Er Søs Fenger skiftet til dansktop ??
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 08:48

Mystisk. Jeg kan se at Søs Fenger i denne uge bliver testet til Dansktoppen.
Hun synger en duet med en garvet dansktopsolist, cirkus-ejeren Benny
Berdino.
Mere udpræget dansktop-sound end den han står for er svær at finde.
Derfor undrede det mig at se en testplade hvor han sang med Søs Fenger.
Søs Fenger er ikke just kendt indefor dansktop. dertil har hun en alt
for ru og hæs stemme. Men spørgsmålet er altså om hun nu er hoppet på vognen
og nu gebærder sig i dansktop-familien? - Har nogen hørt pladen. jeg hørte
ikke hitliste i lørdags.
Det kan jo være at Trine Dyrhholm satte en trend igang, efter at hun er
svinget over i dansktop-familien (efter et årelangt tilhørsforhold til
popRock-folket), med hendes Avenue-sang. Den er blevet en så stor succes at
den truer med ikke frivilligt at ville forlade Dansktoppen, efter de 15
uger.
Måske Søs Fenger også har fået appetit på det mere folkelige. Jeg ved
det ikke? - Nogen som ved noget om hendes situation og om pladen? - Benny
Berdino og Søs Fenger ???? - Jamen altså. - Skal vi nu også se Rchard
Ragnvald og B-Boys optræde i en duet. Hahahahhh.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 09:32

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e49720$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Mystisk. Jeg kan se at Søs Fenger i denne uge bliver testet til
> Dansktoppen.
> Hun synger en duet med en garvet dansktopsolist, cirkus-ejeren Benny
> Berdino.

Det er da ikke så mystisk. Ud over at være en af Danmarks bedste
jazzsangerinder, er Søs Fenger meget brugt som studiemusiker. Hun er også
medarbejder i Cirkus Arena, så hvad er det der undrer dig? Det er bare brød
på bordet.

> Mere udpræget dansktop-sound end den han står for er svær at finde.

Øhh...nå. Det er også kun et plagiat af sangen "Something Stupid", som
popidolet Robbie Williams gjorde populær sidste år sammen med Nicole Kidman.
Genren kan vist ikke siges at være dansktop, men snarere latin.

> Søs Fenger er ikke just kendt indefor dansktop. dertil har hun en alt
> for ru og hæs stemme.

Ok, det må man ikke have hvis man skal være "rigtig" dansktopsangerinde?

> Men spørgsmålet er altså om hun nu er hoppet på vognen
> og nu gebærder sig i dansktop-familien?

Tror nu ikke at Søs opgiver sin jazzkarriere til fordel for dansktop, men
hun er jo en alsidig dame der kan synge det meste, så hvorfor skulle hun sig
nej til et job?

> - Har nogen hørt pladen. jeg hørte
> ikke hitliste i lørdags.

Ja. Som jeg skrev, så er sangen et dansk plagiat af "Something Stupid" -
Typisk latin.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-07-05 10:46

> [...]
Kidman.
> Genren kan vist ikke siges at være dansktop, men snarere latin.

Nå gjorde de den populær. Det tror jeg nu snarere er Nancy og var det ikke
Frank Sinatra, der har den ære, og deres er vel også stadig den bedste.

> [...]
> hun er jo en alsidig dame der kan synge det meste, så hvorfor skulle hun

Nej det ville da være dumt, men mon ikke de har haft lyst til at udgive en
plade sammen. Det er vist sjældent man ansættes til at indspille en plade

> Ja. Som jeg skrev, så er sangen et dansk plagiat af "Something Stupid"

Laver de den godt, jeg har ikke hørt den ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 11:11

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Nå gjorde de den populær.

Ja, de gjorde den populær i 2004, som jeg også skrev.

> Det tror jeg nu snarere er Nancy og var det ikke
> Frank Sinatra, der har den ære

Jo i 1967, ikke i 2004

>, og deres er vel også stadig den bedste.

