Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
S/H fremkaldelse af digitale pletskud?
Fra : Smeden

Dato : 28-07-05 20:28

Hej NG.

Jeg har netop fået fremkaldt mine første billeder digitalt ved A-Z (eller
rettere Bilka).
Programmet til at redigere med og sende billederne til Bilka, hentede jeg på
www.bilka.dk.
I det downloadede program var det muligt at få et farvebillede gjort
sort/hvidt, hvilket jeg prøvede på de billeder jeg skulle have fremkaldt.
(Programmet blev ligeledes anvendt til at sende billederne til fremkaldelse)

Idag hentede jeg billederne... Men jeg var da lidt skuffet. Motiverne
fejlede intet, det var blot farverne....
Jeg synes at billederne har et grønligt skær?

Er det normalt at det ikke er helt korrekte sort/hvide farver man får ved
denne type fremkaldelse?

Er der noget man skal tage højde for når man fx. skal have lavet digitale
farvebilleder om til sort/hvid?

Mvh

Smeden

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-07-05 21:37

"Smeden" <gittelars@_ofir.dk> wrote in message
> [...]
> denne type fremkaldelse?
>
> Er der noget man skal tage højde for når man fx. skal have lavet digitale

Tjaa mit bud ville være at prøve forskellige steder hvor man kan fremkalde
digitale billeder og så se hvlken der er bedst. Jeg kan ikke lige svare dig
på om det er normalt, men det skulle ikke gerne ske. Ude på GABS her i
Tønder skal man lige indstille maskinen til at lave Sort/Hvid inden man
trykker på "press" knappen, det vil sige at man skal loade det rigtige sæt
farveindstilling ind og så kan man bare køre farvebilleder ind så kommer de
ud i sort/hvid. Jeg vil sige du skal klage, jeg kan huske engang jeg fik en
rulle S/H film fremkaldt tilbage fra en fotohandler lige for at prøve Kodak
CN-400 filmen og den havde sådan et blåstik over sig og det var simpelthen
fordi de havde brugt billigt papir, jeg fik så fremkaldt hos Gabs der noget
rigtig godt papir (kan ikke lige huske hvad det hedder) og der var det bare
helt perfekt.

Så klag hellere over det, jeg tror bestemt at det er fordi der ikke er
loadet det rigtige sæt farveindstillinger ind i maskinen, det giver nemlig
et grønt skær hvis man har farveindstillinger inde i maskinen.

Mvh
Simon

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 28-07-05 21:44

"Smeden" skrev
> [...]

> denne type fremkaldelse?
>
> Er der noget man skal tage højde for når man fx. skal have lavet digitale

Hej
Jeg har selv lige fået fremkaldt mine første digitale billeder fra Føtex. En
par af dem havde jeg lavet i sort/hvid med billedbehandlingsprogrammet
PhotoFiltre, og de var helt fine.

Mvh. Hans