Kør php på egen server ...
Fra : Cifly

Dato : 27-07-05 18:22

Hejsa

Alt fungerer; server (Appserv 2.4.1) og database (MySQL 4.0.25)

Jeg følger eksemplerne i et IDG hæfte "Start på MySQL" og er nået til
afsnittet om, at indsætte data fra en hjemmeside i formular.php og
tilfoej.php.

Begge php filer er placeret i "C:\php\www\Forening" der, ifølge bogen, burde
give mulighed for at køre php funktionen på puteren (localhost, server) og
således tilføje en post.

MEN - hvordan får jeg vist filerne i min browser som en hjemmeside? - Når
jeg trykker på formular.php i mappen, åbnes den i min script editor. Vælger
jeg "Preview" (i min script ediotor) kører den fint, men afviker ikke selve
koden og tilføjer en post.

Jeg er lost, men kæmper en brav kamp for at lære det

Cifly

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-07-05 18:25

Cifly wrote:

> [...]
> jeg "Preview" (i min script ediotor) kører den fint, men afviker ikke selve

Du skal åbne siden gennem serveren. Noget i stil med
http://localhost/formular.php

> Jeg er lost, men kæmper en brav kamp for at lære det

Nemli' ja :)

--
Benny Nissen

Fra : Cifly

Dato : 27-07-05 19:05

Benny Nissen skrev:

> Du skal åbne siden gennem serveren. Noget i stil med
> http://localhost/formular.php

http://localhost = 127.0.0.1, ik?

Når jeg kører 127 ... får jeg vist Appserv forsiden, pendeng til PHPTriad.
Så dte må være min localhost.
Den ligger på C:\php\www, i hvilken mine php filer også ligger.

Iøvrigt, lige en henvisning til min kode, hvis problemet skulle lægge her:
http://knowhow.frac.dk/php.html

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-07-05 23:58

Cifly wrote:

> http://localhost = 127.0.0.1, ik?

Jo, præcis.

> Når jeg kører 127 ... får jeg vist Appserv forsiden, pendeng til PHPTriad.
> Så dte må være min localhost.
> Den ligger på C:\php\www, i hvilken mine php filer også ligger.

Ligger dine php-filer ikke i en undermappe, der hedder Forening ?

Hvis de gør skal du bruge adressen http://localhost/Forening/formular.php

Det er en dårlig idé at bruge store bogstaver i fil- og mappenavne. På
nogle servere er der nemlig forskel på store og små bogstaver.
Det kan så let give anledning til problemer, hvis du en dag flytter til
en sådan server.

--
Benny Nissen

Fra : Cifly

Dato : 28-07-05 07:09

Benny Nissen skrev:

> Ligger dine php-filer ikke i en undermappe, der hedder Forening ?

Jo præcis.

> Hvis de gør skal du bruge adressen http://localhost/Forening/formular.php

KANON - det virker. Tusinde tak!

> [...]
> nogle servere er der nemlig forskel på store og små bogstaver.
> Det kan så let give anledning til problemer, hvis du en dag flytter til en

Hermed omdøbt - tak for den ekstra kommentar