Opskrifter på ostelagkage
Fra : ArJo

Dato : 29-07-05 15:19

Jeg elsker ostelagkage....nok mere end jeg burde

Nogen der vil dele deres bedste opskrifter på ditto,- skal ha gæster og
vil prøve om der er et alternativ til den sædvanlige jeg laver.

--
mvh og pft
ArJo

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-07-05 18:35

ArJo skrev:

> Jeg elsker ostelagkage....nok mere end jeg burde
>
> Nogen der vil dele deres bedste opskrifter på ditto,- skal ha
> gæster og vil prøve om der er et alternativ til den sædvanlige
> jeg laver.

Poster du ikke opskriften på "den sædvanlige du laver"?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : ArJo

Dato : 31-07-05 18:44

Klaus Alexander Seistrup (klaus@seistrup.dk) skrev...

> Poster du ikke opskriften på "den sædvanlige du laver"?

Den er vel lidt basic, men her er er den jeg bruger:

Ostelagkage

100 g flødeost
200 g Digestive kiks
125 g blødt smør
1/2 dl flormelis
1 tsk. vanillesukker
1/4 l piskefløde

Pynt: solbærsyltetøj eller frugter såsom kiwi, jordbær eller vindruer.

Fremgangsmåde: Kiksene knuses fint og røres med smør. Kiksemassen
fordeles i en springform og trykkes godt fast med en f.eks grydeske.
Flødeost røres med flormelis og vanillesukker. Piskefløden piskes og
blandes i ostemassen, der lægges over kiksebunden.
Det hele hviler i køleskabet til næste dag. Før servering pyntes med
solbærsyltetøj eller frugt

Dem med gele på toppen er ikke lige min favorit

ArJo

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-08-05 08:01

ArJo skrev:

> Ostelagkage

Tak for opskriften.

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : LONE

Dato : 30-07-05 21:35

"ArJo" <not@to.know> skrev i en meddelelse
[...]

kig ikaroline kogebøger der er nogle gode opskrifter på ostelagkager

mvh Lone

Fra : Rikke Mors

Dato : 03-08-05 08:46

ArJo wrote:
> Jeg elsker ostelagkage....nok mere end jeg burde
>
> Nogen der vil dele deres bedste opskrifter på ditto,- skal ha gæster og
> vil prøve om der er et alternativ til den sædvanlige jeg laver.

Denne er rigtig god. Vi laver den hvert år i mine hjemkundskabsklasser
og selv om ungerne fra starten siger AAD - OSTEKAGE, så ender det altid
med at fadene er slikket til mindste smule.
Rikke Mors

http://www.dansukker.com/rec_prod/recept_l.asp?id=264&prod=13