Hej
Jeg jeg var også i Gammelrand - men uden vogn. Det er jo altid spændende at
se nogle der kan køre..
Vores Knaus Azur 510 fra 1986 er også bygget med 12 volt som lades fra bilen
under kørsel, og fra 220 v hvis vi har strøm en enkelt nat ind i mellem.
I år lå vi fast i 5 døgn i Plzen, med radio og lys mv.
Jeg bruger et billigt JemogFix batteri til kr. 169,-, og de 60AH var
rigeligt til 5 døgn.
Jeg har altid købt de billige autobatterier og de plejer at holde 2-3 år
inden de er slidt op.
Et lille vinterprojekt er i øvrigt at få monteret lidt solceller, hvis jeg
kan finde dem billigt.
Hilsen
Kim
"Thore" <dinotecATmail.dk> skrev i en meddelelse
news:uvn9e1d4ov8jl5e82t56p83qsi9clskmd6@4ax.com...
> Hej alle og velkommen hjem..:)
>
> Har scannet gruppen lidt efter hjemkomsten, og der var en del indlæg om
> cv og batteridrift. Derfor denne lille erfaring fra nys overståede
> weekend:
>
> En uge efter hjemkomst fra 2½ uges campingferie er der altid lidt
> antiklimax, og da Lena havde fået to extra dage fri (fredag/lørdag), var
> der ingen vej udenom. Campingvognen skulle luftes igen...
> Der var blot det lille "problem", at jeg havde lovet mig selv, at den
> 23. juli skulle foregå i Nordvestsjælland, helt præcis hos NCC i
> Gammelrand grusgrav. Her skiulle nemlig køres rallysprint, og efter en
> motorsportsfri sommerferie havde man nærmest abstinenser.
> Jeg foreslog derfor, at vi medbragte campingvognen til "The Swedish
> Camp" i Gammelrand, og det synes hun da var OK...:)
> Derfor blev vognen spændt på, og 1½ time senere var vi i installeret med
> markise, bord og stole i "Svenskelejren" i Gammelrand. Med 12V - 72 Ah
> fritidsbatteri og fyldte gasflasker kan man jo sagtens klare en weekend
> eller flere...
> Vi havde - som flere gange før - haft flere overnatninger i ferien i
> Sverige og Norge uden 220V. Det er jo blevet noget kostbart noget på
> "hinsidan" også. Vi kan sagtens abstrahere fra kogekande og
> kaffemaskine, og har en kedel med til at koge vand i. Fredag aften så vi
> lidt fjernsyn (lille 12" der kører 220V og 12V), og autoradioen spillede
> en del af weekenden også. Andre forbrugere er lys og vandpumpe, og det
> var heller ikke noget problem.
> Jeg monterede det første batteri, da vi fik vognen i 1996, og det er
> blevet skiftet i 2003. Det er monteret med fast lader, når vi har strøm
> på pladserne, men batteriet lades også under kørsel. Prøv-det,
> prøv-det...:)
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
>
> (Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)