Hjælp kommende bruger af adsl ;c)
Fra : T. Agerholm

Dato : 04-06-01 15:28

Hej ....

Jeg har lige til min store GLÆDE set at der kommer ADSL til min "lille
landsby" den 1-9-2001 fra TDC !! ;c)

Nu er mit spørgsmål så:
Vil det være muligt at få adsl fra andre udbydere end TDC nu da centralen er
gjort klar til adsl ??
For det er vel altid TDC som gør centralen klar, om det så er WOL, CC eller
andre som skal bruge den, eller tage jeg fejl ??

For jeg mener TDC er jo ikke lige frem de billigste med deres adsl ;c(

Jeg har prøvet at spørge TDC men jeg synes ikke de er særlige
samarbejdsvillige omkrig netop dette spørgsmål !!!

Jeg håber meget at der er en af jer adsl eksperter som kan hjælpe lidt

Mvh T.Agerholm

Fra : Erik Dan

Dato : 04-06-01 16:02

"T. Agerholm" <thomas-a@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[...]
----------------
Nej.

/Erik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-01 16:35

Mon, 4 Jun 2001 17:02:26 +0200, skrev "Erik Dan" <xxx@privat.dk>:

>Vil det være muligt at få adsl fra andre udbydere end TDC nu da centralen er
>gjort klar til adsl ??
>----------------
>Nej.

Jo da, hvis de er repræsenteret på centralen.

Hvor jeg bor har man f.eks. kunnet få Tiscilla (tidl. wol) i lang tid,
men ikke TDC før for nylig.

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-06-01 21:39

Mon, 04 Jun 2001 17:35:13 +0200, skrev Knud Gert Ellentoft, på 21
linier, i <oianht407endbfio5r52949t8249u4fhdp@news.inet.tele.dk>, :

>Jo da, hvis de er repræsenteret på centralen.
Eller har en såkaldt "Bitstream aftale ".

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-06-01 09:30

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Jo da, hvis de er repræsenteret på centralen.
>
> Hvor jeg bor har man f.eks. kunnet få Tiscilla (tidl. wol) i lang tid,
> men ikke TDC før for nylig.

Ja og Cybercity var først i Hjørring.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-01 16:15

Mon, 4 Jun 2001 16:27:56 +0200, skrev "T. Agerholm"
<thomas-a@post3.tele.dk>:

>For det er vel altid TDC som gør centralen klar, om det så er WOL, CC eller
>andre som skal bruge den, eller tage jeg fejl ??

Nej, TDC gør centralen klar til sin egen Netexpress/pro@ccess.

De andre udbydere skal selv gøre centralen til sine egne xdslløsninger
og er helt uafhængig af om den er gjort klar til TDCs xdslløsninger.

>For jeg mener TDC er jo ikke lige frem de billigste med deres adsl ;c(

Af konkurencemæssige grunde er der ingen særlig prisforskel.

Du kan sammenligne priserne på http://www.mint.dk, men priserne er
ikke helt uptodate, de er faldet lidt hos TDC og der er pt. ingen
oprettelsesgebyr.

Med TDC (og Orange) skal du have fastnettelefon hos TDC (Orange),
hvilket nu er inkluderet i abonnementet.

Hos de andre er du afhængig af om der er ledig kobber, men behøver
ingen fastnettelefon.

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, hvor spørgsmålet hører
hjemme.
Dvs. svar herpå bliver bragt i xdslgruppen.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-06-01 16:19

On Mon, 4 Jun 2001 16:27:56 +0200, "T. Agerholm"
<thomas-a@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har prøvet at spørge TDC men jeg synes ikke de er særlige
>samarbejdsvillige omkrig netop dette spørgsmål !!!

har du prøvet på cc eller world online sider ?
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Fætter Højben

Dato : 07-06-01 12:11

"T. Agerholm" <thomas-a@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> andre som skal bruge den, eller tage jeg fejl ??
>
> For jeg mener TDC er jo ikke lige frem de billigste med deres adsl ;c(

Jeg synes da ikke at der er synderlig stor forskel firmaerne imellem. Hvad
der er "billigst" kan variere meget alt efter hvor hurtig forb. skal være og
om du vil have router etc.