Brugersystem
Fra : Alexander P.

Dato : 30-07-05 20:46

jeg har fulgt en tutorial til at lave et brugersystem på følgende
link:
http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=23

Nu har jeg fået det hele op og køre med MySQL osv. men nu er
problemet: hvis jeg nu har en "hemmelig" side som andre ikke må
se hvordan spørger jeg så "har du logget korrekt ind?" skal jeg
bare inkludere login-ok.php eller er der en letter metode
(kildekode: se ovenstående!)

På forhånd tak!

-/ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 30-07-05 21:45

"Alexander P." <awpdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> se hvordan spørger jeg så "har du logget korrekt ind?" skal jeg
> bare inkludere login-ok.php eller er der en letter metode
Jeg ville bruge sessions til det .. men det kræver lidt ændring i
login-ok.php

// PASSWORD KONTROL
if($array_user['brugernavn'] == $brugernavn AND $array_pw['password'] ==
$password) {
echo 'korrekt password'; // Brugernavn og password passede!!
} // Her lukker vi condition TRUE fra password kontrol

til

// PASSWORD KONTROL
if($array_user['brugernavn'] == $brugernavn AND $array_pw['password'] ==
$password) {

$_SESSION['authenticated'] = true;
echo 'korrekt password'; // Brugernavn og password passede!!
} // Her lukker vi condition TRUE fra password kontrol

De sidder du så vil beskytte bruger du sessions til .. dvs at du skal bruge
starte sessions for siderne og derefter tjekke om de er logget ind..

<?php
session_start()
?>
<head>
</head>
<?
if(isset($_SESSION['authenticated'])) { // Hvis brugeren er logget ind vises
følgende
Print "Dit beskyttede indhold";
} //Afslutter hvis brugeren er logget ind

Else { //Hvis brugeren ikke er logget ind vises følgende
Print "Du skal være logget ind for at se denne side";
}
?>

--
Christoffer

Fra : Alexander P.

Dato : 30-07-05 23:51

Tak for hjælpen

- fandt dog en smartere løsning men nok om det :)

Fra : John Kjoller

Dato : 03-08-05 15:50

Jeg blander mig lige:
Kan man bruge denne funktion allerede på den side, hvor man indtaster
brugernavn og password?
Jeg vil gerne lade indholdet på denne side være afhængig af om brugeren er
logget ind, eller ej....

Jeg forsøgte at sætte koderne ind, men får:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent
by (output started at /var/www/basixfan.dk/public_html/index.php:2) in
/var/www/basixfan.dk/public_html/index.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers
already sent (output started at
/var/www/basixfan.dk/public_html/index.php:2) in
/var/www/basixfan.dk/public_html/index.php on line 2

Jeg har ikke oprettet login endnu, men det burde vel heller ikke have
indflydelse. Eftersom det jo også er meningen at at siden skal fungere,
selvom man ikke har logget ind......

Jeg kender ikke brugen af sessions..... Og det er selvfølgelig der problemet
er. Men måske kunne nogen hjælpe på vej?

Kh
John

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-08-05 15:57

On Wed, 3 Aug 2005 16:49:50 +0200, "John Kjoller"
<john@skrivikkedette-basix.dk> wrote:

> [...]
>by (output started at /var/www/basixfan.dk/public_html/index.php:2) in
>/var/www/basixfan.dk/public_html/index.php on line 2

Fejlen opstår, fordi du forsøger at indsætte koden, efter du har noget
output på siden.

Tjek evt.: <http://php-faq.dk/index.php/Headers_already_sent_by_...>
(alternativt http://shor.ter.dk/57746151 hvis ovenstående url ikke
virker)

--
- Peter Brodersen

Fra : John Kjoller

Dato : 03-08-05 16:12

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev
> Fejlen opstår, fordi du forsøger at indsætte koden, efter du har noget
> [...]

fantastisk. Tak.

John

Fra : anders rytter hansen

Dato : 31-07-05 09:40

Jaaa.. hvis du har en ftp server kan du bruge følgene kode:

<?PHP
// hent indholdet af formularens felter
$sider = $_REQUEST["sider"];

// skab forbindelse til databasen her
mysql_connect("localhost", "brugerfreepages", "30081992") or
die(mysql_error());
mysql_select_db("brugerfreepages")
or die(mysql_error());

// indsæt indholdet af formularfelterne i databasen
mysql_query("INSERT INTO $navn(svarID, sider)
values(0, '$sider')");
?>

<?php
// create directory through FTP connection
function FtpMkdir($path, $newDir) {

$server='ftp.FTP SERVER'; // ftp server
$connection = ftp_connect($server); // connection

// login to ftp server
$user = "USER";
$pass = "PASS";
$result = ftp_login($connection, $user, $pass);

// check if connection was made
if ((!$connection) || (!$result)) {
return false;
exit();
} else {
ftp_chdir($connection, $path); // go to destination dir
if(ftp_mkdir($connection, $newDir)) { // create directory
ftp_site($connection, "CHMOD 777 $newDir") or die("2");
return $newDir;
} else {
return false;
}

ftp_close($connection); // close connection
}

}
FtpMkdir("MAPPEN HVOR MAPPEN SKAL OPRETTES I","NAVNET PÅ MAPPEN DER
SKAL OPRETTES");
?>

Du vil muligvis få en fejl men det virker..