Router med USB til ekstern HD
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-07-05 21:23

I vores lille familienetværk har vi to pcere som via en router er på nettet.

Vi vil gerne kunne læse og sende mails på begge maskiner, men vil også gerne
holde mails samlet så alle sendte og modtagne mails er synlige på begge
maskiner.

En løsning kunne være at have en ekstern harddisk som begge maskiner kan se,
og hvor mailfilerne ligger.

Findes der en router med USB til harddisk - jeg synes jeg har set routere
med USB til printer.

Jesper

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-07-05 21:32

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> writes:

> [...]
> og hvor mailfilerne ligger.
>
> Findes der en router med USB til harddisk - jeg synes jeg har set routere

Linksys har et produkt ved navn NSLU2 som lyder til at være tæt på det
I ønsker.

Kai

Fra : Max

Dato : 22-07-05 21:50

Hej Jesper

> Findes der en router med USB til harddisk - jeg synes jeg har set routere
> med USB til printer.

Du kan få en extern HD med nettilslutning, det er en en løsning.

Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-05 06:09

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Du kan få en extern HD med nettilslutning, det er en en løsning.

Altså en ekstern HD med IP-adresse og ethernetport?
--
Per Erik Rønne

Fra : Max

Dato : 23-07-05 07:43

Hej Per

> Altså en ekstern HD med IP-adresse og ethernetport?

Ja, lige netop, en HD alle kan se og bruge på netværket.

Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-05 08:21

> Ja, lige netop, en HD alle kan se og bruge på netværket.

Hvordan sætter man så IP-adressen - gennem en web-browser?

Og hvad koster sådan en størrelse egentlig?
--
Per Erik Rønne

Fra : Max

Dato : 23-07-05 21:38

Hej Per

> Hvordan sætter man så IP-adressen - gennem en web-browser?

Har ikke prøvet at sætte en op, men kunne tænke mig at det var
via et web interface. Men den skulle bare dukke op som et delt
drev på alle maskiner på netværket.

> Og hvad koster sådan en størrelse egentlig?

Har bl.a. set en Maxtor 200 GB løsning til omkring 1500 kr.

Ps: forespurgte for et par år siden på sådan en løsning til firmaet
da serveren var ved at løbe tom for plads, der lød tilbudet på
omkring 20.000 kr. for en sådan løsning :)

Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 23-07-05 21:24

"Per Rønne" wrote:

> Altså en ekstern HD med IP-adresse og ethernetport?

Prøv engang og klik på den lille sorte boks på min hjemmeside:

http://kvik.org

En rimelig smart lille sag.

Hans

Fra : Bettina&Fillip \(230~

Dato : 23-07-05 22:19

"Hans" wrote:
> Prøv engang og klik på den lille sorte boks på min hjemmeside:
>
> http://kvik.org
>
> En rimelig smart lille sag.

Ja den er sq smart. Kan varmt anbefales. Det er bla meget lækkert at hdd
først spinner op når man ønsker tilgang til denne.
Desuden kan du tilslutte en ekstra ekstern hdd og bruge den som printserver
oma.

Synes dog det var en ret dyr løsning. Den kostede ca 1600,- (ex. hdd) for
nogle måneder siden.
Den er tilgengæld det værd. _Meget_ stabil.

Mvh

Fillip

Fra : Hans

Dato : 23-07-05 22:24

Bettina&Fillip (2300) wrote:

> [...]
> for nogle måneder siden.
> Den er tilgengæld det værd. _Meget_ stabil.

Jeg er ihvertfald meget glad for den, og med den nyeste firmware har den
også fået indbygget Apache webserver, noget der gør dens
anvendelsesmuligheder endnu større.

Den koster stadigvæk omkring 1600, hvilket jeg egentlig ikke synes er
urimeligt, når man tænker på at det faktisk er en komplet Linuxbaseret
computer. For de helt hårde kan sourcekoden downloades, og så er der ellers
helt frit slag hvis man er dygtig nok til den slags.

Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-05 05:44

Hans <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

> Den koster stadigvæk omkring 1600, hvilket jeg egentlig ikke synes er
> urimeligt, når man tænker på at det faktisk er en komplet Linuxbaseret
> computer.

Der står også noget om automatisk back-up af PCere. Gælder det også
Mac'er?
--
Per Erik Rønne

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 09:44

"Per Rønne" wrote:

> Der står også noget om automatisk back-up af PCere. Gælder det også
> Mac'er?

Det har jeg desværre ingen mulighed for at tjekke. Der findes et forum på
deres site, så mon ikke svaret kan findes der, eller i hvertfald kunne
spørgsmålet stilles.

Hans

Fra : Henrik

Dato : 23-07-05 00:51

On Fri, 22 Jul 2005 22:22:43 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

>Findes der en router med USB til harddisk - jeg synes jeg har set routere
>med USB til printer.

This smart and revolutionary solution also incorporated convenient
plug-and-share functions through the USB interface.

esben von buchwald skriver:
et rigtig fedt apparat.

Opfylder alle mine behov, og en del mere. meget nem at sætte op præcis
som man ønsker, pt. kører jeg med den som router, access point ,
printserver for 2 printere samt webserver og lign. som ligger på et CF
kort.

detter en en hel lille linux computer, så hvis man har mod på at lege
lidt så er denne sagen!

www.macsat.com kan man få hjælp til de mere avancerede features i
denne

Mvh
Henrik

Fra : Rander

Dato : 23-07-05 11:50

Fri, 22 Jul 2005 22:22:43 +0200 brugte Jesper Nielsen 15 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Vi vil gerne kunne læse og sende mails på begge maskiner, men vil også gerne
>holde mails samlet så alle sendte og modtagne mails er synlige på begge
>maskiner.

Jeg mener at have set eksterne harddiske der havde et RJ45 stik, altså hvor
man tilslutter HD'en som en netværksenhed.

Men før du kaster for mange penge efter det, så prøv først om jeres
mail-konti understøtter IMAP istedet for POP3. Det kunne være at det var en
tilfredsstillende løsning...

http://rander.dk (temporarily down!)

Dans er et lodret udtryk for et vandret ønske. (Anonym)