Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket Viewer program bruger I?
Fra : John Jachmsen

Dato : 15-07-05 17:17

Hejsa
Jeg bruger selv AcdSee 32 v2.4 -et tudsegammelt program, så jeg tænkte
om der mon fandtes et smartere og mere funktionelt program til at se
sine billeder med? Findes der forøvrigt et program der kan knytte
kommentarer til de enkelte billeder, så man let kan se data omkring sted
og tid for billederne?

Med venlig Hilsen
JJ

Fra : Kenneth

Dato : 15-07-05 17:23

Den nyeste version af AcdSee (v. 7.0) er kanon godt - en klassiker som den
gamle du selv bruger

/Kenneth

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 19:55

On 15 jul 2005, Kenneth wrote in dk.fritid.foto:

> Den nyeste version af AcdSee (v. 7.0) er kanon godt - en
> klassiker som den gamle du selv bruger

Hmm... Lod mig faktisk friste. Kører også en gammel udgave af ACDSee,
og efter en gennemlæsning af features på den nye besluttede jeg mig
for at bestille. Men:

På forsiden står der $49.99 USD. Da jeg gik igennem
bestillingstrinene og valgte at jeg kom fra Europa steg prisen så
lige til EURO 49.99.

Det er skisme da ikke fair? De skal jo ikke sende det eller noget. Og
oveni var så VAT, så det er ikke engang toldens skyld?

Skal man bare skrive man kommer fra USA så? Eller er det fusk?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Richard

Dato : 15-07-05 17:25

John Jachmsen wrote:
> Jeg bruger selv AcdSee 32 v2.4 -et tudsegammelt program, så jeg tænkte
> om der mon fandtes et smartere og mere funktionelt program til at se
> sine billeder med?

Irfanview er glimrende, det har også basale billedbehandlingsrutiner og
lidt mere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-07-05 17:54

John Jachmsen wrote:

> [...]
> sine billeder med? Findes der forøvrigt et program der kan knytte
> kommentarer til de enkelte billeder, så man let kan se data omkring sted

Ja, prøv at se nærmere på XnView.
http://www.xnview.com/

--
Mvh. Lars

Fra : Brizz

Dato : 15-07-05 23:37

John Jachmsen wrote:
> [...]
> sine billeder med? Findes der forøvrigt et program der kan knytte
> kommentarer til de enkelte billeder, så man let kan se data omkring sted

Picasa2 er et glimragende program. Der er også redigering med i. Det
eneste minus er den ikke kan ise Adobe RGB. Men ellers et fedt program
www.picasa.com

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Erik JP

Dato : 17-07-05 09:28

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> wrote in message
> [...]
> billeder med? Findes der forøvrigt et program der kan knytte kommentarer
> til de enkelte billeder, så man let kan se data omkring sted og tid for

Jeg bruger både den nævnte IrfanView og FastStone http://www.faststone.org/

Men ACDSee skulle være langt hurtigere.

Erik JP

Fra : Food_life

Dato : 17-07-05 09:41

On Fri, 15 Jul 2005 18:16:56 +0200, John Jachmsen
<duerikke@duerikke.dk> wrote:

> [...]
>sine billeder med? Findes der forøvrigt et program der kan knytte
>kommentarer til de enkelte billeder, så man let kan se data omkring sted

Jeg bruger ACDSee 7.00, og er meget tilfreds

MVH

Fra : Peter Vistesen

Dato : 17-07-05 18:51

Hej der

Glem alt om AcdSee, Irfanview, jeg har også tidligere sværget til den, man
helt ærlig, hvem af os har betal for den ?

Brug istedet FastStone Image Viewer, der er egentlig meget lig AcdSee, men
med den forskel at der er gratis, prøv det, og meldtilbage på denne tråd.

Kan downloades her..
http://www.faststone.org/

(Og AcdSee er ikke hurtigere, både den og FastStone Image Viewer pre-reader
næstefil, mens du kigger på et billede, det er kun hvis du skifer "retning"
eller bladre meget hurtig i full screen mode at du vil opleve at man skal
vendte på billedet.)

/Peter Vistesen