Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70s-Canon 350D-Olympus E300
Fra : Claus Bjerre

Dato : 21-07-05 21:05

Min søn er blevet besnakket af en smart sælger så han er blevet varm på et
olympus E300.
Jeg har sagt til ham, at det er en kendt sag, at Olympus laver kameraer med
smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Claus Bjerre

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-05 21:21

Claus Bjerre skrev:
> [...]
> smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
> Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Næ, mit vel 20 år gamle lomme- funger fint

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 21:24

On Thu, 21 Jul 2005 22:05:13 +0200, "Claus Bjerre"
<Claus.BjerreFJE@RNadslhome.dk> wrote:

> [...]
>smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
>Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Næh, godt nok var det et Olympus i en mindre kaliber som jeg havde
før. Men det fejlede absolut ikke noget og var da også fuldt på højde
med Canons i samme prisklasse - jvf. diverse tests.

Så jeg kan ikke støtte dig i det udsagn.

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-05 21:42

Brian B. Christensen skrev:

> Næh, godt nok var det et Olympus i en mindre kaliber som jeg havde
> før. Men det fejlede absolut ikke noget og var da også fuldt på højde
> med Canons i samme prisklasse - jvf. diverse tests.

Raslede det også?
Undskyld, den er for nem

Fra : Alex W

Dato : 21-07-05 21:28

> Jeg har sagt til ham, at det er en kendt sag, at Olympus laver kameraer
> med smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
> Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?
>
> Claus Bjerre

Nææh, Olympus spejlrefleks er ganske gode. Der er ikke så meget salg i dem
her i lille danmark.. men vi er jo så forstokkede og radikale

Objektiverne er i modsætning til Canon og Nikon m.fl. designet til den
digitale verden. Der har Olympus været smarte. Rent optisk så laver de gode
objektiver.

Mvh.
Alex W

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-05 22:28

Alex W wrote:
> Objektiverne er i modsætning til Canon og Nikon m.fl. designet til den
> digitale verden. Der har Olympus været smarte. Rent optisk så laver de gode
> objektiver.

Desværre virker CCD-sensoren ikke specielt optimalt, og vil
formodentligt aldrig komme til det

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 21-07-05 22:06

Claus Bjerre wrote:

> [...]
> smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
> Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Jeg tror ikke at der er noget om det. Jeg har haft et Olympus C-8080 i
godt et år, og det har taget over 12½ tusinde billeder (100% talentløse
knipserier) uden at der er antydning af mekaniske eller elektriske
problemer. Jeg har stort set ikke brugt den indbyggede blitz, men zoomen
har da været på en del arbejde...

Men jeg synes ikke at Olympus er særligt aktive når det handler om at
frigive softwareopdateringer - eller også vil de bare ikke betale
udgifterne til det.

Derimod havde jeg problemer med et tidligere kamera (et Medion) hvor jeg
kvaste stativgevindet, som var støbt i plastic. Skaden var jo til at
overse, men det får mig til at checke at gevindet er i metal næste gang
jeg skal have kamera

--
Vh Kurt

Fra : Henrik Høy

Dato : 22-07-05 06:13

In article <42e00e48$0$24866$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
slettes_kkjen_slettes@aub.dk says...

> [...]
> kvaste stativgevindet, som var støbt i plastic. Skaden var jo til at
> overse, men det får mig til at checke at gevindet er i metal næste gang

Jeg har haft 3 stk olympus kameraer og har aldrig haft mekaniske eller
elektriske problemer med nogen af dem.

Jeg har et E-300 nu, og de er for anden eller tredie gang kommet med ny
firmware til det, og det er ikke kun for at rette bugs at der er kommet
ny firmware, det er lige så meget for at komme med forbedringer og nye
features. I de to nyeste firmware, har de f.eks. optimeret
skrivehastigheden til cf-kort gevaldigt, lavet nye undervandsmotiv-
modes, og givet muliged for at man kan indstille hvor lang tid en knap
skal være aktiv efter at man trykket på den.

Så at sige at de ikke er aktive når det kommer til softwareopdateringer,
mener jeg ikke er korrekt.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : pwee

Dato : 21-07-05 22:23

"Claus Bjerre" <Claus.BjerreFJE@RNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Claus Bjerre

men de holder ikke i længden.
Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

NEJ
Dit udsagn er uden hold i virkeligheden.
det må være en eller anden smart fotofidus,
der har bildt dig noget ind.
mit snart 2 år gamle E1 har fulgt mig i tykt og tyndt,
og det er blevet til 6000 billeder i den forløbne tid,
og det fungerer som den dag jeg fik det.
Om E300 skulle være ringere, er der ingen der ved,
det er jo ganske nyt endnu.
v/h peewe.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-05 22:27

Claus Bjerre wrote:
> [...]
> smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
> Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Hvis du spørger mig holder Olympus' dSLR-system ikke i længden.

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Henrik Høy

Dato : 22-07-05 06:21

In article <42dffffa$0$34299$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Claus.BjerreFJE@RNadslhome.dk says...
> [...]
> smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
> Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Ud over et andet indlæg jeg har skrevet i tråden, vil jeg da også nævne
at de to kameraer du nævner er umiddelbart heller ikke i samme
prisklasse, skal du have Nikon 70s med to objektiver som svarer til de
to som man får med hvis man køber det kit olympus har med to objektiver,
så kommer man højere op prismæssigt end de 7-8000 som olympuskittet
koster.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : Jens Holm

Dato : 09-08-05 21:56

Claus Bjerre skrev:
> [...]
> smarte og fikse detaljer, men de holder ikke i længden.
> Er det nogen der vil støtte mig i det udsagn?

Nej, tværtimod..

Er selv indehaver af et OM1, OM10 og et E300. Alle 3 solidt kram, især
når man tager prisen i betragtning. At E300 kræver nye objektiver og
udvalget pt er lidt småt er en ulempe man bør overveje.. Til gengæld
kan man så overveje hvor lækkert 500 f2'eren er..

Jens