iCal alarmer alarmerer ikke
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 28-07-05 13:33

Jeg er for nylig rykket fra Entourage til Apples egen
Mail/iCal/AddressBook-pakke, og jeg har visse småproblemer med at få
nogle af funktionerne til at spille som jeg gerne vil have dem til.

Kan det fx passe at en iCal alarm der er indstillet til at "gå af" på et
tidspunkt hvor computeren ikke er tændt, ikke kan finde ud af at
alarmere, når maskinen så kommer op at køre? Jeg har sat en masse
fødsesldagsalarmer til at "ringe" kl. 9, selvom jeg ikke altid er på på
det tidspunkt.

Jeg vil nødig ind og skulle rette dem alle sammen manuelt. Jeg kan jo
ikke vurdere tidspunktet for min boot i al fremtid og vil stadig gerne
mindes om den der "fødselsdag om et par dage".

Håber nogen kan hjælpe

vh
Carsten

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 28-07-05 17:01

Carsten Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> [...]
> alarmere, når maskinen så kommer op at køre? Jeg har sat en masse
> fødsesldagsalarmer til at "ringe" kl. 9, selvom jeg ikke altid er på på

Nej, det kan (næsten) ikke passe. Jeg arbejder ikke i tiger, men dog i
iCal 1.5.5. Jeg arbejder kun i tidsrum før og efter begivenheden, og
ikke i absolutter som »klokken 9« for alarmer. Kan du virkelig det?
Hvis du ikke arbejder i absolutter, så fyres alarmen af når computeren
tændes og tidsbetingelsen samtidig er overholdt, dvs. er alarmen sat til
12 timer før begivenheden og du først åbner computeren 1 time før, så
kommer alarmen alligevel op.

Måske har du nogle alarmtider med over fra entourage, som iCal ikke
kendes ved?
--
Mvh. Poul