MySQL som fil ? Eller hvad ?
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-08-05 15:13

Hej
Jeg er igang med at oprette en Tagwall. En jeg fandt på nettet,
som jeg gerne vil have ind. Jeg har alle filer og sådan her er
install.txt filen's tekst:

1. Check that you have the following minimum requirements for
running this tagwall:
   * PHP Version 4.1.X
   * MYSQL that you have username, password and access to

(This tagwall was made with PHP Version 4.3.0 and mysql-3.23.38)

nettet ? Lige for tiden er jeg hos frac.dk, så det er under
phpmyadmin eller sådan. Så der er pass og brugernavn det samme
som der.. ?

2 .If you're renting webspace you useally have to call your
service provider and have them
create a mysql database for you. Don't ever assume you already
have one, make sure before
start this installation. Make sure that you have the correct
username and password for
mysql; it doesn't have to be the same as your username and
password for FTP.

3. Edit system.php for any configurations you might have such as
usernames and passwords, texts and so on.

brugernavn.

4. Copy all the files in the tagwall library in to your
webdirectory.

5. In your webbrowser, open the file called install.php and press
the link for installing the tables
to your mysql database.

en besked frem, hvor der står at den ikke kunne finde:

/C://documents and Settings.../'.$_SERVER[PHP_SELF].'?mod=install
Hvad skal jeg gøre der ? Har det ikke noget med MySQL at gøre ?
Håber nogen kan hjælpe! Der kommer nok problemer længere nede,
men der er jeg ikke noget til endnu, pga det her! Så håber I vil
hjælpe! :) Hvis det kan være til nogen hjælp fandt jeg tagwall'en
www.err0r.dk

6. If you have changed the system configurations right, then all
should work at this point,
and if it does, delete the install.php from your library; you
don't need it anymore.

Mvh Jesper Poulsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 02-08-05 21:27

Hej Jesper.

Grunden er ganske simpelt at jeg ikke har opdateret scriptet siden PHP4.
Det er så gjort nu, så du kan bare downloade den igen, så skulle det
virke. Hvis det imod al forventning stadig ikke virker, så sig bare til,
så løser vi det.

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-08-05 20:38

...Hvis det imod al forventning stadig ikke virker, så sig bare til,
> så løser vi det.

Så må jeg nok hellere sige til :P hehe..
De felter man skal rette i er det ikke:

$database = "xxxxxx";
   $dbuser = "xxxxxx";
   $dbpass = "xxxxxx";

??

Jeg skal skrive mit kodeord til min mysql og mit brugernavn, som så er
p0ulsen når min net adresse er: p0ulsen.frac.dk .. ?
Men hvad skal jeg skrive i det øverste felt ?
Og er det alle felterne ? Håber du vil hjælpe :)

Kiggede lige på din hjemmeside.. Tillykke med knægten, du!

Fra : Dan Storm

Dato : 03-08-05 21:37

Så vidt jeg kan se i frac.dk OSS har du ikke som standard en mysql
database. De henviser til et forum hvor du kan få hjælp til oprettelse
af denne.

Men normalt vil du have en mysql database til rådighed og den vil nok
komme til at hedde 'poulsen'

Når du så har den oprettet skal du blot indtaste databasenavnet i
$database variablen samt dine andre login oplysninger til databasen.

Og tak for lykønskningen! :) Han er en rigtig dejlig dreng! :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-08-05 12:50

> Men normalt vil du have en mysql database til rådighed og den vil nok
> komme til at hedde 'poulsen'

Okay, tak! Det prøver jeg :)

> Når du så har den oprettet skal du blot indtaste databasenavnet i
> $database variablen samt dine andre login oplysninger til databasen.

Okay, prøver jeg osse! Skriver hvis der er flere problemer, hvis det er
ok..?

> Og tak for lykønskningen! :) Han er en rigtig dejlig dreng! :)

Selv tak :)

Du må ha' det!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-08-05 15:40

Jesper Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Okay, tak! Det prøver jeg :)

Så, nu har jeg prøvet det! Det virker ikke!:(

Jeg fik den her fejlmelding:

Server: localhostlocalhost
   Database: p0ulsenp0ulsen
>Fejl
>Det er muligt at du har fundet en fejl i SQL-parseren. Undersøg venligst
>din forespørgsel nøje, og check at anførselstegn er rigtige og ikke giver
>konflikter. Andre fejlårsager kan være at du uploader en fil med binær
>udenfor et lukket tekstområde. Du kan også prøve din forespørgsel i >MySQL
kommandolinje-interfacet. MySQL-serverens fejlmelding der følger >herunder,
hvis der er nogen, kan også hjælpe dig med at finde problemet. >Hvis du
stadig har probemer eller hvis parseren fejler hvor >kommandolinjeinterfacet
lykkes, reducer din SQL-forespørgselsinput til >den ene forespørgsel der
forårsager problemet, og indsend en fejlrapport >med datablokken i
KLIP-sektionen herunder:
> [...]
>x2orkfumz91e6DVrSbuoph4x1J7mdWicf9G9ENu8OhXf0m9ObqLBLOhrnsveYsEodmodGqsnqy5
>kjZq4p8+0klV0v1z5PQuey/1O5T1Dlj7L7mlU8T/PeEpePHVMgXZwISM4LU6oL+kRTBcnxpfH9m
>QuMFQWYhV5XeAd1+GzGUwr0aRNM34yptfmdj1kOgBEUcG3sdk59kcq01oGR68F2N38HPJmfqPWs
>QfsY5YZnnL32yk4J1bfi1NDcAoMroidWuubRZoDNuH+b6JltFsGHEjyiSOaw3WXK5Q86lZlnb/7
>rk9c6du9KNPNL/61vLMB+XBgU8cuKXE2J8L1AI+yUDHAf9KyVnHPxDxE35RAyZzkqMZ/s0+cTOo
>zDP2m9XxdATH2YhfkBurG1PvNZ4loSkY9Aznn/s2PHl4b5oscvnoTNAHb5fOxhp40o7PXeHGK06
>hdCpDoegqjZkdnSdaQ1Z/1Id0CvUA8pzbMN4llW1h4423LgTdMmhLdire6LpZUro1KFUY2SbWL8

Hvad er fejlen ? Jeg forstår den ikke :/ Håber nogen kan hjælpe!

Fra : Dan Storm

Dato : 04-08-05 20:07

Prøv med
server: localhost
database: p0ulsen

Hvis jeg husker min kode ret, skulle du ikke rette i server...