udvidelse af indholdstråde med FrontPage 2~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-01 08:13

Jeg kunne godt tænke mig at have en ramme i venstre side, hvor
indholdstrådene peger på de sider, jeg ønsker folk skal se i højre
side. Men der skal ske det særlige at trådene indeholder
underemner, således at man kan folde overemnet ud og derunder finde
det pågældende emne, man vil se nærmere på ved at klikke på linien.

Kan det gøres i FrontPage og i bekræftende tilfælde, hvordan - hvis
ikke, er der så nogen, der ligger inde med et javascript, der kan
"do the trick"?

Arne H. Wilstrup

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 05-06-01 12:12

On Tue, 5 Jun 2001 09:13:12 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan det gøres i FrontPage og i bekræftende tilfælde, hvordan - hvis
> ikke, er der så nogen, der ligger inde med et javascript, der kan

Det kan helt klart gøres "pænere" med nogle af de javascripts der ligger rundt
omkring på nettet - men Frontpage kan dog lave noget tilnærmet, som følger:

Lav dine overskrifter og links i din venstre side.
Marker det hele og lav det til en punktopstilling.
Marker, og Indryk links under hver overskrift så de bliver til en ny, indrykket
punktliste.
Stil markøren i første punkt på den "yderste" punktliste og vælg
egenskaber for punktopstilling
sæt hak i "tillad dispositioner, som kan skjules"
og herefter hak i "skjult som standard"

Så kan du altid bruge lidt CSS (Typografier, i frontpage) til at gøre punktlisterne
lidt pænere.

Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
Always remember you are unique - just like everybody else

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-01 12:26

"Jesper West Ørngreen" <admin@orngreen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egenskaber for punktopstilling
> sæt hak i "tillad dispositioner, som kan skjules"

jeg takker mange gange for svaret - jeg vil afprøve det som du foreslår!

--
ahw