biltur rundt omkring i europa
Fra : Flemming

Dato : 21-07-05 23:54

Er der nogen der har erfaringer med dette, bare at tage afsted i europa i
bil (evt. en lejet bil, da man så er sikker på at den virker) og køre
langs kysterne i frankrig og spanien......en tur af 2-3 ugers
varighed.....hvor man så finder hoteller rundt omkring....(skal nok have
investeret i en GPS før afgang)

Mig og min kæreste vil gerne opleve lidt af europa "by car"......Så hvis der
er nogen der har nogen råd til forskellige ting så ville vi blive glade

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAH0`1`( ````3S/___R'Y! $```$`+ ````"A`!$```+_C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9B!I0.D*"(JJBL]"[ES,54;#_Y>>P!GF*X*C[#JSA:!9._
M)>UGZCFC-%34>+4VH;9CTY6%8J7;K_BL-&)96JYZ+0VWR$ E^TU];Z_ENCJ/
M!X:G9R581M@WEC@4. AW=\@UT[:'Z+0D,VE9:<EHMHD("4E'ZABG&0DDNHG:
MQ:=')NFYNAC;M=>Z`DC+&3>7YNO(Z_D;:UM,>S=Z2PP;/'R<F!J4S&CHYQ?=
MFQPLC0G]UVG\!*?H#,:FQ6?2[(8Y+B>=SJX-['[X-%_/Q-_OCS$IH,"!! L:
:/(@PH<*%#!LJ_ <QHL2)%"M@Q8X8"`#L`
`
end

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-07-05 09:02

Flemming wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med dette, bare at tage afsted i
> europa i bil (evt. en lejet bil, da man så er sikker på at den
> virker)

Hvorfor mener du lejede biler virker bedre?

og køre langs kysterne i frankrig og spanien......en tur
> af 2-3 ugers varighed.....hvor man så finder hoteller rundt
> omkring....(skal nok have investeret i en GPS før afgang)

Du får dælme travlt. En tur rundt i Europa - herunder de franske og spanske
kyster - på en 2-3 uger. Det lyder som et racerløb.

> Mig og min kæreste vil gerne opleve lidt af europa "by car"......Så
> hvis der er nogen der har nogen råd til forskellige ting så ville vi
> blive glade

Jeg toro I måske skulle starte med at finde ud af, hvad I vil. Europa har
interessante oplevelser nok til et helt liv.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Flemming

Dato : 22-07-05 09:44

jah, lejede biler skal da virke og kunne klare til sådanne ture..Det
betaler man for, men det bliver nok for dyrt, så vi tager nok vores egen 11
år gamle bil og tegner et falck-abbonement der inkludere hjælp i udlandet
hvis der sker noget....

Det er ikke alle kyster vi vil tage Vi tænkte på kysterne ned langs
holland, belgien og frankrigs nordkyst, derefter tage turen direkte ned mod
barcelona (ingen kyst her) og så fra barcelona, køre langs kysten ud til
monaco og så hjem direkte nordpå fra monac

Men det er sikkert meget dyrt, mht moteller, benzin m.m........Men måske
der nogen herude der havde prøvet lige præcis sådan noget før som kunne give
lidt af deres erfaringer.....Jeg har hørt man ikke skal overnatte på
rastepladser i bilen, grundet risikoen for overfald m.m.

Fra : Carl Dragert

Dato : 22-07-05 11:12

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote in message
> så vi tager nok vores egen 11
> år gamle bil og tegner et falck-abbonement der inkludere hjælp i udlandet
> hvis der sker noget....

Mange kører afsted i langt ældrer biler, du ved selv i hvilken stand din bil
er, så bare afsted. Vær blot opmærksom på at en del ældre danske biler kan
få problemer ved længerevarende kørsel med høj hastighed på tyske motorveje,
(så hold marchhastigheden under de 200 km/t).

> [...]
> barcelona (ingen kyst her) og så fra barcelona, køre langs kysten ud til
> monaco og så hjem direkte nordpå fra monac

Regn med 4-500 km. pr. dag som max. nedad, ellers bliver det måske kun
transport mellem moteller. Det kan tage meget land tid at køre på de små
landeveje, så brug motorvejene til at komme hurtigere frem når du kan, de
koster ca. 50 øre pr. km.

Hjem skal du regne med ca 100 km. i gennemsnit (incl. pauser o.lign.), og
bliv på motorvejen! Jeg har tit kørt fra Provance og hjem i et stræk - men
det gider jeg ikke mere.

