lidt om genm.snit hastighed og kør-selv.
Fra : Peter

Dato : 25-07-05 18:50

Hej NG.
Bare en lille erfaring vi har gjort os...
Er lige kommet hjem fra Italien og jeg har regnet lidt på
gennemsnitshastigheden på denne kør-selv tur.
Vi var 2 voksne, og 2 drenge på hhv. 4 og 14 år.
Speedometeret stod på 110-150 gennem Tyskland.
Tidspunktet var dagtimerne. Vi startede fra Sjælland 05.30, Fredag morgen.

Incl. pauser, benzinpåfyldning og frokost var gennemsnitshastigheden på de
første 10 timer - 75 km/t.

.....så ved vi det til næste gang, vi skal afsted

mvh. Peter

Fra : Mogens

Dato : 25-07-05 18:58

On Mon, 25 Jul 2005 19:50:15 +0200, "Peter"
<FJERNpeterdue@mail.dkFJERN> wrote:

>Incl. pauser, benzinpåfyldning og frokost var gennemsnitshastigheden på de
>første 10 timer - 75 km/t.

Jep - den "ægte" gennemsnitsfart er langt mindre end man regner med!

>....så ved vi det til næste gang, vi skal afsted

Enig - godt at have i baglommen. Tidligere var vor erfaring 100 km/t i
gennemsnit, og dét holdt som regel. "Idag" anvender vi navigationens
beregning - både inden og under turen...

Sidsinævnte er iøvrigt afsindig smart, når man følges med flere. Så er
man helt fri for absolut at _skulle_ "følges/se hinanden" konstant.
Man synkroniserer blot de 2 navi'er inden start, hvorefter evt.
kommunikation om pauser og lign. (km) foregår pr. sms :)

Mvh Mogens...

Fra : zillyink

Dato : 25-07-05 19:11

Peter wrote:
> Incl. pauser, benzinpåfyldning og frokost var
> gennemsnitshastigheden på de første 10 timer - 75 km/t.

I et gammelt FDM blad (+20år) læste jeg at man skulle påregne en
gennemsnitshastighed på 72 km/t. ned gennem Europa.

Ikke meget har ændret sig!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Peter

Dato : 25-07-05 19:22

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> I et gammelt FDM blad (+20år) læste jeg at man skulle påregne en
> gennemsnitshastighed på 72 km/t. ned gennem Europa.
>
> Ikke meget har ændret sig!

Ja, det er sjovt at tænke på. Så selvom vejene nok er blevet bedre så er der
bare kommet det mere trafik.
mvh. Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-07-05 22:46

"Peter" <FJERNpeterdue@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Incl. pauser, benzinpåfyldning og frokost var gennemsnitshastigheden på de

Samme gennemsnitshastighed vi havde da vi kørte hjem fra Italien - med
campingvogn bagefter. Rejsehastighed 90 km/t (ægte).

--
Per, Esbjerg

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-07-05 07:53

> [...]
>
> Samme gennemsnitshastighed vi havde da vi kørte hjem fra Italien - med
> campingvogn bagefter. Rejsehastighed 90 km/t (ægte).

På Lørdag er den antageligt omkring 50kmt
MvH Steen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-05 08:42

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> På Lørdag er den antageligt omkring 50kmt

Jeg hørte godt der var udsigt til lange køer sydpå.

På vores tur hjem havde vi det store held at vi kørte en tankfuld op (6
timer) med 89 km/t i snit - rejsehastighed 90 km/t. Det var op igennem det
gamle østtyskland

--
Per, Esbjerg