Leder efter navn på 80'er album (se
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-05 19:39

Hej!

Jeg leder efter et album jeg havde i min ungdom og jeg kan simpelthen ikke huske
hvad gruppen hed...

Det er noget KLF-agtigt musik (eller noget i dén retning) og jeg kan huske noget
af lyrikken til et af numrene:

Der er en kvinde som siger "It's not just about gettin' high, it's a matter of
how much heat you can take".

Citatet er garanteret fra en film, men det indgår altså også i denne sang :)

Der var også en relativt syret sang om et tog som kørte igennem et landskab og
vist ikke kunne stoppe... (Nej, det er ikke 'Last train to trancentral' .

Nå, nogen bud?

Det ville være mægtigt at kunne få fat i noget af min tabte ungdom

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-07-05 20:13

Den 30-07-05 20.39 skrev Kim Voss Schrader følgende:

> Det er noget KLF-agtigt musik (eller noget i dén retning)

Hvad eller hvem er KLF?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-05 20:25

Hej!

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvad eller hvem er KLF?

Helt ærlig, har du aldrig hørt om KLF? Du er gået glip af en del af din
opdragelse :)

Lyt til nogle af de samples der er her:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000002VMN/qid=1122751429/sr=2-1/ref=sr_2_11_1/202-3551752-4154260

Især nummer tre er 'fe'

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 30-07-05 20:37

Hej Kim

> Helt ærlig, har du aldrig hørt om KLF? Du er gået glip af en del af din
> opdragelse :)

Det er da godt at min musikopdragelse ligger 30 år før det
bom bom hø. :)

Mvh Max

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 30-07-05 20:20

> Hvad eller hvem er KLF?

Når jeg hører om "KLF" tænker jeg altid automatisk på deres legendariske hit
"Last train to trancentral"....
- men er de ikke nærmere fra slut 80´erne eller start 90´erne?

Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-05 20:33

Hej!

Anders C. Nielsen wrote:
> Når jeg hører om "KLF" tænker jeg altid automatisk på deres legendariske hit
> "Last train to trancentral"....
> - men er de ikke nærmere fra slut 80´erne eller start 90´erne?

Jo, men nu var det også mere for at prøve at fastlægge stilarten :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som ikke kan fatte, at der findes folk, som ikke kender
The KLF

Fra : Dag Stinus

Dato : 30-07-05 23:09

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> Hvad eller hvem er KLF?

Her står "det hele": http://www.klf.de/faq/index.php?inte_id=1.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Bruno

Dato : 31-07-05 01:28

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvad eller hvem er KLF?

KLF var et projekt af et par folk der påstod de til hver en tid kun lave
et pop hit, hvilket de så beviste med KLF. De samme folk afbrændte
forøvrigt 1.000.000 pund i en af deres happenings!

Et google på KLF burde give en masse info.

Mvh

Bruno

PS. Deres plade er forøvrigt slet ikke dårlig, på en 80'er agtig måde.

Fra : Nicki Lolk

Dato : 30-07-05 20:30

> [...]
> noget af lyrikken til et af numrene:
>
> Der er en kvinde som siger "It's not just about gettin' high, it's a

http://64.233.183.104/search?q=cache:KnFh9Q2ifrYJ:whydidyouresign.blogspot.com/++%22how+much+heat+you+can+take%22&hl=da
står der:

"It's not simply a question of getting hot,
but a matter of how much heat you can take."

Beatmasters ft PP Arnold "burn it up"
rythym king 1988
posted by shanghai_ultra

Håber det hjælper....

Mvh Nicki

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-05 20:43

Hej!

Nicki Lolk wrote:
> Beatmasters ft PP Arnold "burn it up"
> rythym king 1988
> posted by shanghai_ultra
>
> Håber det hjælper....

Jamen, det gør det skam, for det er dem! :)

Beatmasters it is - nu skal jeg bare have fundet albummet.

Thanx!

--
Mvh, Kim Voss Schrader