Et par Bluetooth og Audio-spørgsmål
Fra : Brian Olesen

Dato : 25-07-05 23:08

Hejsa
Sig nærmer tiden, hvor jeg vil have ny mobil.
Jeg oplever nemlig, at min ellers udmærkede N 6600 ikke kan håndtere særlig
mange faktisk kun 1 og somme tider 2 BT-forbindelser på en gang.
Det går jo lisom ikke, når man både vil have gps, headset og qwerty-keyboard
på og måske endda en forbindelse over til pcén.

Der vil jeg høre, om i kender til en Symbian telefon helst Nokia, som er
lidt kraftigere bestykket?

Omkring Audio, så har jeg hørt, at nogle af telefonerne nu også er blevet
udstyret med multi channel audio, så der kan komme flere ting ud af
højttaleren ad gangen. F.eks.en gps-meddelelse mens man stadig kan høre den
man taler med osv.
Er der nogen Nokiaer, som kan det, eller er det andre mærker?

Jeg håber at disse, måske lidt utraditionelle spørgsmål kan besvares af
nogen her fra gruppen. På forhånd tak.

Mvh. Brian

P.S. Jeg synes det er besværligt, at finde de mere hardcore tekniske
informationer om de nye telefoner på nettet. Det er for det meste bare
trivielle oplysninger man kan finde, som standby-tid antallet af ringetoner
osv. Godt, at nogen herinde har god styr på det lidt mere avancerede!

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-07-05 22:06

Hejsa

> [...]
> Det går jo lisom ikke, når man både vil have gps, headset og
> qwerty-keyboard på og måske endda en forbindelse over til pcén.

Jeg har selv rodet lidt rundt og fundet ud af følgende:
Alle nokiaer med BT kan kun håndtere 1 forbindelse. Punktum!
Dette lige bortset fra den nye 8800, som desværre er en serie 40 telefon.
Den kan håndtere 2.

> [...]
> den man taler med osv.
> Er der nogen Nokiaer, som kan det, eller er det andre mærker?

Her har jeg også rodet lidt og det ser ud til, at når jeg bruger mit Nokia
Headset hw3 eller sådan noget, så kan den i hvert fald udsende 2 samtidige
lyde, men den vil ikke med den interne højttaler. Mystisk.

Mvh. Brian, som meget gerne hører fra andre, som også har eksperimenteret
med dette.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 27-07-05 22:28

"Brian Olesen" <ingen-mail-tak@kein-post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyde, men den vil ikke med den interne højttaler. Mystisk.
>
> Mvh. Brian, som meget gerne hører fra andre, som også har eksperimenteret

Er der nogen der har data på hvor mange kanaler BT SE K750i kan håndtere ad
gangen???

Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 28-07-05 05:36

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Er der nogen der har data på hvor mange kanaler BT SE K750i kan håndtere ad
> gangen???

Jeg tror at jeg vil teste det i aften. Kan teste det imod 4 BT enheder
(2 computere, 1 PDA og 1 Nokia 6600).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 29-07-05 06:01

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at jeg vil teste det i aften. Kan teste det imod 4 BT enheder (2
> [...]

Venter spændt.....

Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 30-07-05 15:45

Henrik (Silkeborg) wrote:
> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Venter spændt.....

Og det bliver måske i morgen! Havde lige glemt en aftale om en tur i
byen og i dag har jeg ikke vildt meget løst til noget som kræver at jeg
tænker.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 30-07-05 22:34

> [...]
> og i dag har jeg ikke vildt meget løst til noget som kræver at jeg tænker.

Hehe, forstås

Henrik

Fra : Anders Lund

Dato : 31-07-05 18:20

Anders Lund wrote:

> Jeg tror at jeg vil teste det i aften. Kan teste det imod 4 BT enheder
> (2 computere, 1 PDA og 1 Nokia 6600).

Hmmm... det gik jo ikke så godt.

Den ene computer (en bærbar) havde ikke Bluetooth som jeg troede.
PDAen kunne godt se telefonen, men kunne jeg etablere nogen forbindelse
i form af filoverførelse...? Nej
Forbindelsen imellem den anden computer og telefonen kunne jeg heller
ikke rigtig få en forbindelse. floAt's Mobile Agent kunne dog godt lave
forbindelse og aflæse telefonens status og kopiere filer.
N6600 kunne uden problemer overføre filer til K750i.

Det så ikke ud til at der var nogen begrænsninger i at have 2 enheder
tilsluttet - bare de ikke lavede samme funktion (overføre filer).

Bluetooth headset har jeg desværre ikke, så jeg ved ikke om audio +
kontakt til FMA + filoverførelse kunne fungere på samme tid.

Konklusion: Jeg skal øve mig noget mere i at bruge Bluetooth. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 01-08-05 19:29

> [...]
> kontakt til FMA + filoverførelse kunne fungere på samme tid.
>
> Konklusion: Jeg skal øve mig noget mere i at bruge Bluetooth. :)

Ok

Henrik