet blå kartofler

Fra : Vibeke

Dato : 05-08-05 17:07

<cyklopaten@mailme.dk> skrev i en meddelelse
Som jeg også har skrevet i mit indlæg om blå kartofler: Oreganohuset
på Godthåbsvej 176 (lige ved Grøndal station) har rigtigt mange
specielle ting - herunder blandt andet blå kartofler

Oregano huset har jeg netop besøgt. Udsøgt kvalitet og behagelig betjening.
De havde dog lige åbnet efter feiren så udvalget var småt (men godt!)

Tak for det tip 'Cyklopat' ;)

Fra : Thomas

Dato : 05-08-05 08:56

Jeg kan ikke lade være med at nævne Cohrs (http://www.cohrs.dk/) i
kødbyen. Han har rigtig god kvalitet, og til en fair pris.
I øvrigt er der også kommet detail osteforretning og fiskeforretning
i kødbyen.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 06-08-05 21:28

Jamen velbekomme da, siger Mads der nu endelig har fundet ud af hvordan
dælen jeg fik ændret mit "kaldenavn"