Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
analog "only" objektiver??
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 23-07-05 15:51

Kan det passe at et Sigma AF 70-300/4,0-5,6DL til Canon, kun passer til de
analoge modeller?
Jeg mente ellers at Eos 350D og de andre DSLR fra Canon netop var kompatible
med andre objektiver

Mvh Anders

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 23-07-05 16:38

så vidt jeg kan læse rundt på nettet og nyhedsgrupper, er problemet så kun
med de ældre Sigma objektiver?

Er det reelt et problem at Sigma ikke licenserer teknologi fra Canon? Fra
min fotopusher's side har jeg fået anbefalt Sigma, da han mente de havde et
bedre pris/kvalitets forhold end Canon's originale objektiver.

Jeg kan se at www. kamerashop.dk har et Sigma 4,0-5,6/70-300 DG til 1240,-
og også et Sigma 4,0-5,6/70-300 APO DG til 1685,-

Passer de objektiver til Eos 350D? Kan jeg gå ud fra at begge objektiver er
med AF? Og kan det yderligere betale sig at give de 445,- mere for det ene
objektiv?

Mvh Anders

Fra : Jacob

Dato : 23-07-05 17:49

"Anders B. Hyltoft" <dsl142221@vip.FJERNDETTEcybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e2644c$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> er med AF? Og kan det yderligere betale sig at give de 445,- mere for det

canon bruger ef / ef-s fatning. sigma leveres med ef fatning. passer det ?
ja fysisk. men måske skal sigmaen om chippes.

Jacob

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 23-07-05 19:30

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> wrote in message

> canon bruger ef / ef-s fatning. sigma leveres med ef fatning. passer det ?
> ja fysisk. men måske skal sigmaen om chippes.

Det vil sige... at jeg ikke kommer meget længere med det svar, eller hvad?
Virker det.. Ja måske...?

Jeg ved godt at Sigma'en passer fysisk på, men hvordan kan det være at de på
f.eks. www.supernetshop.dk skriver "kun analog" ved Sigma objektiverne til
Canon. Det er en EF fatning, så den passer fysik på. Hvad er det så jeg skal
være obs på?

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Jacob

Dato : 23-07-05 19:48

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på f.eks. www.supernetshop.dk skriver "kun analog" ved Sigma objektiverne
> til Canon. Det er en EF fatning, så den passer fysik på. Hvad er det så

du skal være opmærksom på at der står på sigmas hjemmeside at den er
kompatibel med det kamera du har.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-07-05 11:26

"Jacob" <Rocky.tmc.fjer_nes@mail.dk> wrote in message
SNIP

> du skal være opmærksom på at der står på sigmas hjemmeside at den er
> kompatibel med det kamera du har.

Oki... så kom jeg lidt nærmere, men hvordan kan jeg være sikker på at jeg
kigger på netop det rigtige objektiv? Der står jo ikke modelnumre, så hvis
brændvidde og blænde er det samme, så kan jeg vel ikke være sikker på om jeg
kigger på en nyere model på Sigmas hjemmeside, blot med samme specs?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-07-05 12:03

In article <42e36ccd$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Anders B. Hyltoft wrote:
> [...]
> brændvidde og blænde er det samme, så kan jeg vel ikke være sikker på om jeg
> kigger på en nyere model på Sigmas hjemmeside, blot med samme specs?

DG er deres digital grade, og relativ nye. Skulle passe til nyere digitale
kameraer.

Undtagelse var deres EX 24-70 f/2.8 - Den gav en del problemer på 20D,
og det er kun de 2 seneste måneds produktion der har haft rigtig chip fra
starten. Ingen problemer på andre kameraer.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-07-05 20:11

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message SNIP

SNIP

> [...]
> og det er kun de 2 seneste måneds produktion der har haft rigtig chip fra
> starten. Ingen problemer på andre kameraer.

Super info... Så vil jeg da bestille en 70-300mm APO DG

1700,- m. porto er en ok pris ikke?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-07-05 19:57

In article <42e2644c$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Anders B. Hyltoft wrote:
> [...]
> med AF? Og kan det yderligere betale sig at give de 445,- mere for det ene

Ja, ja og ihvertfald ja. Det billige ikke-APO er det argeste lort man kan
købe, mens APO versionen er en af de bedste billige i det område.

Fra : pmm

Dato : 24-07-05 10:52

Til orientering havde jeg et par ældre Sigma-objektiver, som gav
fejlmeddelelse på mit eos 350. Jeg fik dem omchippet - og nu virker de
upåklageligt.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-07-05 11:29

SNIP

> [...]

> Til orientering havde jeg et par ældre Sigma-objektiver, som gav
> fejlmeddelelse på mit eos 350. Jeg fik dem omchippet - og nu virker de

ok... jeg står nemlig og skal have et Eos 350d om et par måneder, men indtil
da kunne det jo være sjovt at prøve tele-linsen af med mit analoge Eos
kamera.

Hvor får man omchippet objektiver, hvad koster det, og hvad betyder det?