Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder fra i går - lidt kommentar ø~
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 20-07-05 08:54

Hej
Jeg vil meget gerne have lidt kommentar til disse billeder.

Billederne er taget med et Canon 20D + 300L f/4 IS USM og de 3 første er
der brugt en Tamron 2.0x extender

http://www.gm-foto.dk/fuglebilleder/20050719_havterne1521_800.jpg

http://www.gm-foto.dk/fuglebilleder/20050719_havterne1523_800.jpg

http://www.gm-foto.dk/fuglebilleder/20050719_havterne1524_800.jpg

http://www.gm-foto.dk/fuglebilleder/20050719_havterne1549_800.jpg

mvh
Gerner Majlandt
www.gmfoto.dk

Fra : Gert Medom

Dato : 20-07-05 11:14

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil meget gerne have lidt kommentar til disse billeder.
>
> Billederne er taget med et Canon 20D + 300L f/4 IS USM og de 3 første

De er da nuttede men jeg har lidt svært ved at c deres øjne. Men der
er
vel grænser for hvor tæt du kan gå på dem, inden de letter? Mht sølvmåger
er
det let at c deres øjne, har disse terner sorte/ mørke øjne??

/ Gert

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 20-07-05 11:28

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> det let at c deres øjne, har disse terner sorte/ mørke øjne??

Hej Gert
Ja de har sorte øjne som er placeret i de sorte område

mvh
Gerner

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-07-05 13:20

Gerner Majlandt wrote:
> Hej
> Jeg vil meget gerne have lidt kommentar til disse billeder.

Tja... jeg synes det er nogle ret uinteressante knipserier, af en
eller anden grund, er det på alle fire billeder lykkedes dig, at
vælge noget lys og nogle situationer, der ikke giver fotografisk
gode billeder - men ok de er da skarpe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 20-07-05 21:49

> [...]
> og nogle situationer, der ikke giver fotografisk gode billeder - men ok de

Hej Niels
Tak for dine kommentar, og så må jeg jo på den igen

mvh
Gerner

Fra : ab©

Dato : 20-07-05 13:34

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Rene fugle-registreringer, som sikkert ville gøre sig i en fuglebog eller
til at underbygge et foredrag for ornitologer - men rent fotografisk ......

ab (-c:)

-- Måske var det en idé at oprette en NG som f.eks. "dk.natur.fuglefotos"
eller "dk.binaer.fjerkrae" ?

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 20-07-05 21:51

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Rene fugle-registreringer, som sikkert ville gøre sig i en fuglebog eller
> til at underbygge et foredrag for ornitologer - men rent fotografisk

Hej ab

Tak for dine kommetar, nå ja jej må jo på den igen og se om jeg kan gøre det
bedre

mvh
Gerner

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-07-05 13:39

Gerner Majlandt wrote:
> [...]
>
> Billederne er taget med et Canon 20D + 300L f/4 IS USM og de 3
> første er der brugt en Tamron 2.0x extender

Du får en samlet kommentar for alle billeder.
Det gode billede opstår når man er det rigtige sted på det rigtige
tidspunkt - og hugger til i det rigtige øjeblik. Og jeg synes ikke det er
tilfældet her. På en eller anden måde er lyset ikke godt. Jeg synes de
virker alt for varme til måger, hvor hvidheden IMO helst skal være køligt
blå.
De tre første viser en måske interessant adfærdssituation, men det virker
mest som om kræet gemmer sig lidt.
Som andre har nævnt er øjnene et problem. Og ganske korrekt er de sorte og
sidder i sorte omgivelser. Men de er - i modsætning til omgivelserne -
fugtigt blanke. Og det kan man godt ramme i et foto. Men det hænger sammen
med lyset.
Og så ville jeg have foretrukket en bedre baggrund - noget, der ikke er
brunt.
Skarpheden og belysning er OK - men med det udstyr må det vel også
forventes.
Det sidste billede ville jeg nok have beskåret så de uskarpe sten forrest
ikke kom med. Jeg synes at telefotos, hvor der er både en uskarp for- og
baggrund er uheldige. Kun en af delene. Begge dele gør den lille
dybdeskarphed til et problem i stedet for en kvalitet.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 20-07-05 21:48

> [...]
> baggrund er uheldige. Kun en af delene. Begge dele gør den lille
> dybdeskarphed til et problem i stedet for en kvalitet.

Hej Jan
mange tak for at du ville bruge tid på og kommeter mine billeder, nu har jeg
da noget mere at arbejde med.

mvh
Gerner