Betale for andres el - flytning.
Fra : ellisa

Dato : 21-07-05 23:36

Vi har dd. modtaget en elregning, hvor leveringssted står anført som vores
gamle adresse - men den er sendt til vores nye adresse.

Da vi ringede til Nesa og fortalte at vi HAVDE meldt flytning, kunne de
fortælle at "ja, I har meldt flytning af husstand - men ikke flytning af
el". Hmmm, er det ikke meget normalt at man enten "tager" sin nuværende
elleverandør med når man flytter - eller skifter til en ny?

Hvor normalt er det at ønske at vedblive at betale el det sted man flytter
fra, når man samtidig betaler el det nye sted.

Det skal lige siges, at vi også har modtaget en regning for forbruget det
nye sted.

Forhistorien er som følger. Vi ringer til Nesa inden flytning og spørger
hvordan vi skal forholde os. De fortæller os at de vil sende en blanket hvor
vi angiver fraflytningsadresse, tilflytningsadresse samt måleraflæsning de
to steder.
Vi spurgte sågar om det var nok ifbm flytning og "ja, så går det helt
automatisk, og I bliver tilmeldt det nye sted fra tilflytningsdatoen".

Som sagt så gjort, vi aflæser målere, skriver de respektive adresser på og
indsender blanketten.

Nu vil de så have at vi skal betale en elregning (1500,-) for perioden
15/3-1/6, selvom vi fraflyttede adressen den 15/3, hvilket også var den dato
der blev skrevet på flytteblanketten.

Jeg mener nu at det er Nesa der har klokket i det - eller ikke været særligt
informative. For mig at se, er en flyttemeddelelse en melding om at man
flytter helt. Hvorfor skulle vi ellers aflæse fraflytningsmåleren, hvis de
alligevel tolker det som om vi er blevet boende?

De "truede" med, at der så ville blive lukket for strømmen (der hvor vi
boede før), og stillede sig helt uforstående over at vi bare sagde "ok". Det
kan vel aldrig blive vores hovedpine at den nye beboer ikke har tilmeldt sig
el (ifølge Nesa var der kun os tilmeldt på adressen).

Hvem har lavet en bommert hér? Os eller Nesa?

/ellisa

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-07-05 07:40

Hej,

On Fri, 22 Jul 2005 00:36:04 +0200, "ellisa" <virker@ikke> wrote:

>Vi har dd. modtaget en elregning, hvor leveringssted står anført som vores
>gamle adresse - men den er sendt til vores nye adresse.
[snip]
>Hvem har lavet en bommert hér? Os eller Nesa?

Hvis I har indsendt aflæsning til Nesa er det da dem der har lavet en
bommert. Kan I ikke bare sige at I har insendt den - hvis I så sender
dem en kopi af aflæsningen som I vel lavede sammen med de nye ejere så
burde alt vel ordne sig.

Mht. el-regningen kan I vel sende den til de nye ejere?

** Lars