Det er så et spørgsmål om smag. Frank Sinatra har skrevet sangen, men Robbie
Williams er i mine øjne en bedre sanger.

> Nej det ville da være dumt, men mon ikke de har haft lyst til at udgive en
> plade sammen.

Sikkert :)

>Det er vist sjældent man ansættes til at indspille en plade

Det tror jeg masser af studiemusikere vil tillade sig at være uenige med dig
i.

> Laver de den godt, jeg har ikke hørt den ??

Det synes jeg ikke. Vokalen mangler den intensitet som både Sinatra og
Williams leverer.

/Alex

Fra : AJC

Dato : 25-07-05 15:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Det er så et spørgsmål om smag. Frank Sinatra har skrevet sangen, men
> Robbie Williams er i mine øjne en bedre sanger.

Troll alert!

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 11:21

> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
>

> Jo i 1967, ikke i 2004

Det var mere, den intensitet du lagde i, at den var et plagiat, og så selv
angav et andet plagiat. Så selv om det var i 67, så er det dog stadig, den
eneste, som ikke er " Et plagiat ".

> Det er så et spørgsmål om smag. Frank Sinatra har skrevet sangen, men
Robbie
> Williams er i mine øjne en bedre sanger.

Sjovt nok, var det egentligt en af to, jeg ville have nævnt i et tidligere
indlæg, sammen med Madonna... Som to sangere, som på ingen måder, ville have
nået den placering de har nået, hvis de ikke havde haft video delen med.
Ingen af dem har en stemme der berettiger deres placering.
Så mon ikke Old Blue Eyes nok kunne klare ham. Han vandt trods alt sin
plads, uden den utrolige elektronik, som idag kan gøre en frø til sanger.

> Det tror jeg masser af studiemusikere vil tillade sig at være uenige med
dig
> i.

Det er de færreste studie musikere, der får deres navn med stort på coveret.
De er den grå eminence, der ofte leverer den musik, andre bliver berømte
for.

> Det synes jeg ikke. Vokalen mangler den intensitet som både Sinatra og
> Williams leverer.

Det var vist også noget i den retning jeg havde forventet .

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 12:27

> [...]

> Så mon ikke Old Blue Eyes nok kunne klare ham. Han vandt trods alt sin
> plads, uden den utrolige elektronik, som idag kan gøre en frø til sanger.

Ole Blue Eyes var en fantastisk entertainer, og med en stemme der totalt
matchede den genre han befandt sig inden for, specielt jazzen.
Men at sige at han havde en fantastisk sangstemme, vil jeg tillade mig at
være uenig med dig i. Hvis han rakte 2 oktaver, så tror jeg grænsen er nået
for hans formåen, hvor imod Hr. Williams (Som jeg har hørt unpluged) har et
noget større (og renere) spænd i sin stemme.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 17:28

> [...]
et
> noget større (og renere) spænd i sin stemme.

Det er muligt du har ret, nu har jeg ikke set ret meget til Robbie Williams,
og den smule jeg har set, der har han såmænd haft rigeligt af hjælpemidler i
brug, så selv Kim & Hallo, kunne få svært ved at følge med. Men at Robbie
havde en noget mere professionel lydmand, er der ingen tvivl om ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 19:32

On Tue, 26 Jul 2005 18:27:44 +0200, "Benny Mortensen 9700"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

>Men at Robbie
>havde en noget mere professionel lydmand, er der ingen tvivl om ..

En anden tid, et andet udstyr. Både forstærkere og mikrofoner har
udviklet sig enormt siden Sinatras dage.

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 21:51

> En anden tid, et andet udstyr. Både forstærkere og mikrofoner har
> udviklet sig enormt siden Sinatras dage.
>
> /Alex

Tjaa, det er egentligt underligt, for jeg har egentligt aldrig tidligere,
vist ham nogen nævneværdig opmærksomhed. Men af en eller anden grund, så er
han lige som begyndt at trænge sig på. Gad vide om det er for at finde en
modvægt til noget andet. Ja jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg kunne
godt forestille mig noget sådant.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 22:22

On Tue, 26 Jul 2005 22:50:40 +0200, "Benny Mortensen 9700"
> [...]

