/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
camplet vs combicamp
Fra : Vendelboen


Dato : 30-07-05 16:27

overvejer at købe en af disse da vi er vant til villatelt, men hvaad er den
væsentligste forskel????



 
 
Sten Bo (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 30-07-05 20:29


"Vendelboen" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42eb9c24$0$2337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> overvejer at købe en af disse da vi er vant til villatelt, men hvaad er
> den væsentligste forskel????
,'

I hvert fald nyere CC- er størst - med hævet gulv foran sengene der med dør
der kan lukkes fra og vender væk fra forteltet. Køkkenet er større, med
bedre højde og sidder fast på bagsmækken - og med 3 vejs køl vand og gas der
virker mens man kører .

Og så er der en utrolig masse ekstraudstyr. og mulighed for forskellige
sengeindretninger f.eks. med lamelbund der passer til den konkrete
familiestørrelse. Vognene har langt mere plads til bagage f.eks. med boks i
bunden mellem hjulene og en stor bagagebærer. Med totalen 750 kg kan der hos
de fleste lastes 2 300 kg ud over vognens egenvægt.


Camp-let ser i grundtrækkene ud som de ha gjort i 30 40 år.
Har isabellatelt - er af glasfiber og er pæn og gedigen
Køkken i bagsmækken af vognen - med mere besværlig klargøring før det kan
bruges.
Man skal ha plads til "løs" køleboks i bilen.
Sengene vender lige ud til fortelt/køkken og forteltet foran sengene har
ikke hævet gulv som cc.

Kik på planløsningerne og mål og vægt på deres hjemmesider-

Med venlig hilsen

Sten

www.cc-club.dk





Jens (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 30-07-05 21:18

CampLet er hurtigst at slå da alle stænger og teldug sidder i vognen - så
det er bare at folde det hele ud - og stramme nogle barduner - og vupti -
den er slået op. Camplet'en har ingen fast gulv - kun sove-arealet er hævet
over jorden. Køkken-arrangementet på en camplet sidder i bagsmækken og kan
bruges på en rasteplads (koge vand til kaffe m.v.)

Combicamp har et løst fortelt der skal monteres som på en campingvogn. Dvs
at man skal samle et stel af teltstænger og trække et telt hen over der
lynes på hoved-vognen. Selve vognen (der indeholder sovekabiner og et mindre
fast gulv) kan til gengæld slås op i et snuptag og kan stå selv uden
barduner.Man kan således slå en Combicamp op på en asfalteret
parkeringsplads (ex. rasteplads) hvis man tør (den er jo ikke særlig
modstandsdygtig over for påkørsler, men det ses da på de tyske rastepladser
i ny og næ). I nogle modeller (alle modeller?) skal køkken-arrangementet
først monteres på ben osv før det kan anvendes.

En Camplet ser måske også lidt mere strømlinjet ud i.f.t. en Combicamp, men
da de begge bare hænger efter bilen ser du det jo ikke selv og det har ingen
funktionel betydning


/Jens


"Vendelboen" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42eb9c24$0$2337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> overvejer at købe en af disse da vi er vant til villatelt, men hvaad er
> den væsentligste forskel????
>



Sten Bo (31-07-2005)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 31-07-05 00:30


"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:42ebe060$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> CampLet er hurtigst at slå da alle stænger og teltdug sidder i vognen - så
> det er bare at folde det hele ud - og stramme nogle barduner - og vupti -
> den er slået op.

Det er vist lidt tid siden du har haft en teltvogn - her er et par
tilføjelser.
Jeg tror ikke camp-let folk bruger mest tid på barduner, men skal derimod
altid slå pløkker i - bare nogle stykker i hvert fald


> Combicamp har et løst fortelt der skal monteres som på en campingvogn. Dvs
> at man skal samle et stel af teltstænger og trække et telt hen over der
> lynes på hoved-vognen.

Man har fundet på , at de vandrette stænger i stangsættet til forteltet bare
skubbes ind i stængerne på vognen, kaldet Integrerede teleskop stænger. Og
vi lader altså taget til forteltet være lynet på og foldet ind over
vognteltet når vi lukker. Man kan så lave et lille tag meget hurtigt over
køkkenet - helt uden pløkker og ved at tilsætte stængerne i gavlen - meget
hurtigt rejse resten. Der selvfølgelig skal pløkkes præcis som camp let
skal.


>Selve vognen (der indeholder sovekabiner og et
> mindre fast gulv) kan til gengæld slås op i et snuptag og kan stå selv
> uden barduner.Man kan således slå en Combicamp op på en asfalteret
> parkeringsplads (ex. rasteplads) hvis man tør (den er jo ikke særlig
> modstandsdygtig over for påkørsler, men det ses da på de tyske
> rastepladser i ny og næ).

Jeg tror ikke at det er påkørsler man er nervøs for, men præcis som alle
campister - at blive gasset. Men det er en helt anden historie. C-C fylder
som C-L 2 båse ved siden af hinanden på en P Plads - men havde tidligere en
model der åbnede bagover, "bagklapperne" som kunne være i en bås.

I nogle modeller (alle modeller?) skal
> køkken-arrangementet først monteres på ben osv. før det kan anvendes.

Forkert, modeller efter 98 har køkkenet boltet på vangerne bag på vognen og
man kan ikke flytte rundt på det. Det er faktisk så solidt og urokkeligt at
du gerne må sidder på kanten af det, ligesom jeg har set folk hoppe op på
låget for at nå lynlåsen oppe i taget.
Pas dog på ikke at bule låget - men selve køknet blir hvor det er.
>
> En Camplet ser måske også lidt mere strømlinjet ud i.f.t. en Combicamp,
> men da de begge bare hænger efter bilen ser du det jo ikke selv og det har
> ingen funktionel betydning

Kassen er større og der reelle facon gør at der er virkelig god plads i
vognkassen.
Man har ikke besvær med at få lukket køkkenet fordi sengetøjet fylder for
meget - ligesom låget til CC er lettere at håndtere fordi
bagagebæreren
virker som kontravægt til låget.
>

Der ligger et billede af vognen med et lille tag over køkkenet på
http://ccclub.myphotoalbum.com/view_photo.php?set_albumName=album05&id=Mads


Og du kan i mappen ved at klikke lidt rundt i menuen for oven se resten af
den nyeste
CC - med 14 " aluhjul - der ikke rigtig er på det Danske marked endnu.

Hilsen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste