årstiderne
Fra : IMB

Dato : 29-07-05 07:58

Jeg har tidligere fået coops grøntsagskasse med har ikke været helt
tilfreds med kvaliteten (overmodne tomater og undermoden vandmelon).

Hvordan er kvaliteten for frugt- og grønt fra aarstiderne? Findes der andre
firmar som leverer frugt og grønt i Århus og omegn (nord) som kan
anbefales?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 29-07-05 08:51

IMB (im@nospam_brunsgaard.dk) skrev :

> Hvordan er kvaliteten for frugt- og grønt fra aarstiderne? Findes der
> andre firmar som leverer frugt og grønt i Århus og omegn (nord) som
> kan anbefales?

Vi har for nylig stoppet vores abonnement hos årstiderne, da vi flere
gange oplevede at få dårlige varer, så dem vil jeg ikke anbefale. De er
flinke nok til at trække pengene fra på regningen, men det irriterer mig
at få en kasse, hvor jeg skal smide en del af tingene direkte i
skraldespanden.

Om der findes firmaer der leverer i Århus-området ved jeg ikke, men
emnet har været diskuteret her mange gange, så du kan nok med held prøve
at google på gruppen.

Henriette Døssing

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-07-05 10:26

On Fri, 29 Jul 2005 09:51:11 +0200
Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

> [...]
>
> Om der findes firmaer der leverer i Århus-området ved jeg ikke, men
> emnet har været diskuteret her mange gange, så du kan nok med held

Vi oplevede aldrig at der var dårlige varer i kassen og det virkede
altid frisk (lidt småt, men sådan er øko grønt jo desværre).
Vi stoppede dog da de valgte ikke at føre den store mix kasse mere.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-07-05 10:45

Kim Schulz skrev:

> (lidt småt, men sådan er øko grønt jo desværre)

Sådan behøver det ikke at være, men det er det ofte - desværre.

Jeg foretrækker økologiske eller biodynamiske grøntsager, men jeg
gider ikke at være til grin - jeg vil fx ikke give 20 kr for tre
små anæmiske citroner. Da jeg boede i Zambia kunne jeg plukke store,
saftige citroner fra træerne i baghaven, og de havde hverken fået
gødning eller pesticider. Jeg ved ikke hvorfor økologiske citroner
herhjemme oftest ser så triste ud.

Når det er sagt, så synes jeg til gengæld at biodynamiske grøntsager
tit er store, flotte, spændstige og velsmagende - men man får så
osse lov til at betale for det.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-07-05 12:18

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg boede i Zambia kunne jeg plukke store,
> saftige citroner fra træerne i baghaven, og de havde hverken fået
> gødning eller pesticider. Jeg ved ikke hvorfor økologiske citroner
> herhjemme oftest ser så triste ud.

Måske fordi de kommer fra Middelhavsområdet og ikke fra Zambia, hvor klimaet
givet er et andet? Jeg er sikker på, du vil kunne købe store, saftige
citroner fra Zambia, den dag, forbrugerne er villige til at betale prisen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Ole Stigaard

Dato : 30-07-05 12:59

Sat, 30 Jul 2005 13:17:57 +0200, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

> [...]
> givet er et andet? Jeg er sikker på, du vil kunne købe store, saftige
> citroner fra Zambia, den dag, forbrugerne er villige til at betale

Der er nu også gode, _store_ økologiske citroner fra både amalfi og
sicilien, så det er nok mere et spørgsmål om indkøbernes kvalifikationer
og prioriteringer end alt mulig andet?

Ole

Fra : IMB

Dato : 30-07-05 13:25

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> wrote in
news.sup57yzv73aafo@dpiii:

> Der er nu også gode, _store_ økologiske citroner fra både amalfi og
> sicilien, så det er nok mere et spørgsmål om indkøbernes
> kvalifikationer og prioriteringer end alt mulig andet?
>
> Ole

Hvordan kender man forskel på en moden citron og een der er sur fordi den
er umode ?

Fra : Anders

Dato : 30-07-05 13:35

Jens Bruun wrote:
> [...]
> givet er et andet? Jeg er sikker på, du vil kunne købe store, saftige
> citroner fra Zambia, den dag, forbrugerne er villige til at betale prisen.

Mon ikke forbrugerne ville være glade for billige, lækre citroner fra
Zambia den dag EU fjerner landbrugsstøtten og straftold?

ooooops - forkert newsgroup - sorry!

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-07-05 14:53

"Anders" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Mon ikke forbrugerne ville være glade for billige, lækre citroner fra
> Zambia den dag EU fjerner landbrugsstøtten og straftold?

Jo. Landbrugsstøtte og told har fanden skabt. Uden landbrugsstøtte og told
kunne befolkningen på det afrikanske kontinent måske endda overleve uden
almisser fra vesten. New Zealand har vist vejen.

> ooooops - forkert newsgroup - sorry!

*host*

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-05 17:36

> [...]
> kunne befolkningen på det afrikanske kontinent måske endda overleve uden
> almisser fra vesten. New Zealand har vist vejen.

Jeg havde citrontræ i min have , da jeg arbejdede i Zambia . . og da der var
flere solsinstimer end i SydEuropa gav det mere.
Men syd-EU har det med frihandel som lollandske sukkerroe-producenter(der
burde være overflødiggjort af sukkerrør fra troperne).

Adam Smith og Glistrup er blandt de store liberalister, og det kan undre at
Jens Bruun netop har ivret til forsvar for kommunale skrankepaver og kaldt
kritik af dem for "klynk"

Fra : Peter Westh

Dato : 31-07-05 11:46

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har tidligere fået coops grøntsagskasse med har ikke været helt
> tilfreds med kvaliteten (overmodne tomater og undermoden vandmelon).
>
> Hvordan er kvaliteten for frugt- og grønt fra aarstiderne?

Jeg har kun haft grund til at være tilfreds med årstiderns grøntsager. Har
tidligere abonneret på mixkassen, nu får jeg dogmekassen. Kun een gang har
jeg reklameret over nogle svampe der ikke var tip top, ellers er varerne en
kvalitet du meget sjældent møder andre steder end måske gårdbutikker. Man
skal dog planlægge, så man sørger for at få spist de mest letfordærvelige
sager først, det kan være et problem her i forsommeren, hvor næsten alle
grøntsagerne i kassen er lette ting som radiser, salat, agurk, forårsløg
etc.

MVH

Peter

Derimod var jeg lidt ked af frugten, ikke at den var dårlig, men jeg synes
ikke det giver mening at spise æbler fra chile i juli måned.