[Dialog] forkorte gruppenavne?
Fra : Lotte M

Dato : 25-07-05 17:04

Jeg er lidt træt af de lange gruppenavne i 40tude Dialog - er det muligt
selv at bestemme gruppernes navne, eksempelvis at forkorte
dk.edb.internet.software.mail+news til d.e.i.s.mail+news?
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-05 17:30

Lotte M wrote:

> Jeg er lidt træt af de lange gruppenavne i 40tude Dialog - er det muligt
> selv at bestemme gruppernes navne, eksempelvis at forkorte
> dk.edb.internet.software.mail+news til d.e.i.s.mail+news?

Med noget script er det muligt.

http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/ShortenGroupnames

Bemærk at der er en advarsel.

Carl

Fra : Lotte M

Dato : 25-07-05 19:02

Carl Drud skrev:

> Med noget script er det muligt.

Jamen det er jo muligt, super - tak! Jeg bliver mere og mere glad for
Dialog, savner blot en dansk oversættelse, så jeg også kan få den lusket
ind på kærestens bærbare

> http://www.40tude.com/dialog/wiki/index.php/ShortenGroupnames

Hmm, jeg havde både googlet og søgt på Wiki-siderne, men min metode kan
ikke have været korrekt :-/

> Bemærk at der er en advarsel.

Ja tak! Jeg kan ikke helt gennemskue hvad jeg risikerer - alt ser ud til
at virke fint, så mon ikke scriptet er installeret og fungerer korrekt?

--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-05 19:29

Lotte M wrote:

> Jamen det er jo muligt, super - tak! Jeg bliver mere og mere glad for
> Dialog, savner blot en dansk oversættelse

Værsgo, gå bare igang

http://groups.google.dk/group/news.software.readers/msg/c43a08fc8802ee4d?hl=da

> Ja tak! Jeg kan ikke helt gennemskue hvad jeg risikerer - alt ser ud til
> at virke fint, så mon ikke scriptet er installeret og fungerer korrekt?

Jeg så blot at der var linket til advarslen. Bruger ikke selv scriptet
og har ikke læst advarslen.

Carl

Fra : Lotte M

Dato : 25-07-05 20:20

Carl Drud skrev:

[oversættelse af Dialog]
> Værsgo, gå bare igang
>
> http://groups.google.dk/group/news.software.readers/msg/c43a08fc8802ee4d?hl=da

Hmm, endnu er jeg vist en kende for grøn udi Dialog, men jeg gemmer
linket
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-05 20:28

Lotte M skrev:

>Jeg er lidt træt af de lange gruppenavne i 40tude Dialog - er det muligt
>selv at bestemme gruppernes navne, eksempelvis at forkorte
>dk.edb.internet.software.mail+news til d.e.i.s.mail+news?

Nu har jeg ikke Dialog kørende mere, men der er en indstilling i
dens opsætning hvor man kan vælge mellem fulde gruppenavne,
forkortede gruppenavne og meget forkortede gruppenavne. Det
sidste efterlader kun sidste led i navnet (altså "mail+news" ved
denne her).

Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det.

--
Bertel

Fra : Lotte M

Dato : 26-07-05 19:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu har jeg ikke Dialog kørende mere,

Jeg er lidt nysgerrig, hvorfor fravalgte du Dialog?
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-05 21:59

Lotte M skrev:

>Jeg er lidt nysgerrig, hvorfor fravalgte du Dialog?

Valget mellem Agent og Dialog er lidt svært for begge har
væsentlige kvaliteter og væsentlige mangler.

Jeg laver altid backup af mine programmer og indstillinger, bl.a.
helt separate filer til Agent og Dialog. Da jeg fik brug for at
lægge backup'en på plads og skulle bruge programmet bagefter,
startede Dialog med at fortælle mig at jeg ikke havde
skriveadgang til mappen (ved ikke hvilken). Jeg skulle så enten
starte på bar bund med opsætningen eller gå tilbage til Agent.

Jeg tror at jeg bliver ved med Agent, bl.a. fordi jeg nærmest kan
betjene den med lukkede øjne og fordi Dialogs adressebog er fra
før istiden. Hvis jeg vil bruge Dialog, skal jeg alligevel have
Agent installeret til at håndtere mail.

