Tykke Ærøpandekager m/gær?.
Fra : Kirsten Marker

Dato : 25-07-05 11:46

Nis Boesdals udsendelse fredag - 21/7-2005 -
"Hvor godfolk" ogsv., TV 1 eller 2 ?????

søger opskriften på de tykke Ærøpandekager m/gær, der blev nævnt - og
serveret i udsendelsen?

Er der een - der fik opskriften griflet ned?
Vil gerne afprøve opskriften - førend planlagt Brunch.

m.v.h. Kirsten
(e-mail: kmarker@mail tele.dk

Fra : Max

Dato : 25-07-05 12:16

Hej Kirsten

> Nis Boesdals udsendelse fredag - 21/7-2005 -
> "Hvor godfolk" ogsv., TV 1 eller 2 ?????

Hedder det ikke temalørdag ?

> søger opskriften på de tykke Ærøpandekager m/gær, der blev nævnt - og
> serveret i udsendelsen?

Udsendelsen genudsendes på TV2 søndag den 31 juli kl. 14:00

Men måske var opskriften

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19125&Ærø

eller

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19239&Ærøske

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 12:23

> Hej Kirsten

> Hedder det ikke temalørdag ?

> Udsendelsen genudsendes på TV2 søndag den 31 juli kl. 14:00

Det er DR2...

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 15:04

"Kirsten Marker" <kmarker@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serveret i udsendelsen?
>
> Er der een - der fik opskriften griflet ned?
> Vil gerne afprøve opskriften - førend planlagt Brunch.

Fandt lige ude af, at opskriften står på DRs ttv s. 682:

ÆRØPANDEKAGER

1/2 liter sødmælk
25 gram gær
500 gram hvedemel
5-6 stk. æg
1 knsp. salt

500 gram svinefedt til stegning

Serveres med æblemos, rabarberkompot
eller anden frugtmos.

Sødmælken lunes til ca. 37 grader.
Gæren røres ud i mælken. Tilsæt så
melet og rør godt - tilsæt saltet.

Æggene deles - blommerne røres i
dejen, mens hviderne piskes stive, og
vendes derefter forsigtigt i dejen.

Dejen hæver i ca. 1 time.

Svinefedtet varmes i en dyb pande.

Pandekagerne fordeles i panden - en
stor dyb ske er god at bruge.

Når pandekagerne er brune og faste i
kanten vendes de med en gaffel.

Når pandekagerne er gennemstegt lægges
de på fedtsugende papir.

Servér pandekagerne med æblemos,
rabarberkompot eller anden frugtmos.

Fra : kautaq

Dato : 25-07-05 15:39

Kirsten Marker wrote:

> søger opskriften på de tykke Ærøpandekager m/gær, der blev nævnt - og
> serveret i udsendelsen?

1/2 liter sødmælk
1/2 kilo mel
25 gram gær
3 æg (ca.)
Svinefedt - nok til at pandekagerne svømmer.
Frugtmos

Mælk lunes og gæren røres i. blandes med melet og æggeblommerne
tilsættes tilsidst. Æggehviderne piskes stiv og vendes forsigtigt
i dejen. Ca. en deciliter dej lægges ned i den opvarmede svinefedt
og "steges" gyldne.

Serveres med frugtmos.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Jørgen Hess

Dato : 25-07-05 16:56

> [...]
> serveret i udsendelsen?
>
> Er der een - der fik opskriften griflet ned?
> Vil gerne afprøve opskriften - førend planlagt Brunch.

Side 682 på tekstv, altså hvis du er på DR1 eller DR2.
Vær forsigtig med navnene på tv-kanalerne - det kan misforstås.

Man kan sikkert også lede på www.dr.dk

mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 19:57

Hej allesammen

Mange tak for jeres respons og svar på mit spørgsmål.
Der er lidt at prøve af.

mvh
Kirsten