ATI: All In Wonder Radeon 32MB DDR.
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 25-12-00 14:36

Er det et godt kort ?

Jeg er ikke den store 'spiller' og jeg kunne godt tænke mig muligheden for
Video redigering og onboard TV tuner.

Skal jeg vente på 64MB versionen eller skal jeg købe noget helt andet ?

Min maskine:
T-Bird 900@1100.
Soltek MB.
256MB PC133 Apacer Ram.

--
Med venlig hilsen: Rasmus.
De nye NoiseControl's Silverado CPU-kølere, er uden tvivl

Fra : Albert

Dato : 25-12-00 15:33

Hvis du ikke skal spille, hvorfor så ikke betale det halve og gå efter 128
Pro udgaven (svarer vel til TNT2)

mvh Albert

Fra : N/A

Dato : 25-12-00 21:24

Fra : Albert

Dato : 25-12-00 21:24

> Eneste krav er at det skal være hurtigere end mit nuværende Matrox
G400Max.
> Det er en anelse for langsomt når spillene bliver for krævende.
>
> Er video redigerings delen mon heller ikke hurtigere på et Radeon vs. et
> 128Pro ?

Så du SKAL jo spille Næh, jeg tror ikke video er nogen forskel,
eftersom det er processeren der får lov at lave det hele på ATI, men til
spil vil Radeon naturligvis være hurtigst...

mvh Albert

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 25-12-00 22:44

On Mon, 25 Dec 2000 21:23:47 +0100, "Albert" <toma@email.dk> wrote:

> [...]
>eftersom det er processeren der får lov at lave det hele på ATI, men til
>spil vil Radeon naturligvis være hurtigst...

Bare for at gøre det helt korrekt: Det er ikke processoren der skal
gøre det hele på et ATI AIW-kort, men det er den samme hjælpe-chip der
bruges på begge kort. Selv ville jeg vælge Radeon hvis der skal
spilles, og Rage 128 Pro hvis min bankrådgiver skal være glad

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 26-12-00 12:31

"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> skrev:
> [...]
> bruges på begge kort. Selv ville jeg vælge Radeon hvis der skal
> spilles, og Rage 128 Pro hvis min bankrådgiver skal være glad

Okay, min bankrådgiver har intet at skulle ha' sagt i dette sammenhæng.

Jeg læste lidt om AIW kortet på Toms Hardvare side, han er ikke specielt
glad for det, han snakkede noget om at det taber nogle billeder, er det så
slemt eller er ham Tom bare lidt for glad for Geforce ?

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 26-12-00 14:00

On Tue, 26 Dec 2000 12:30:38 +0100, "Rasmus A. Nielsen."
> [...]

>glad for det, han snakkede noget om at det taber nogle billeder, er det så
>slemt eller er ham Tom bare lidt for glad for Geforce ?

Han er glad for Geforce.... - Men det er da rigtigt at Radeon
AIW-kortet har det bedst med en temmeligt stor CPU

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 26-12-00 22:02

"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> skrev:
> Han er glad for Geforce.... - Men det er da rigtigt at Radeon
> AIW-kortet har det bedst med en temmeligt stor CPU

Temmelig stor ?
Er en 900Mhz T-Bird og 256MB PC133 ram mon nok ?
Eller skal jeg presse den lidt, @1100Mhz ?

But anaway, ATI ALW Radeon'n er bestilt. Uha det bliver godt, mit G400Max er
IMO begyndt at halte gevaldigt i de fleste nyere spil, så jeg håber Radeon'n
bare er lidt bedre.

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 27-12-00 04:36

On Tue, 26 Dec 2000 22:02:26 +0100, "Rasmus A. Nielsen."
> [...]

>IMO begyndt at halte gevaldigt i de fleste nyere spil, så jeg håber Radeon'n

Det skulle den da helst, i de fleste tests jeg har set er Radeon
33-50% hurtigere end G400 i spil og anden 3D.... I øvrigt burde 900
Mhz da være rigeligt

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 27-12-00 16:38

"Thomas A. Frederiksen" skrev:
> Det skulle den da helst, i de fleste tests jeg har set er Radeon
> 33-50% hurtigere end G400 i spil og anden 3D.... I øvrigt burde 900
> Mhz da være rigeligt

Uha, det lyder jo rigtigt godt, nu mangler jeg bare at forhandlerne vågner
op efter alt det her Jule halløj.

Hvor har du fundet sammenlignings test mellem ATI Radeon AIW og et G400Max ?

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 27-12-00 17:00

On Wed, 27 Dec 2000 16:38:27 +0100, "Rasmus A. Nielsen."
> [...]

>op efter alt det her Jule halløj.
>

>Hvor har du fundet sammenlignings test mellem ATI Radeon AIW og et G400Max ?

Jeg gik ud fra at der nok ikke er den store forskel på Radeon 32MB DDR
og Radeon AIW 32MB DDR.... Så læste jeg bare lidt på Toms Hardware,
Anadtech og Sharky Extreme