Online brugere på min hjemmeside.
Fra : Hans Larsen

Dato : 27-07-05 13:03

Hej ng,

Jeg har lige et lille spørgsmål med hensyn til php og sessions.
Når brugerne på min hjemmeside logger sig ind, startter der en session
på serveren, hvor i brugerens navn og rettigheder ligger. Dette fungerer
helt som det skal, men nu vil jeg gerne lave en funktion, hvor man, på
side, kan se hvilken brugere som er online. Er der en måde hvorpå php
kan bestemme hvor mange sessions der er i gang, og finde indholdet af dem?

Hilsen Hans

Fra : Simon

Dato : 27-07-05 13:15

Hans Larsen wrote:
> [...]
> side, kan se hvilken brugere som er online. Er der en måde hvorpå php
> kan bestemme hvor mange sessions der er i gang, og finde indholdet af dem?

Hejsa
Jeg vil tro den nemmeste løsning, er en timestamp på brugertabellen, der
opdaterer sig når brugeren logger ind + hver gang brugeren hopper over
på en ny side.

For at få vist hvilke brugere, der er online, laver man så bare en
select i brugertabellen, som udvælger alle med en timestamp nyere end
f.eks. 5 minutter.

Mvh
Simon