P-vagt observationstid
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-07-05 08:05

Jeg har været så heldig at få en p-bøde (glemte at sætte skiven),
så det er der ikke noget at rafle om. Men jeg tænkte på, om p-vagten
skal observere min bil i et bestemt tidsrum (antal minutter), eller om
vedkommende kan give mig bøden med det samme?
Det med observationstid er måske bare for at give bilisten en chance?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-07-05 08:57

"Mads Jakobsen" <madsjakob@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Han er i hvert fald nød til at observere din bil i mindst 3 minutter, da en
standsning i kortere tid ikke anses som en parkering jf. færdselsloven

<SNIP>
16. Parkering:

Enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end
3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af
gods anses dog ikke for parkering.

</SNIP>

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 22-07-05 09:24

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev:

> Han er i hvert fald nød til at observere din bil i mindst 3
> minutter, da en standsning i kortere tid ikke anses som en
> parkering jf. færdselsloven

Med det argument er P-vagten nødt til at observere i noget der ligner
uendelig lang tid, da en henstillen af en bil i mere end 3 minutter er
en standsning, hvis der er tale om af- og pålæsning. Der skal
selvfølgelig være en eller anden form for aktivitet omkring køretøjet
men alt afhængig af hvilken af- og pålæsning der er tale om kan der gå
kortere eller længere tid imellem hvornår der ses aktivitet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : SoftMan Brian

Dato : 23-07-05 15:54

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> men alt afhængig af hvilken af- og pålæsning der er tale om kan der gå
> kortere eller længere tid imellem hvornår der ses aktivitet.

Er af- og pålæsning altid tilladt (i den lovmæssige betydning), hvor der er
parkerings, men ikke standsnings forbud?