Vil købe mig en espressomaskine
Fra : Kent

Dato : 31-07-05 11:01

Hej

Jeg drikker meget kaffe fra alm. kaffemaskine med filter,
men jeg har længe tænkt på at købe mig en
espressomaskine. Mest pga. smagen, men også fordi det
ville løse mit problem med, at jeg er den eneste her i
lejligheden, der drikker kaffe . Nogle gange vil jeg
bare have en enkelt kop eller to.

Jeg har kigget lidt rundt efter nogle maskiner og har
pt. fundet frem til denne:

"Saeco Gran Crema de Luxe"

Er der nogle, der kender lidt til den og kan sige noget
om den?

Jeg har læst "Tænk-og-Tests" anmeldelse af maskinen i
en undersøgelse,.

Kent.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-08-05 20:48

On Sun, 31 Jul 2005 12:01:24 +0200, Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle, der kender lidt til den og kan sige noget
> om den?
>
> Jeg har læst "Tænk-og-Tests" anmeldelse af maskinen i

Hej
Jeg har lige undersøgt markedet for netop en espressomaskine. Og mit valg
faldt på en Rancilio silvio. Der er en masse internationale tests på
nettet som udråber netop denne maskine til det bedste i den billige ende.
At det imo er lidt svært at fatte en en maskine til 4k betragtes som "den
billige ende" men lad nu det ligge.
Den brygger en fantastisk kop kaffe og er også rigtig god til at skumme
mælk. Og så er der en MASSE guids på nettet som beskriver maskinen og
hvordan man får den til at lave den bedste kop.
Jeg købte min maskine hos www.risteriet.dk
http://www.risteriet.dk/maskiner.rancilio.silvia.htm
Husk også at du skal investere i en ordenlig kværn hvis du skal have det
optimale ud af en så god maskine.

/Thomas