Forte Agent 1.93 markerer til hentning aut~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-05 20:25

Efter en geninstallation sker der det, at når jeg henter brevhoveder, så
markeres de automatisk til at blive hentet, hvorefter jeg manuelt må
afmarkere dem, hvis de ikke skal hentes.
Hvordan undgår jeg det.
Jeg har iøvrigt installeret den danske sprogpakke, men har stadig engelske
menuer. Kan man ikke ændre på det?

Kurt

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-07-05 21:38

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> posting:

>markeres de automatisk til at blive hentet, hvorefter jeg manuelt må
>afmarkere dem, hvis de ikke skal hentes.
>Hvordan undgår jeg det.

Groups -> Default Prop -> Retrieve: Fjern flueben i første ?

>Jeg har iøvrigt installeret den danske sprogpakke, men har stadig engelske
>menuer. Kan man ikke ændre på det?

Den findes - mig bekendt - ikke på dansk:
http://www.forteinc.com/agent/download.php?language=Dansk er vist
mere eller mindre et dødt projekt (har stået det samme i *lang* tid)

Måske har du hentet en dansk ordbogsfil i stedet.

--
What is life, except excuse for death,

----===== http://www.better-browser.info =====----

Fra : Per Riber

Dato : 30-07-05 21:53

Sat, 30 Jul 2005 21:25:27 +0200 skrev "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk>:

>Efter en geninstallation sker der det, at når jeg henter brevhoveder, så
>markeres de automatisk til at blive hentet, hvorefter jeg manuelt må
>afmarkere dem, hvis de ikke skal hentes.

I Group->Properties->Retrieve kan du definere, hvad der skal
hentes.

Eller højreklik på en meddelelsestekst og kontroller, om der
er defineret et watch-filter for meget...

mvh Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-05 23:00

Tak til alle for svarene. I mellemtiden opdagede jeg, at den gamle agent lå
i min backup, så den kopierede jeg ind over. Så slap jeg også for at starte
på nul med at hente headers.
Med hensyn til sprogfilen skal jeg bare lære at læse/oversætte korrekt. Det
er en dansk stavekontrol, som jeg har hentet.

Kurt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-05 01:08

Kurt B. Andersen skrev:

>Tak til alle for svarene. I mellemtiden opdagede jeg, at den gamle agent lå
>i min backup, så den kopierede jeg ind over. Så slap jeg også for at starte
>på nul med at hente headers.

Du havde så ikke behøvet at installere Agent igen, men kunne blot
ha' kopieret mappen over i din nye opsætning og forsat som før.

Det eneste, der kommer til at mangle er at den ikke er i
tilføj/fjern programmer og at man selv må lave genveje.

Der er ikke noget i registreringsdatasen (oprettes første gang
Agent startes), bortset fra en enkelt nøgle, som nemt kan
fjernes, men som alligevel ikke bliver slettet ved en
afinstallation.
--
Knud

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-07-05 18:05

> [...]
> Agent startes), bortset fra en enkelt nøgle, som nemt kan
> fjernes, men som alligevel ikke bliver slettet ved en
Så blev jeg lidt klogere. Det er ellers sjældent efterhånden, at filer ikke
smides alle mulige steder og i alle mulige mapper, ligesom regedit fyldes op
utallige steder.

Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-07-05 20:01

Kurt B. Andersen skrev:

>Så blev jeg lidt klogere. Det er ellers sjældent efterhånden, at filer ikke
>smides alle mulige steder og i alle mulige mapper, ligesom regedit fyldes op
>utallige steder.

Agent og Opera[1] er ordentlige programmer. Hvis man har dem
liggende på et andet drev end C, kan man installere et helt nyt
Windows styresystem og så blot trække en genvej fra
programmapperne, og så er man kørende med alle indstillinger i
behold.

[1] ... medmindre man vælger at hver bruger skal have separate
indstillinger. I så fald gemmes de på C i brugerens personlige
afdeling.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-07-05 20:21

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>Windows styresystem og så blot trække en genvej fra
>programmapperne, og så er man kørende med alle indstillinger i

Regn Total Commander (tidl Windows Commander) med!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-05 11:03

Peter Loumann skrev:

>Regn Total Commander (tidl Windows Commander) med!

Ikke helt desværre.

TC smider to vigtige ini-filer i windowsmappen som default, så
det skal man være opmærksom på.
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-05 16:04

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Ikke helt desværre.

>TC smider to vigtige ini-filer i windowsmappen som default, så
>det skal man være opmærksom på.

Under install kan man svjh vælge at placere dem i programmappen.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-05 17:47

Peter Loumann skrev:

>Under install kan man svjh vælge at placere dem i programmappen.

Ja, man kan vælge, hvor de skal ligge, men man skal være
opmærksom på det første gang man installerer TC.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-05 21:28

Kurt B. Andersen skrev:

>Jeg har iøvrigt installeret den danske sprogpakke, men har stadig engelske
>menuer. Kan man ikke ændre på det?

Der findes da ingen dansk sprogpakke til Agent, der findes dansk
stavekontrol til ver. 2.x, men ikke til ver. 1.x.
--
Knud