underlag til optisk mus
Fra : Jimmy

Dato : 21-07-05 11:13

Hey

Jeg har en optisk mus, og stort set lige meget hvad jeg bruger som underlag
til den, så hopper den rundt på skærmen. Er der nogen der kan fortælle mig
om der findes en musemåtte, der er ordentlig til en optisk mus?

Lige nu bruger jeg et stykke fint hvidt papir, men det vil jeg helst gerne
undgå, både fordi det kører rundt på bordet, men også fordi det jo ikke ser
særlig godt ud.

Glæder mig til at høre hvad i siger :)

--

Jimmy

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-07-05 11:26

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> undgå, både fordi det kører rundt på bordet, men også fordi det jo ikke

Hvad er det for en mus "mærke model nr."

Kurt

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-05 11:32

Jimmy wrote:
> [...]
> underlag til den, så hopper den rundt på skærmen. Er der nogen der
> kan fortælle mig om der findes en musemåtte, der er ordentlig til en

Nu skriver du ikke hvilken mus du har, men en Steelpad 4D funker glimrende
sammen med min Logitech MX518 (med teflon under fødderne). Jeg har også
prøvet Icemat og Everglide, men jeg har indtil videre ikke fundet noget
bedre end Steelpad'en. Du kan se lidt priser her:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71801

Derudover vil jeg varmt anbefale at bruge teflon, det kan du næsten altid
købe det samme sted hvor du evt. køber ny musemåtte.

Fra : Søren Blom

Dato : 21-07-05 12:11

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev
> [...]
>
> Derudover vil jeg varmt anbefale at bruge teflon, det kan du næsten altid
> købe det samme sted hvor du evt. køber ny musemåtte.

Jeg bruger en Sort Icemat til min Logitech Cordiell MouseMan Optical mus,
hvilket der ikke er nogen problemer i overhoved. Du skal være opmærksom på
at man godt kan komme ud fra at en trådløs telefon kan forstyrre musen, hvis
musens og telefonens base står for tæt på hinanden, det oplevede jeg med en
B&O telefon.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-05 12:25

Søren Blom wrote:
> [...]
> forstyrre musen, hvis musens og telefonens base står for tæt på
> hinanden, det oplevede jeg med en B&O telefon.

Nu bruger jeg ikke trådløs mus, så det problem har jeg aldrig oplevet. Jeg
har to sorte Icemat liggende, men under musen ligger Steelpad'en

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-05 13:34

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Jeg har også prøvet Icemat og Everglide, men jeg har indtil videre
> ikke fundet noget bedre end Steelpad'en.

Har også en 4D og jeg har en MX500 og en MX700 fra Logitech og begge mus
virker perfekt med den måtte/plade.

> Derudover vil jeg varmt anbefale at bruge teflon, det kan du næsten
> altid købe det samme sted hvor du evt. køber ny musemåtte.

Så vidt jeg husker fulgte der teflontape med Steelpad'en - nok til to mus
endda - det er tapet fast på undersiden af 4D'en (med almindelig tape) :)

Mvh
Flemming

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-05 15:50

Flemming Joensson wrote:
> Så vidt jeg husker fulgte der teflontape med Steelpad'en - nok til to
> mus endda - det er tapet fast på undersiden af 4D'en (med almindelig
> tape) :)

Det er vist rigtigt nok, det burde fremgå når man bestiller. Der fulgte også
specielle teflonfødder med den sidste Black Icemat 2 jeg købte.

Fra : Michael Friis

Dato : 21-07-05 11:31

> [...]
> undgå, både fordi det kører rundt på bordet, men også fordi det jo ikke

Jeg har en logitech MX-510 og jeg bruger en ganske almindelig blå Dell
musmåtte, og det virker helt fint.
En optisk mus burde virke på alle underlag, undtagen gennemsigtigt glas.
Har du den nyeste driver installeret?

Mvh
Michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-05 13:42

"Michael Friis" <MichaelFriis34@FJERNMIGhotmail.com> wrote in

> En optisk mus burde virke på alle underlag, undtagen gennemsigtigt glas.
> Har du den nyeste driver installeret?

Burde virke ja, men jeg har en MX500 og en MX700. De burde være samme
generation optisk teknologi, men min MX700 er langt bedre på næsten alle
underlag.

Min mx500 har det med at hoppe og danse en lille smule og en gang imellem
så "driver" den lige så stille afsted hen over skærmen - altid fra højre
mod venstre, aldrig den anden vej eller op/ned. Dette gælder for samtlige
drivere jeg har prøvet med, og ligeså i Linux. For ½ års tid siden købte
jeg mig en SteelPad 4d og siden har problemerne med min mx500 ikke været
mærkbare - så selvom de burde virke ens på forskellige underlag så kan man
desværre ikke altid regne med det.

Mvh.
Flemming

Fra : Jim

Dato : 21-07-05 16:58

> [...]
> undgå, både fordi det kører rundt på bordet, men også fordi det jo ikke

Jeg anvender en Tommy Larsen musemåtte i læder til min MX700.
Men anvender jeg skrivebordet i rå træ, så er den fuldstændig utilregnelig.
Har du prøvet med et totalt sort underlag?

J.

Fra : Max

Dato : 21-07-05 18:47

Hej Jimmy

> til den, så hopper den rundt på skærmen. Er der nogen der kan fortælle mig
> om der findes en musemåtte, der er ordentlig til en optisk mus?

Lyder mere som om du skulle købe en bedre mus.

Mvh Max

Fra : Cartwright

Dato : 23-07-05 01:52

Er der nogen der kan fortælle mig
> om der findes en musemåtte, der er ordentlig til en optisk mus?

http://www.func.net/index.html '1030 surface' (den ru side) spiller
perfect med min mx518