Flere variabler i "echo" kode
Fra : Cifly

Dato : 29-07-05 19:20

Hej NG

I min kode ønsker jeg, at vise to (eller flere) variabler i en echo sætning:

echo "$post[navn]<br>\n";

I ovenstående kode vil jeg gerne tilføje $post[adresse] og måske også
$post[telefonnummer].

Hvordan indsætter jeg flere variabler efter hinanden?

Har forsøgt mig frem, hvor variablerne er adskilt af "," og "\". Men jeg
famler lidt må jeg tilstå

Cifly

Fra : Christoffer

Dato : 29-07-05 21:31

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> $post[telefonnummer].
>
> Hvordan indsætter jeg flere variabler efter hinanden?
Dur
Print $post[navn] $post[adresse] $post[...] ikk? uden gåseøjne og
semikolon-afslutning ..

--
Christoffer

Fra : Tomasz Otap

Dato : 29-07-05 21:26

Cifly proclaimed as follows:
> echo "$post[navn]<br>\n";
>
> I ovenstående kode vil jeg gerne tilføje $post[adresse] og måske også
> $post[telefonnummer].

Er $post = $_POST (POST-data sendt fra forrige side)?

Du kan f.eks. udskrive det som
echo $post['navn'].'<br>'.$post['adresse'].'<br>'.$post['telefon'];

Aequitas sequitur funera

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 29-07-05 21:38

Cifly skrev:
> Hvordan indsætter jeg flere variabler efter hinanden?

Har du prøvet følgende?

echo $post[navn] . ", " . $post[adresse] . ", " . $post[telefonnummer];

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://www.sappy.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-05 22:13

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> skrev:

>I min kode ønsker jeg, at vise to (eller flere) variabler i en echo sætning:

Tekststrenge kan samles af to dele med punktum.

Eksempler:
echo "Goddag"."verden";

Bemærk at der mangler et mellemrum.

Variable kan blandes sammen på den samme måde.

echo $v1.$v2.$v3;

>Har forsøgt mig frem, hvor variablerne er adskilt af "," og "\". Men jeg
>famler lidt må jeg tilstå

Så læs manualen. Så famler du i det mindste ikke i blinde.
http://www.php.net/manual/da/

--
Bertel

Fra : Cifly

Dato : 30-07-05 10:25

Bertel Lund Hansen skrev:

> Variable kan blandes sammen på den samme måde.
>
> echo $v1.$v2.$v3;

> Så læs manualen. Så famler du i det mindste ikke i blinde.
> http://www.php.net/manual/da/

Kanon! Tak for linket.

Og tak til alle for input.