Toldregler spanien
Fra : AW på ZRX

Dato : 31-07-05 09:15

Hejsa

Undskylder hvis dette er et trivielt spørgsmål, men plejer ikke at følge
denne gruppe.

Vi skal til spanien på ferie.

Jeg har ingen problemer med at finde regler for indførsel af tobak/sprit til
DK fra andet EU land (10 liter spritus, 800 cigaretter osv.), men hvad må
jeg tage med ind i Spanien ?

Er der noget der hedder toldfri når man rejser mellem EU lande, eller har de
afskaffet det. Hvis ja, gælder der så andre regler for varer indkøbt
toldfrit (både ind i DK og ind i ES).

Svar gerne med links.

Som det fremgår af spørgsmålene er jeg ikke den store rejse-haj

Allan

Fra : kim hansen

Dato : 01-08-05 11:13

Hej Allan ...

Spanien er med i EU og derfor ingår de under de regler HJEMREJSE FRA ET
EU-LAND som kan ses på http://mytravelairshop.dk/ man skal dog være
opmærksom på at Canarieøerne: Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzerote,
Tenerife ikke er med under de regler men går under HJEMREJSE FRA ET IKKE
EU-LAND .

Håber det kunne bruges og kan du så have en god Tur.

Mvh Kim.

Fra : odg

Dato : 01-08-05 12:40

Nu ville det vel være lidt uhensigtsmæssigt at medtage 800 cigaretter
og 10 lter sprut til spanien eftersom det er den halve pris dernede.
Men nogle fristes til at drage til Spanien via Andorra, og købe godt
ind i den "toldfri" stat. Og så klapper fælden.
Andorra er ikke EUmedlem og derfor er det kun 200 smøger og 1 l.
sprut, man må tage med - og grænsekontrollen er skrap fra Andorra til
Spanien.
Ellers er Spanierne ikke særligt interesserede i at kontrollere hvad
man har med - bortset fra i Algeciras, hvor de undersøger grundigt for
hash fra Marokko - og ved Irun-grænsen, hvor der ofte er razziaer -
men her er det bomber til ETA, de leder efter.
kh ole

Fra : AW på ZRX

Dato : 01-08-05 19:41

> Nu ville det vel være lidt uhensigtsmæssigt at medtage 800 cigaretter
> og 10 lter sprut til spanien eftersom det er den halve pris dernede.

Hvis man nu arbejder i et dansk firma der laver cigaretter (vi har
reklameforbud ), så kunne det jo godt være, at det kunne betale sig at
tage sine egne smøger med
Og Grøn Look er nok svære at skaffe dernede.

Tak for hjælpen.

Allan