Kabinet og USB 2
Fra : Lyrik

Dato : 24-07-05 11:28

Jeg står og skal have et nyt kabinet men er temmelig forvirret idet markedet
er oversvømmet af 1000 vis af kabinetter.

Det jeg vil sikre mig er at det nye kabinet har Usb på fronten eller oveni
og at det er USB 2 og ikke USB 1!

Mange skriver ikke hvilken slags USB der er. Men jeg har erfaret i mit
nuværende kabinet at selv om der er USb på bundkortet, så er de udtag der er
i kabinettet kun USB 1!?

Når jeg tilslutter en udvendig HD så siger Windows at jeg har valgt en
langsom USB-port og at jeg skal finde et USB 2 stik! Det er imidlertid kun
USB rod Hub som er mærket USB 2 hvorimod alle udtagene på kabinettet er
mærket USB 1!!??

Giv mig venligst en guide til valg af kabinet. Jeg vil have et
"gamerkabinet" med en rude i siden så jeg lynhurtigt kan se ind hvis der er
mislyde.
Der skal være minimum 2 USB 2 stik på fronten. Kabinettet skal være midi-
eller maxi-tower og må gerne være "alt for sejgt at se på"!))
Strømforsyningen skal være iorden og der skal helst være en ekstra
kabinetblæser.

Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive glad!

Men kan det passe at nogen af de kabinetter som sælges kun kan levere USB 1
i dagens Danmark år 2005?

Hilsen
Jens

Fra : JK

Dato : 23-07-05 12:01

On Sun, 24 Jul 2005 12:28:27 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

>Men kan det passe at nogen af de kabinetter som sælges kun kan levere USB 1
>i dagens Danmark år 2005?

Ja ! det kan passe. Skuffer også mig.

På edbpriser.dk

skal du ind under I/O Hub kort

under Avanceret: vælg kabinet front

Så får du at der er lille udvalg med usb 2.0

De passer i en diskette-front, 3.5", som de fleste kabinetter har 2
af. Brug den ene til dette, og den er hjemme.

mvh

John

Fra : JJ

Dato : 23-07-05 12:18

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in message

> [...]
>
> De passer i en diskette-front, 3.5", som de fleste kabinetter har 2
> af. Brug den ene til dette, og den er hjemme.

Hvorfor ikke gå indunder Hardware - > Kabinetter og klik på AVANCERET og
vælg min antal USB 2 stik

JJ

Fra : JK

Dato : 23-07-05 12:23

On Sat, 23 Jul 2005 13:01:25 +0200, JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>De passer i en diskette-front, 3.5", som de fleste kabinetter har 2
>af. Brug den ene til dette, og den er hjemme.

Så kan man kombinere med et high-end kabinet uden usb-i-front

f.eks. chieftech og antec.

Men dette kabinet er støjsvagt og har usb 2.0:

læs kommentarerne evt.
(lidt svag 350 watt måske, men det går vel).

Dette kabinet har også usb 2.0:

John

Fra : Lyrik

Dato : 23-07-05 13:05

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men dette kabinet er støjsvagt og har usb 2.0:
>
> læs kommentarerne evt.
> (lidt svag 350 watt måske, men det går vel).

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tak for dine/jeres venlige indlæg.
De kabinetter som du har angivet ser gode ud,-men udseendet,-er
keeedeligt!))
Jeg har ud fra jeres oplysninger valgt dette:
<http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=12552&shopukid=1294&shopkid=620&id=56&table=Kat>

Der er kun én anmeldelse på edbpriser hvor manden brokker sig over at han
har måttet modificere udskæringerne for at få det til at passe til hans
bundkort!)) og derfor giver 1 stjerne.

Men de yderligere oplysninger om kabinettet ser fine ud i
specifikationerne.))

Tak endnu engang og fortsæt endelig med at drøfte kabinetter, for det
trænger det til.

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 25-07-05 16:20

Hej NG
Det er vel ikke kabinettet der har USB2 det er vel bundkortet.
Så det der sidder i kabinettet er vel ikke andet end en USB2 Hub eller blot
et USB2 stik således at bundkortets USB kan blive trukket frem til Fronten.
Men en USB1 på bundkortet bliver vel ikke til en USB2 bare fordi den kommer
frem til en USB2 på fronten eller hva'? Hvis nogen går med den antagelse
bliver de måske skuffet hvis de opdager at de stadig kun kører USB1.
mvh
Kurt