Guitar slapping
Fra : Per Madsen

Dato : 29-07-05 22:01

Faldt lige over denne her video med Kaki King.....som har en
....ehhh...lidt pudsig måde at spille guitar på:

http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2658058

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : _helldweller_

Dato : 29-07-05 22:15

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Faldt lige over denne her video med Kaki King.....som har en
> ...ehhh...lidt pudsig måde at spille guitar på:

> [...]

Jeg så/hørte hende for et stykke tid siden i The Tonight Show og var
egentlig underligt fascineret af det/hende selvom jeg ikke er sikker på om
jeg synes det lød godt. Om ikke andet så er det da i hvert fald ikke noget
man ser/hører hver dag og det er en positiv ting fra mit synspunkt.

hD

Fra : Robert Piil

Dato : 29-07-05 22:30

On Fri, 29 Jul 2005 23:01:22 +0200, permandREMOVETHIS@cool.dk (Per
Madsen) wrote:

>Faldt lige over denne her video med Kaki King.....som har en
>...ehhh...lidt pudsig måde at spille guitar på:
>
>http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2658058

Det er vel nærmere noget tapping-værk end slapping, men ret fedt.
Det minder lidt om Jaco Pastorius' overtoner og percussion-leg på
bassen.

>Blog: http://www.madsenblog.dk
>...music, news, mac etc. etc.

Hov jeg kan også:
Blog: htpp://piil.org/blog/
....ikke meget at komme efter på det seneste.

--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-07-05 00:45

hehe... det hun laver med hænderne ligner noget jeg laver, når jeg
prøver at øve mig på at spille noget og til sidst ikke gider mere så jeg
bare sider og sumper med guitaren og piller lidt ved strengene...

Fra : Jørn P

Dato : 30-07-05 01:34

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> hehe... det hun laver med hænderne ligner noget jeg laver, når jeg
> prøver at øve mig på at spille noget og til sidst ikke gider mere så jeg
> bare sider og sumper med guitaren og piller lidt ved strengene...

Men, øh, lyder det ligesådan?
Hende kosten på videoen er ret god til fingerpicking, tapping men ikke
decideret "slapping"
Hendes guitar er stemt så hun spiller bassen på e-strengen og lader de andre
fingre gøre resten. Fidusen med at smække hånden på selve guitarkassen er
gammelkendt - den har stor effekt og hun behersker det godt. Lur mig om du
kan gøre noget lignende når du sidder og sumper med den akustiske...
Der skal vist øvelse, øvelse og atter øvelse til.
Men til gengæld kan hun sikkert ikke ret meget andet? Hvem ved?
M.v.h. Jørn

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 30-07-05 02:21

> Men, øh, lyder det ligesådan?
Nej, det er endnu mere random toner, end det hun laver

> Men til gengæld kan hun sikkert ikke ret meget andet? Hvem ved?

Nu kan de fleste piger jo nogle sjove tricks når de kommer i den rette
stemning

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-07-05 16:27

Esben von Buchwald wrote:
> Nej, det er endnu mere random toner, end det hun laver

> Nu kan de fleste piger jo nogle sjove tricks når de kommer i den rette
> stemning

Ja, det tør siges! :D

http://www.belindabedekovic.com/video_fl_en.htm

--
Jacob

Fra : Jørn P

Dato : 30-07-05 16:50

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.belindabedekovic.com/video_fl_en.htm

> Jacob

Det er stort!!!
Er det måske dig der har pustet ballonnerne op?
M.v.h.
Jørn

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 30-07-05 20:36

Er jeg den eneste som synes det ville have været kanon hvis Dolph var kommet
og havde slået hende ned med sit bat?

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-07-05 17:41

Jacob Skaaning wrote:

> Ja, det tør siges! :D
>
> http://www.belindabedekovic.com/video_fl_en.htm

Det var satme corny.

TORNADO ON THE REMOTE KEYBOARD!!!111
http://www.belindabedekovic.com/sve_o_belindi.htm

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-07-05 23:25

Sune Salminen wrote:

> Det var satme corny.
>
> TORNADO ON THE REMOTE KEYBOARD!!!111
> http://www.belindabedekovic.com/sve_o_belindi.htm

These days she has been working on her project ''TORNADO ON THE REMOTE
KEYBOARD''. On her public appearances with her virtuosity and performance
she ''demolishes everything in front of her'', and they are regularly
accompanied by enthusiastic applause, sometimes even leading to euphoria.

--
Jacob

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 30-07-05 15:44

Jørn P skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Der skal vist øvelse, øvelse og atter øvelse til.
>Men til gengæld kan hun sikkert ikke ret meget andet? Hvem ved?

Afdøde Michael Hedges er uden tvivl forbilledet; så hun kan udvide sin teknik løbende til at inkludere alt hvad han formåede...

hvm