>modvægt til noget andet. Ja jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg kunne

Hvem? Robbie eller Sinatra?

Robbie popper op her med jævne mellemrum, når manden igen viser en ny
og spændende side. Man kan mene hvad man vil om hans musik, men han er
alsidig.

Sinatra har altid været her. Ikke så meget hans
mainstream-crooner-noget, men han har lagt så megen sjæl i nogle af
jazzens klassikere at hårene rejser sig på armene.
Ray Charles' "Night and day" er totalt uovertruffen, i mine ører

/Alex

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-07-05 00:49

> On Tue, 26 Jul 2005 22:50:40 +0200, "Benny Mortensen 9700"
> <wrapup1@kittymail.com> wrote:
>

> Hvem? Robbie eller Sinatra?

Frank Sinatra selvfølgelig. Robbie har vist ikke rigtigt vundet ordentligt
indpas endnu, men hvem ved, måske kommer det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Max

Dato : 26-07-05 22:27

Hej

> En anden tid, et andet udstyr. Både forstærkere og mikrofoner har
> udviklet sig enormt siden Sinatras dage.

Den med mikrofonerne tror jeg ikke rigtig på, de gamle
rørmikrofoner er stadigvæk meget populære i studierne.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 22:46

On Tue, 26 Jul 2005 23:26:52 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Den med mikrofonerne tror jeg ikke rigtig på, de gamle
>rørmikrofoner er stadigvæk meget populære i studierne.

Well, ja i nogle tilfælde.
De gamle mikrofoner fra 30'erne og 40'erne har bare ikke det
frekvensområde som både nye mikrofoner, og nye rørmikrofoner har.
Der er en speciel sound i de gamle mikrofoner, men slet ikke den samme
dynamik som i de nyere. Frekvenser under 1 KHz var nærmest ikke
eksisterende i de gamle mikes.

/Alex

Fra : Max

Dato : 26-07-05 23:13

Hej

> [...]
> Der er en speciel sound i de gamle mikrofoner, men slet ikke den samme
> dynamik som i de nyere. Frekvenser under 1 KHz var nærmest ikke

Nu er de fleste af Frank's plader jo lavet i 50-60'erne hvor der var
fremragende
mikrofoner på markedet. Og selv med en dårlig mikrofon kan man såmændt
også afgøre om en person kan synge, lydkvalitet er heldigvis ikke noget der
har særlig stor betydning når det virkelig gælder.

Ps: jeg gider ikke rigtig Franki boy, men foretrækker dog ham frem for
Robbie any time.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 08:26

> Nu er de fleste af Frank's plader jo lavet i 50-60'erne hvor der var
> fremragende
> mikrofoner på markedet.

Tja, måske.
Jeg kan nu godt huske at have kæmpet en brav kamp med en
Shure-"barbermaskine"-mikrofon-ting fra 60'erne, og det bedste man kunne
sige om den var at den ikke var helt ringe (der kom da lyd

> Og selv med en dårlig mikrofon kan man såmændt
> også afgøre om en person kan synge

Selvfølgelig. Det gik nu også nærmest på om Robbie fik hjælp af sin lydmand,
eller af bedre udstyr.
Men en fyldig stemme kommer nu bedst til sin ret når der er noget ordenligt
udstyr til at forstærke den op, så sangeren ikke er nødt til at presse
tonerne slet så meget. Selv operaen bruger mikes nu om dage.

>, lydkvalitet er heldigvis ikke noget der
> har særlig stor betydning når det virkelig gælder.

Det er jeg så ikke enig. Jeg ville have nydt at høre Frankie i sine
velmagtsdage, optager med nutidens udstyr. Men jeg kan sagtens nøjes med de
skrattende 45'ere

> Ps: jeg gider ikke rigtig Franki boy, men foretrækker dog ham frem for
> Robbie any time.

