Alanya - must see i området, basar/marked ~
Fra : Martin

Dato : 27-07-05 21:58

Hej

Skal 14 dage til Alanya i august og har forsøgt at finde info om byen på
nettet, men de fleste sider er hamrende kommercielle og uden meget brugbar
info.

Vi er 2 gutter afsted og vi vil gerne se lidt rundt omkring (lejer bil),
spille golf og handle i basar/markedet. Nogle der har kendskab til disse
ting i området og kan anbefale nogle ting.

Der skal være nogle kilder i nærheden af byen - nogen der kender til det?

På forhånd tak!

Mvh Martin

Fra : Peter Kjær

Dato : 28-07-05 16:57

> Vi er 2 gutter afsted og vi vil gerne se lidt rundt omkring (lejer bil),
> spille golf og handle i basar/markedet. Nogle der har kendskab til disse
> ting i området og kan anbefale nogle ting.

Hejsa,

Hvis i er til grotter, så kan i finde lidt info her;
http://www.kultur.gov.tr/portal/default_en.asp?belgeno=10225

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 28-07-05 20:14

At leje bil i alanya området er at gamble med sit eget liv, gør jeg selv den
tjeneste at leje gennem avis og køb den store forsiking, biler hos private
udlejere er sminkede lig og trafikken dernede er 100 gange værre end kbh i
myldre tiden, den største har ret og man bremser ikke for andre, man
dytter....

thomas

Fra : Carl Dragert

Dato : 29-07-05 09:14

"thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> wrote in message

> [...]
> end kbh i myldre tiden, den største har ret og man bremser ikke for andre,

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Thomas - Lej kun hos et internationalt firma,
de er dyrere men du får også hvad du betaler for.

Forsikring? det har du jo kun brug for hvis det går galt
se evt. http://www.scope.dk/filmfakta.php?movID=3860 den er stadig
rammende.

Jeg har kørt en del på motorcykel i landet og ikke oplevet trafikken som
væsentligt værre end mange andre steder, herunder København. Men ja du skal
kende - og rette dig efter - de lokale 'regler' med at størst har ret, et
dyt fritager for ansvar, og den som argumenterer bedst har ret.

Når du har eget køretøj, så kom ud på landet, spis og bo der, så oplever du
et helt andet Tyrkiet end turist kysten.

Hilsen Carl

Fra : mckring@hotmail.com

Dato : 01-08-05 12:30

Hej

Jeg har nogle indlæg på min blog, som I måske kan bruge til
inspiration.

De beskriver udflugter I kan tage fra Alanya. I kan naturligvis plukke
som I vil.

http://spaces.msn.com/members/mckring/Blog/cns!1pg5EwPU9TWctVuszrMKUwVg!485..entry
http://spaces.msn.com/members/mckring/Blog/cns!1pg5EwPU9TWctVuszrMKUwVg!486..entry
http://spaces.msn.com/members/mckring/Blog/cns!1pg5EwPU9TWctVuszrMKUwVg!484..entry