Hvor varm må en CPU blive?
Fra : Jesper Brock

Dato : 20-07-05 22:06

Min P4 1.6 northwood nærmer sig 65 grader, når der er knald på....

hvad er "smertegrænsen" for en CPU?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Jura- og musiknørd
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-07-05 23:22

Jesper Brock wrote:
> Min P4 1.6 northwood nærmer sig 65 grader, når der er knald på....
>
> hvad er "smertegrænsen" for en CPU?

http://www.intel.com/support/processors/pentium4/sb/cs-007999.htm
Se tabel 2.

Din CPU drosler selv ned, når den kommer op på 66°C - hvilket den jo i
praksis er.
Hvis du synes den er langsom, så er det fordi den automatisk slapper
af halvdelen af tiden, for ikke at blive for varm.

Det er nok på tide at rense køleprofilen, eller måske få sig en ny køler.

Fra : Mikkel Westh

Dato : 24-07-05 20:59

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> Det er nok på tide at rense køleprofilen, eller måske få sig en ny køler.

Og overveje at få bedre luftcirkulation i kabinettet. Et par 120mm Papst-
blæsere gør altså underværker, og de er derudover utroligt støjsvage.

Mvh. Mikkel