Transport af cykel over Storebælt ??
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 23-07-05 23:31

Hej,

Vi har nogle udenlandske venner som gerne vil opleve Danmark på cykel
startende fra Sjælland til Jylland via Fyn. Spørgsmålet lyder derfor
på om det er muligt at krydse broen indirekte eller er der et færge
over ??

Vi er viden om at man ikke kan krydse broen direkte, men jeg mener at
have hørt, at der findes busser der transporterer cykler over. Kan det
være rigtigt ??

/Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-07-05 00:12

>Vi er viden om at man ikke kan krydse broen direkte, men jeg mener at
>have hørt, at der findes busser der transporterer cykler over. Kan det
>være rigtigt ??

DSB kan:
http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1002716362962&a=Artikel&aid=1045754348222&p=Artikel&pid=1045318184169

Mvh

Emil

Fra : Holst

Dato : 24-07-05 00:20

tofran@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Vi er viden om at man ikke kan krydse broen direkte, men jeg mener at
> have hørt, at der findes busser der transporterer cykler over. Kan det

Mulighederne er som følger:

Odden - Ebeltoft går der en hurtigfærge (ca. 45 min). Her kan du få
cykler med.

Odden - Århus går der en hurtigfærge (ca. 65 min). Her kan du også få
cykler med.

Kalundborg - Århus går der en almindelig færge (ca. 2:45 timer). Her kan
du også få cyklerne med.

Korsør - Nyborg går IC-tog. Her kan du også få cykler med.
Pladsreservation er en god idé.

Tårs (på Lolland) - Spodsbjerg (på Langeland) går der også en færge.
Kender ikke noget til transporttiden.

Alternativt kan man sende cyklerne med en fragtmand eller andre til at
køre cyklen over broen.

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 25-07-05 14:26

Tak, for de værdifulde svar.

/Tom

Fra : Holst

Dato : 25-07-05 14:50

tofran@gmail.com wrote:

> Tak, for de værdifulde svar.

Ja, det er så vidt jeg ved mulighederne, hvis man altså ikke vil køre
via Sverige eller Tyskland

Forresten kunne man også i gamle dage tage via Samsø, som jo også kunne
være et besøg værd, noget i retning af Kalundborg-Kolby Kås og så videre
fra en eller anden samsøsk by til Hov, mener jeg. Men der er vist noget
med, at færgen til Kolby Kås ikke sejler længere.

Fra : Holst

Dato : 25-07-05 15:06

Holst wrote:

> [...]
> fra en eller anden samsøsk by til Hov, mener jeg. Men der er vist noget
> med, at færgen til Kolby Kås ikke sejler længere.

Og det gør der så alligevel stadig. Google er min ven:

http://www.samsoelinien.dk/

Og den anden by på Samsø hedder Sælvig, og Hov hedder Hou, men sådan er
der jo så meget. Samsø skulle efter sigende være et besøg værd.