Smag og behag er heldigvis forskellig. Ellers var det også så kedeligt.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-05 12:17

> [...]

ikke
> Frank Sinatra, der har den ære, og deres er vel også stadig den bedste.
_____

Ja, Benny. De gjorde den populær IGEN. Det må man sandelig sige. Det var
fuldstændig som at høre originalen. Spillestilen var den typisk
underholdningsmusik-prægede, som vi kender fra Frank.
De gjorde det saftsuseme godt. Synd at det kun var en engangsforestilling
indenfor den folkelige musik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 11:25

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e4c820$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> underholdningsmusik-prægede, som vi kender fra Frank.
> De gjorde det saftsuseme godt. Synd at det kun var en

Nu kommer jeg i problemer.... For jeg har vist ikke hørt nogen af
plagiaterne, for at blive i det sprog.... Men umiddelbart tror jeg stadig,
at jeg ville foretrække den gamle, men det forhindrer jo ikke andre, i at
lave udmærkede kopier af den.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-05 11:56

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kommer jeg i problemer....

SV: Du ER i problemer, Benny

> For jeg har vist ikke hørt nogen af plagiaterne,

SV: BENNY!

> for at blive i det sprog.... Men umiddelbart tror jeg stadig,
> at jeg ville foretrække den gamle, men det forhindrer jo ikke andre, i at
> lave udmærkede kopier af den.

SV: Prøv at lytte til den nye udgave med Robbi Williams (er det ikke sån han
hedder). Straks jeg hørte den rejste ørerne sig. Nøjer, hvor det lyder godt
syntes jeg. Jeg satte himmel og hav i bevælgelse for at finde ud af hvem
Robbi var. Først troede jeg at det var han skuespilleren der var gået ind i
slager-brancen. Det kunne jeg nu ikke rigtigt få til at passe. Så fandt jeg
ud af at det var en eller anden næseringsmand. Man på trods af det har han
på dette nummet gået ind i en diamentralt modsat genre end den han ellers
står for. Prøv at hør den. Når selv jeg kan lide den ved du nok at der
bestemt ikke kan være så meget som en mikroskopisk næsering over den. Den er
fabelagtig. Simpelthen.
Men jeg tror ikke han gør sådan noget igen. Det var vist bare lige en
enkelt gang. Og det var så det.

Hilsen Åge

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-07-05 14:20

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Men jeg tror ikke han gør sådan noget igen.

Nope, næste udspil fra Robbie Williams bliver en reggaeplade.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 26-07-05 17:21

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42e614c1$0$64277$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
>
> SV: Du ER i problemer, Benny

He He, ja det skulle ikke undre mig , Men der er for langt, du gider
ikke køre helt herop på EU knallerten

> SV: BENNY!

Ja ja, jeg skammer mig også næsten, men jeg har haft et pokkers mas med at
finde en traktor, og lige nu skal jeg have fundet en grønthøster, så har du
en billig en, så skal jeg gerne høre lidt på Robbie

Altså går det godt første gang, så kan de ikke lade være med at prøve igen.
Det giver trods alt brød på bordet .... Uden at jeg dog tror, at han har
måttet nøjes med krummer ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-07-05 15:39

On Mon, 25 Jul 2005 09:47:57 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Jeg kan se at Søs Fenger i denne uge bliver testet til Dansktoppen

Jeg mindes helt sikkert Søs Fenger med næsering en overgang for en del
år siden. Så det varer nok ikke ved.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-05 18:48

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 25 Jul 2005 09:47:57 +0200, "Åge Halldorsson"

> Jeg mindes helt sikkert Søs Fenger med næsering en overgang for en del
> [...]
____

Har netop hørt sangen. Cirkusdirektøren er i lydmæssig front og Søs meget
langt tilbage i noget kor-halløj. Det er sån en "Spanish Eys-agtig sang. Søs
er faktisk ikke-eksisterende som egentlig sangerinde på pladen. Så den er
rigtig god.
Søs mener nok ikke hun er kendt nok og håber derfor at blive mere kendt
ved at stille op sammen med Benny Berdino fra Cirkus Arena.

Hilsen Åge