Nedbrud på grund af himem.sys
Fra : Hans Peter Ø. Mikkel~

Dato : 20-07-05 22:31

Hej NG

Ved opstart kommer min computer med følgende meddelse:
FEJL Himem.sys har opdaget ustabil udvidet hukommelse XMS på adressen
01735284
"XMS-driveren er ikke installeret"

Tryk ENTER for at forsætte

Derefter fremkommer følgende meddelelse:
Himem.sys mangler
Kontrollerer, at filen findes i Windows-mappen
Windows er standset.

Er der nogen der har en ide om hvad sker er galt??
Himem.sys er i windows-mappen og himem.sys er i config.sys

Der anvendes W98SE på PIII, 500MHZ maskine.

Fra : Hans

Dato : 20-07-05 23:21

Hans Peter Ø. Mikkelsen wrote:
> [...]
> Himem.sys er i windows-mappen og himem.sys er i config.sys
>
> Der anvendes W98SE på PIII, 500MHZ maskine.

Jeg ville teste maskinens ram med dette program:

http://www.memtest86.com/

Hans

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 21-07-05 08:39

Hans wrote:

> Jeg ville teste maskinens ram med dette program:
>
> http://www.memtest86.com/

Videreudviklingen af det hedder memtest86+ og kan hentes her:

http://www.memtest.org/

Fra : Peter

Dato : 20-07-05 23:21

"Hans Peter Ø. Mikkelsen" <hpm@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Himem.sys er i windows-mappen og himem.sys er i config.sys
>
> Der anvendes W98SE på PIII, 500MHZ maskine.

Smid Win 98SE skiven i cd drevet, og søg på himem.sys, kopier den over i
Windows/system og overskriv den gamle.
Du kan også finde filen på en Win98 opstartsdiskette eller på denne adresse:
http://www.techadvice.com/specs/files_dl.asp?fnid=242

Peter B

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-07-05 23:33

> [...]
> Himem.sys er i windows-mappen og himem.sys er i config.sys
>
> Der anvendes W98SE på PIII, 500MHZ maskine.

Det plejer at være en ustabil ramklods, som forårsager dette problem. Prøv
at tage den ud og sæt den i igen og start forfra. Hjælper det ikke, så tag
den ud og rens forsigtigt kontakterne med et viskelæder. Sæt den/dem i igen
og prøv så igen.
Hjælper det stadig ikke, så prøv med en/flere andre ramblokke.

Du kan evt. lige poste din autoexec.bat og config.sys her, men hvis ikke du
har lavet ændringer, plejer det at være ovenstående.

Kurt