Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spejl-ryste-uskarphed WAS: ryster jeres 35~
Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 13:48

Prøvede lige for sjov et lille forsøg.

Stativ/10 sek.selvudløser/lukkerprioritet/70mm (x1,5).
1/30-1/60-1/125 sek. Gik ikke længere da der blev 2/3 bl under v. 1/125.

Tydelig forskel? Jeps!

Intet under at Hasselblad, med det lang større spejl, blev kaldt Rasleblad.
Hvad skal vi kalde Canon for at drille mærke-fanatikerne? Rasle-kanon?

Hviskemode on/mit forsøg var med Nikon/hviskemode off
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : waal

Dato : 23-07-05 14:04

> [...]
> Rasleblad.
> Hvad skal vi kalde Canon for at drille mærke-fanatikerne? Rasle-kanon?

Du kan da bare låse spejlet i opklappet position, sværere er det ikke

mvh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 14:46

waal skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan da bare låse spejlet i opklappet position, sværere er det ikke

Ja, selvfølgelig kan man det, men det er slet ikke det, det drejer sig
om. Når man ved at, 1/60 sek. giver tydelige rystelser på stativ, tænker
man måske lidt anderledes, når man står med det i hånden og skal vælge
indstillinger, right ?
Er det for uklart?

Fra : waal

Dato : 23-07-05 15:39

> [...]
> Når man ved at, 1/60 sek. giver tydelige rystelser på stativ, tænker man
> måske lidt anderledes, når man står med det i hånden og skal vælge

En "visuel beskrivelse" ville vel hjælpe på forståelsen

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 17:08

waal skrev:

> En "visuel beskrivelse" ville vel hjælpe på forståelsen

Beklager - du kan selv prøve hurtigere end jeg kan komprimere og uploade

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-05 17:28

> Beklager - du kan selv prøve hurtigere end jeg kan komprimere og uploade

Sympatisk fyr virker du :)

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 18:05

Nicolai skrev:

> Sympatisk fyr virker du :)

Rørende enig

Fra : waal

Dato : 23-07-05 22:08

> Beklager - du kan selv prøve hurtigere end jeg kan komprimere og uploade

Jeg har ikke de problemer du nævner.

mvh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 23:25

waal skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke de problemer du nævner.

Men efterlyser en visuel beskrivelse??

I øvrigt er det ikke et problem, men en velkendt egenskab ved enøjede
spejlreflekser, der blot blev prøvet af og bekræftet.

Fra : .J.S...

Dato : 23-07-05 15:41

> Prøvede lige for sjov et lille forsøg.
>
> Stativ/10 sek.selvudløser/lukkerprioritet/70mm (x1,5).
> 1/30-1/60-1/125 sek. Gik ikke længere da der blev 2/3 bl under v. 1/125.
>
> Tydelig forskel? Jeps!

Sådan et stativ har jeg også, spinkle stativer/hoved kræver mirrorlockup...

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-07-05 17:06

..J.S... skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan et stativ har jeg også, spinkle stativer/hoved kræver mirrorlockup...

Men hvis du har et rigtigt stabilt stativ også, kunne det jo være sjovt
om du prøvede. Det tager ikke meget længere tid end at skrive dette (og
jeg bruger ikke staveplade..)