> Men det er sikkert meget dyrt, mht moteller, benzin m.m........
> .....Jeg har hørt man ikke skal overnatte på
> rastepladser i bilen, grundet risikoen for overfald m.m.

Du kender selv din bils benzinforbrug så det er blot frem med lommeregneren.

Jeg har gennem de sidste 30 år kørt sydpå, i alt op mod 50 ture. Jeg/vi har
ofte været nødsaget til at overnatte på rastepladser uden nogensinde at
opleve noget ubehagligt. Jeg kører også en del på motorcykel og kan godt
finde på at kravle i soveposen ved siden af mc'en. Vil du være på den sikre
side så vælg motorvejs rastepladserne i forbindelse med tankstationer, der
overnatter du sammen med flere hundrede andre.

Det lyder som om du ikke vil bruge mange penge på overnatninger så jeg
kan anbefale dig at benytte Formule 1 motellerne i frankrig, de er alle ens
og af samme standard (som desværre er blevet dårligere på det seneste -
eller jeg er blevet mere kritisk). http://www.hotelformule1.com/formule1/
Prisen er ca 30 euro pr. værelse for op til 3 personer. Men de bruges
flittigt i sommermånederne så kom tidligt eller book i forvejen, jeg har
ofte brugt at ringe om formiddagen.

Hilsen Carl

Fra : Mette

Dato : 22-07-05 11:51

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> er nogen der har nogen råd til forskellige ting så ville vi blive glade

Mine forældre har været afsted i omkring 3 uger bil bil ned sydpå. De spiste
kun ude få gange, boede på campingpladser i telt og havde få
pensionatovernatninger. De brugte ca. 19.000 alt inkl.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 12:51

"Flemming"

Gider du godt lige fjerne dine attachment når du poster her.!!! -max-

Fra : Flemming

Dato : 22-07-05 13:47

Mange tak for alle svarerne.... Vi kommer til at få en kanon oplevelses
tur tror jeg!

Den attachment, er grundet at der uden jeg vidste det var blevet installeret
"hotbar" på min outlook??? Men jeg har nu afinstalleret det uønskede program
og nu burde der ikke komme nogen attachment på når jeg sender denne

mvh

Flemming

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-05 14:51

"Flemming"
> [...]
> "hotbar" på min outlook??? Men jeg har nu afinstalleret det uønskede program
> og nu burde der ikke komme nogen attachment på når jeg sender denne

Fino amigo - go tur.. -max-

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 22-07-05 18:31

> [...]
der
> er nogen der har nogen råd til forskellige ting så ville vi blive glade

Vigtige hjælpemidler:
Et godt kort
God guidebog (foretrækker selv Lonely Planet)
En toplevel masterplan, dvs. et check på at hvad man ønsker er nogenlunde
realistisk. Man kan så tilpasse undervejs under hensyntagen til pludselige
indfald, vejr etc.

Vær opmærksom på at august er den store feriemåned i Frankrig. Hoteller har
derfor langt højere belægning denne måned end juli og september (hvilket har
indflydelse både på pris samt hvor let det er at finde et værelse).

Har holdt mange ferier på denne måde. Har aldrig haft problemer med at finde
et hotel (jo, en gang, med det var i US).

Jeg vil foreslå du laver en km beregning på den rute du beskriver. Turen
rundt om Barcelona resulterer i en del ekstra kilometer. Der skal jo også
gerne være tid til at se noget!!

Henrik

Fra : qfha

Dato : 23-07-05 08:17

Hej Flemming,
Jamen sådan en tur har vi da taget nogle gang, helt ud i det blå. Sørg
for at have kaskoforsikringen i orden, så er der ingen problemer. Vi har
prøvet at en bil (næsten ny) gik i stykker i frankrig og fik istedet en
erstatningsbil indtil vores egen var i lavet, ca. en uge (det var i
helligdage). Jeg mener det er tre dage den skal være på værksted før man
får en erstatningsbil.
Ellers er det blot at finde det sted man vil overnatte før man bliver
for træt. Og blot nyde friheden. Hvorfor vil du have gps, du skal nok
lære at finde rundt. Især i frankrig er det billigt og nemt at
overnatte. Men spørg hvis der andre ting du gerne vil vide noget om.
mvh qfha

http://www.kandu.dk/