En anden ting jeg irriteres over i Dialog er det faktum at man
ikke kan gemme en mail mens man redigerer den. Jeg er vant til i
mine programmer rent rutinemæssigt at trykke Ctrl-S. Så ved jeg
at det hele er gemt. I Dialog har det enten ingen effekt, eller
også må man sætte det op så redigeringsvinduet lukkes. Det er
træls.

Ganske vist kan man sandsynligvis lave et script der klarer
problemet, men det ender jo med at man skal sidde og skrive hele
brugergrænsefladen selv fordi den kun er lavet halvt færdig.

Desværre lader det ikke til at der er andre programmer der svarer
til de to. Jeg prøvede en fire stykker af for nylig (det var nok
ét af dem der havde indbygget at man kunne forkorte
gruppenavnene), og kun ét var bare i nærheden af at blive
overvejet (Xnews hvis jeg husker ret).

--
Bertel

Fra : Frank Andersen

Dato : 27-07-05 10:54

On Tue, 26 Jul 2005 22:59:29 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> ét af dem der havde indbygget at man kunne forkorte
> gruppenavnene), og kun ét var bare i nærheden af at blive

At du ikke havde skriveadgang til mappen behøver ikke at være dialogs fejl.

Jeg synes ikke, adressebogen er dårlig efter den sidste opdatering i
februar. Hvad er det, der er dårligt i forhold til Agent?
Med hensyn til mail mener jeg, Dialog er langt foran Agent. Da jeg brugte
Agent, var jeg nødt til at starte 5-6 forskellige opsætninger af Agent for
at cheche mine mail konti. Forte lover en hel masse, men det er svært at
se, hvornår/om en ny version kommer.

Dialog har sine begrænsninger, men jeg synes, de er færre end de
begrænsinger, Agent har.

Frank
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-05 12:45

Frank Andersen skrev:

>At du ikke havde skriveadgang til mappen behøver ikke at være dialogs fejl.

Jeg havde og har fulde administratorrettigheder til hele mit
system, og der er ikke andre brugere end mig.

>Jeg synes ikke, adressebogen er dårlig efter den sidste opdatering i
>februar. Hvad er det, der er dårligt i forhold til Agent?

Man kan ikke oprette grupper.

I Agent kan jeg definere en gruppe, f.eks. "Familien" og som
medlem kan jeg da nøjes med at skrive "Far" hvis jeg har en
indgang hvor det navn står med en mailadresse. En mail sendt til
Familien vil så automatisk blive sendt til alle medlemmer af
gruppen. Der er også et felt til at specificere hvad der skal stå
som modtager så adresselisten ikke bliver sendt med.

>Med hensyn til mail mener jeg, Dialog er langt foran Agent. Da jeg brugte
>Agent, var jeg nødt til at starte 5-6 forskellige opsætninger af Agent for
>at cheche mine mail konti.

Det er rigtigt at Agent er dårlig til at styre flere konti, men
Dialogs påtvungne Inbox for hver enkelt er ikke smart (15 stk.
blev det til i min første opsætning). Jeg har omdirigeret de
adresser jeg benytter så jeg i praksis kun behøver én
modtageradresse, og så kører jeg SimpleCheck (et lille program
der kan scanne mange mailkonti) en gang om måneden for lige at
tjekke at der ikke ligger noget post et sted som jeg ikke har
fået fat i.

>Forte lover en hel masse, men det er svært at
>se, hvornår/om en ny version kommer.

Forte har taget røven på os trofaste brugere med deres
nedgradering og forgrimning, den de kalder version 2. Jeg venter
mig ikke noget brugbart fra den kant.

>Dialog har sine begrænsninger, men jeg synes, de er færre end de
>begrænsinger, Agent har.

Som sagt spiller det ind at jeg kender Agent ud og ind. Hvis jeg
skulle vælge fra bar bund, ville jeg have et svært valg. Sker der
ret meget mere udvikling med Dialog?

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 25-07-05 20:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> forkortede gruppenavne og meget forkortede gruppenavne. Det
> sidste efterlader kun sidste led i navnet (altså "mail+news" ved

Jeg tror du tænker på optionen: "Show short description for newsgroups".

Forkortelse af gruppenavn kan jeg ikke se.

Carl