Sløv ydelse i BF2...
Fra : KB

Dato : 20-07-05 05:52

Hej NG

Jeg har netop købt Battlefield 2 og glædede mig til at gå igang med det.
Ikke mindst fordi jeg også for nyligt købte grafikkort. Men spillet hakker
en hel del og jeg må næsten hele tiden skrue ned for detaljer og opløsning.
I multiplayer gik det helt galt og jeg ramte ingenting pga. hak.

Lige kører jeg detaljer på medium, opløsning 1024x768 (75Hz) og viewing
distance på 100%. Men det hakker stadig, og lige før blev spillet lukket
ned, hvilket ellers ikke er sket før. Syntes spillet kører rigtig dårligt på
min maskine, og jeg ved ikke hvorfor da min computer er relativt up-to-date
og har nyeste grafikdriver installeret.

Mit system er:
Pentium 4 3000MHz 800FSB (Zalman CNPS 7000A-Cu)
Asus P4C800-E-Deluxe
Aopen Aeolus Geforce 6800GT 256 MB DDR3 AGP
2x512 MB PC3200 Dane-Elec CL3
Western Digital 800JD 80 GB 8 MB
Antec Sonata med 380W

Hvordan kører jeres BF2?
Er spillet bare "tungt" eller er der noget jeg gør galt med et eller andet?

Med venlig hilsen
Kenneth
Odense

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-07-05 07:35

KB skrev:
> Er spillet bare "tungt" eller er der noget jeg gør galt med et eller
> andet?

Du er vist ikke den eneste der har knas med det spil.
Tilsyneladende er programkoden ikke optimal.
Har du installeret 1,02 patchen fra EA Games?

Peter Schrøder

Fra : KB

Dato : 20-07-05 09:16

Nej, jeg læste at den skulle man holde sig fra indtil videre. Så jeg har
installationen rent fra DVD'en.

mvh.
Kenneth

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 20-07-05 10:14

det var 1.01 du skulle holde dig fra, 1.02 skulle være ok

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-07-05 10:26

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, jeg læste at den skulle man holde sig fra indtil videre. Så jeg har
> installationen rent fra DVD'en.
>
> mvh.
> Kenneth

Og hvor har du så hørt det fra, det var 1,01 der ikke var iorden..
Det er rigtigt at det er uhyggeligt dårligt programmeret, men selve
gameplayet er super.
Her ved mig kører det rimeligt i 1280x960 60Hz alt på High på nær Dynamic
lighting det er medium - Dynamic shadow medium og Lighting medium og så 4 x
aa.

Har du husket at sætte lyd til hardware, og hvis du ikke bruger det der
voice fis der i spillet så slå det fra det trække også tænder ud selv om man
ikke bruger det.

Min PC er
Asus P5AD2 Deluxe
P4 3,4 Press
2 gb DDR2 ram
Asus X800XT PE
SB AUG 2 ZS

ved mig kan det også hakke sommetider, men mest når jeg starter på en server
så er der lag i ca 5-10 sek.
Det er ligesom med BF 1942 der skal lige en 3-4 opdate til før spillet
virker rimeligt.
PS: ved mig bruger det ca med win xp mellem 1,1 -1,4 gb ram når det kører.

Mvh
Kurt

Fra : KB

Dato : 20-07-05 12:08

Hej

Jeg ændrede lyd i "dxdiag" til standard, og satte lyd (medium) til hardware
inde i spillet samt disablede "voice over IP".

Det har hjulpet, uden tvivl. Jeg kører nu i 1280x960@85 med rimelig god
detalje grad. Skruede ned for "shadows", ellers high i de andre.

Det hakker da stadig lidt ind imellem, men mon ikke nogle patches fra EA
klarer det hen ad vejen...?

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jakob

Dato : 20-07-05 12:08

In article <42de18a3$0$4072$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, klander52
@hptmail.com says...

> Det er ligesom med BF 1942 der skal lige en 3-4 opdate til før spillet
> virker rimeligt.

Og bf Vietnam, det er sgu det ringeste firma Dice, temmeligt
uproffesionelle må man sige.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 20-07-05 12:06

In article <42ddf0a8$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
petersch@vip.cybercity.invalid says...

> Du er vist ikke den eneste der har knas med det spil.
> Tilsyneladende er programkoden ikke optimal.

Som sædvanlig kan man fristes til at sige når det kommer fra DICE. De
laver skodprogrammer. Den første version er vel nærmest en working Beta.
Ganske ubegribeligt at de vil smide sådan noget skod på banen. Det var
det samme med BF vietnam, efter 6-12 måneder og et par opdateringer
begynder det at funge rimeligt.

Thumbs down til det firma, men for dælen hvor er der godt gameplay i det
spil.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-07-05 14:29

> Thumbs down til det firma, men for dælen hvor er der godt gameplay i det
> spil.

Det er jo det de kan ang gameplay, og det er sikkert også derfor folk køber
deres spil
selv om de godt ved at de får et halvfærdig spil.
Fordi de ved også at det bliver rettet, jeg tror mere at der er EA end Dice
der skal have klø
For det er sku EA der vil have spillet ud så de kan få nogle kr i kassen.
Mvh
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 09:58

> [...]

> Antec Sonata med 380W
>
> Hvordan kører jeres BF2?
> Er spillet bare "tungt" eller er der noget jeg gør galt med et eller

Samme problem som 1´eren......der skulle man også bakse rundt med skidtet
for at få det til at køre......superdårligt programeret

Men.....jeg har et setup der ligner meget....dog med 2.88 GHz på Clocken og
et ASUS 6800 Ultra

Mit kører flydende i 1280x1024 med High i alle settings

Prøv at drosle accelerationen på lyd i dxdiag lidt ned....prøv normal og
hvis det ikke hjælper, så basic.

Lad os vide om det hjælper

Fra : KB

Dato : 20-07-05 10:21

Jeg ved ikke lige hvor jeg ændrer på dxdiag

mvh.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-07-05 10:51

KB (kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk) skrev i
42de1775$0$64249$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> Jeg ved ikke lige hvor jeg ændrer på dxdiag

Start>kør>skriv "dxdiag"

--
Martin Petersen