Frysning af rejer?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 31-07-05 20:44

Hej !

Er det rigtigt, at hvis man har tøet nogen rejer op, så kan man godt skylle
dem under posten for saltvand, og så fryse dem igen - jeg tror ikke på den,
men der er et ægtepar der påstår, at det kan man godt

Med venlig hilsen og god søndag
fra
OveK.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 05:30

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den,
> men der er et ægtepar der påstår, at det kan man godt

Hvis rejerne er tøet helt op eller har ligget ude til optøning så overfladen
er blevet varm, går det ikke an at fryse dem igen. Rejer er letfordærvelige
fødevarer, og fordærvelsen starter straks de er tøet helt op eller
overfladen er blevet varm.

Men der er altid nogen der laver deres helt egne regler for fødevarer og som
er ligeglade med, at de kan sætte deres eget - og andres helbred over styr
ved det.

Tina

Fra : Padre

Dato : 01-08-05 09:40

> [...]
som
> er ligeglade med, at de kan sætte deres eget - og andres helbred over styr

Ja det er lige før jeg beder om deres navn, bare for at være sikker på, at
jeg aldrig kommer til at spise rejer hos dem !!!

Padre

Fra : Ove Kristensen

Dato : 01-08-05 18:58

> [...]

> skylle dem under posten for saltvand, og så fryse dem igen - jeg tror ikke
> på den, men der er et ægtepar der påstår, at det kan man godt

Tusind tak til jer alle for nogle svar som jeg godt regnede med - jeg
fortsætter med at gøre som jeg plejer.

Med venlig hilsen og god aften
fra
OveK.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 22:47

> Tusind tak til jer alle for nogle svar som jeg godt regnede med - jeg
> fortsætter med at gøre som jeg plejer.

Da jeg havde skrevet det første indlæg, fandt jeg frem til den folder om
frysning af levnedsmidler jeg ville linke til:
http://netbutik.forbrug.dk/pdf_temp/frysning.pdf

Der er også en folder om fisk & skaldyr:
http://netbutik.forbrug.dk/pdf_temp/fisk.pdf

Personligt genindfryser jeg ikke noget der er tøet op - eller som blot er
ved at tø op. Har det lige været i køleskabet en halv time, kan jeg dog godt
lægge det tilbage i fryseren hvis middagsplanen bliver ændret ;)

Tina