GPRS er dyrt i udlandet.
Fra : Fischer

Dato : 01-08-05 05:41

Faktisk synes jeg i forvejen at GPRS i Danmark er dyrt.
Hvis man f.eks. kigger en online avis, så ryger der allerede ved forsiden op
til ½ Mb. på kontoen, og hurtigt er man over prisen for at købe
papir-udgaven af avisen.

Og når man så rejser udenlands, går GPRS prisen da helt amok.

Jeg er netop vendt hjem efter en uge i Sverige
Jeg havde ellers forsøgt at holde mig til en "billig" operatør - dem der
"kun" koster 50-60 kr. pr. Mb. Kun 2 gange var jeg nødt til at bruge en dyr
operatør (~100 kr. pr. Mb).

Jeg havde lavet en lille Moblog til familie og venner, dvs. hver dag (7x) er
der indsendt et billede via mail - hvilket fylder 100-200 kb.
Og så har jeg næsten hver dag kigget en vejrudsigt hos hhv. DMI og en
svenske hjemmeside. Dette har kostet 350-450 kb. pr. gang.
Ud over dette, har jeg kun een gang brugt GPRS til at finde en enkelt
adresse på nettet, hvilket brugte 580 kb.

Alt i alt har jeg brugt ca. 4,2 Mb, hvilket udløste en regning på 283,- kr.
Ikke fordi det på nogen måde vælter mit ferie-budget, men hvis man ser på
den ydelse jeg har modtaget for pengene, så synes jeg det er helt til grin.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-08-05 13:56

After serious thinking Fischer wrote :
> [...]
> ydelse jeg har modtaget for pengene, så synes jeg det er helt til grin.

Det er rigtigt, fuldstændig til grin, hvordan kan man finde på at tage
så meget pr mb ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 16:52

Der er en anden løsning næste gang du skal på ferie: køb et taletidskort i
det land som du kommer til og brug det istedet, undersøg dog først om de
understøtter GPRS. Det gør jeg og det koster så ikke ekstragebyr til min
udbyder herhjemme.
Roaming er dyrt og det er ikke alle lande der understøtter data overførsel.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Pita

Dato : 01-08-05 18:09

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udbyder herhjemme.
> Roaming er dyrt og det er ikke alle lande der understøtter data

Jeg var på Tererife... 10 gange prisen. Det var også dyre vejrudsigter...

--
Pita

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-08-05 18:59

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt, fuldstændig til grin, hvordan kan man finde på at tage
> så meget pr mb ?

Det er oftest vilde priser der bliver taget for GPRS, men nordmændene er knap så
vilde som de fleste andre. Anskaf et norsk taletidskort og få følgende priser:

http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/

Eksempler: I Tyskland betaler jeg ca. 10 EUR (75 kr) per MB på et tysk
taletidskort, mens jeg kun betaler 35 NOK per MB med det norske taletidskort i
Tyskland. Prisen i Vesteuropa, hos Eurotel i Tjekkiet og hos Pannon i Ungarn er
35 NOK pr. MB med det norske taletidskort. I det øvrige Østeuropa og i resten af
verden, koster det 80-90 NOK pr. MB (stadig alt for dyrt).

Claus