Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Morgentur ved Odense Å
Fra : Morten Mortensen

Dato : 28-07-05 21:19

Fra : Morten Mortensen

Dato : 28-07-05 22:53

"Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> wrote in message
news:42e93dda$0$35447$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Så var jeg ude meget tidligt i går morges, ved et engområde hvor Odense Å
> løber igennem og der fik jeg disse knipserier, og kritik ønskes
>
> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=Morgentur&id=Morgentur16
>
> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=Morgentur&id=Morgentur29
>
> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=Morgentur&id=Morgentur32
>

> Mvh.
>
> Morten

Jeg beklager hvis der er nogen som har været inde og kigge på billederne og
de hvad problemer med det.
For man skal åbenbart passe lidt på med at sætte sit eget webgallery op, på
sin egen server, for der var vist en masse som gerne ville ind og kigge på
samme tid, hvilket fik min server til at gå i knæ, loadede lige 600 MB pga.
det.
Og det er min gamle maskine slet ikke gearet til, så havde jeg ikke selv
lige skulle kigge noget efter, havde den nok lagt sig helt om på ryggen.

Så jeg beklager de gener det evt. har givet, men det skulle gerne køre
nogenlunde fornuftigt igen.

Mvh.

Morten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-05 08:26

Morten Mortensen wrote:

> Så var jeg ude meget tidligt i går morges, ved et engområde hvor Odense Å
> løber igennem og der fik jeg disse knipserier, og kritik ønskes
>
> Morgentur16

Er et ordinært og lidt kedeligt solnedgangsknipseri.

> Morgentur29

Er for lidt lyst og det mangler kontrast og dynamik.

> Morgentur32

I gavlen er der lys og nogle interessante farver, men alt det udenom
er ret kedeligt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Mortensen

Dato : 29-07-05 08:47

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Er et ordinært og lidt kedeligt solnedgangsknipseri.

Hej Niels

Hmmm, et solnedgangsknipseri på en morgentur kl. 06.29, nej et
solopgangsknipseri hvis det er noget.
Jeg ved godt motivet nok ikke er det meste spændende men hvordan er
belysningen? for er træet og forgrunden f.eks. for mørk, det var jeg lidt i
tvivl om.?

> Er for lidt lyst og det mangler kontrast og dynamik.

Okay, er det også rodet? for den kritik har jeg fået direkte på billedet på
siden og det har jeg faktisk lidt svært ved at se selv, at det skulle være?

> I gavlen er der lys og nogle interessante farver, men alt det udenom er
> ret kedeligt.

Jeg ved godt alt det udenom ikke er særligt interessandt, men jeg syntes det
er med til at give en god kontrast til netop gavlen så den bliver frem
hævet, er det mig der ser det forkert?

Ellers tak for dine gode kommentare.

Mvh.

Morten

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-07-05 10:50

> [...]
>
> Så var jeg ude meget tidligt i går morges, ved et engområde hvor Odense Å
> løber igennem og der fik jeg disse knipserier, og kritik ønskes

Det her kan jeg godt lide. De farver skyerne har er ikke noget man ser så
tit på billeder. Og så træet i silhuet, jeg syntes bare busken i front er
lidt for bombastisk og forkert, prøv evt. at klippe billedet lige der hvor
den nederste gren man kan se på træet stikker ud til venstre

> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=Morgentur&id=Morgentur29

Lidt kedeligt, der sker ligesom ikke noget, de står bare og spiser og så
syntes jeg lyset virker for almindeligt. Der er ikke rigtig noget spændene
over disse heste.

> http://www.debedste.dk/gallery/view_photo.php?set_albumName=Morgentur&id=Morgentur32

Det er nok mit yndlingsbillede af disse tre, den gamle lade der bare står
til forfald i mellem en masse grønt og så den blå himmel, giver en eller
anden blanding af trist og harmonisk. Dejligt at kigge på.

Mvh
Simon